Reusitele proiectului Scolii de Excelenta
Follow si Like:
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
https://giftededu.ro/reusitele-proiectului-scolii-de-excelenta/
Twitter
Visit Us

Reusitele proiectului Scolii de Excelenta, {pe scurt} 🙂

2% dintre oameni la nivel mondial sunt supradotati. In Romania este foarte posibil sa fie dublu, 4%. Iar in randul copiilor de 9-12 ani, procentul de supradotati (dpdv intelectual!) este si mai posibil sa fie de 10%-20%. Centrul Gifted Education, poate sa avanseze aceasta ipoteza si sa o testeze. In luna mai, prin parteneriatul realizat cu Inspectoratul Sectorului 6, la initiativa D-nei Inspector Florentina Cristea, printr-un efort urias uman au fost selectionati aproximativ 1000 de copii cu varste intre 9-13 ani, dintre care au fost testati 835. Testarea, realizata la standarde mondiale, a reflectat un rezultat impresionant: 338 de copii au fost identificati cu inteligenta superioara, clasandu-se in primii 5% dintre copiii de varsta lor, iar 195 de copii in primii 10%, cu o capacitate intelectuala peste medie. Asadar, peste 60% sunt copii s-au clasat intre primii 5-10%, cu intelect superior sau capacitati intelectuale peste medie. Acest lucru indica direct nevoia unei educatii diferentiate, adaptata nevoilor individuale ale copiilor si stilului de invatare al fiecaruia, care sa valorifice acest potential inalt al copiilor- o punere in practica a Legii 17.2007 si a tuturor recomandarilor internationale.

Proiectul de Testare este doar o mica parte dintr-un urias Program de Inovatie didactica care schimba vietile parintilor dar si ale cadrelor didactice, implicand chiar si pensionari intr-un program de descoperire a inteligentelor multiple si a abilitatilor naturale ale copiilor.

Prin acest proiect, in acest moment, noi toti traim un moment de trezire. Dr. Sally Reis, Profesor Emerit al Consiliului de Administratie al Universitatii Connecticut, fosta presedinta NAGC, SUA spunea „Recunoasterea sociala pe scara larga a talentului si inteligentei promoveaza pe scara larga talentul si inteligenta in societate.”

Din aceasta zi, prin acest proiect, am aratat sensul corect care poate incepe sa se propage in toata tara. Acest program de descoperire si dezvoltare a inteligentelor multiple reprezinta o şansă uriaşă pentru ca toti copiii să crească fericiti, echilibrati, armoniosi. Sa daruim aceasta sansa tuturor copiilor. Daruiti-le-o!

In 2010 am inaugurat propriu-zis 2 centre si O scoala:

Un Centru permanent de Testare şi Descoperire a Inteligențelor Multiple şi Abilităţilor Naturale ale copiilor

  1. Identificarea copiilor cu abilităţi înalte
  2. Testări complexe la cerere si baterii de testare la standarde internaţionale
  3. Cei mai buni specialişti în testarea şi evaluarea abilităţilor

Un Centru Multimedia de Inovaţie Didactică, primul de acest tip în Bucureşti:

  1. >100 părinți și > 300 profesori s-au format în noile tehnologii în educație
  2. Cursuri de formare în Educaţia de Excelentă cu experţi internaţionali
  3. Materiale de informare cu privire la principiile de descoperire şi dezvoltare a copiilor gifted & talented
  4. Mentori, tutori şi traineri cu vocaţie

„Şcoala de Excelenta” inseamna:

  1. Peste 40 de copii cu potenţial înalt cu vârsta 9-12 ani au fost selectionati pe baza de testări la nivel internaţional si a unui factor motivational personal foarte mare pentru a se inscrie intr-un program unic care urmareste sa se dedice in mod exclusiv acestor copii pentru dezvoltarea multi-inteligentelor prin cursuri de dezvoltare personala
  2. Învăţarea cu tot creierul (Whole brain teaching). Curricula îmbogăţită (Enrichment). Adaptarea stilului de predare la stilul de învăţare al copilului.
  3. 16 cursuri din arealul gifted education cu profesori care sparg tiparele, pasionati de munca lor, cu abilitati intelectuale inalte si care predau inovativ utilizand noile tehnologii didactice intr-o curricula imbogatita precum: Invatare si Citire rapida, Curs de Încredere „Fii fanul tău nr. 1”, Lecții de Gândire CoRT, Supraviețuire prin Gândire, Curs de Jurnalism și Relatii Publice, Cum sa vorbesti in fata camerei de luat vederi, Jocuri Logice, Dezvoltarea Creierului Muzical, Curs in Film de Desene Animate, Leadership – “Fii lider pe darul tău”, etc.
  4. Seria Dialoguri cu Mentori, şansa formării unor modele de viaţa autentice prin interacţiunea copiilor cu oameni autentici, realizaţi uman, social sau profesional care şi-au descoperit vocaţia, au avut curajul să-şi urmeze visul şi au atins succesul în viaţă
  5. Dezvoltarea de abilităţi, comportamente şi atitudini, învăţarea activă şi interactivă prin joc, feedback, dezbateri, proiecte de echipă
  6. Un mediu armonios pentru dezvoltarea multi-inteligenţelor, a creativităţii umane şi a realizării de sine, pentru o generaţie de copii autentic fericiţi
  7. Am dezvoltat parteneriate cu parteneri academici si instutii importante precum: Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, Catedra de Psihologie Clinica si Psihoterapie, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei; Universitatea Bucuresti, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei; Cognitrom SRL; Casa de Cultura a Studentilor Bucuresti; Simon Fraser University, Faculty of Education; Neag School of Education, Unniversity of Connecticut.
  8. Am avut o acoperire media dintre cele mai bune, pentru un proiect de antreprenoriat social, copiii insisi reusind performanta de a fi intervievati si totodata, de a dezvolta REVISTA „Minti Sclipitoare” la finalizarea cursului de Comunicare si Relatii Publice cu minunatul lor profesor, Dl Gabriel Ferugean, specialist in comunicare si relatii publice, director BiG Media Relatii Publice.

Premii si recunoastere sociala a Proiectului

  • Martie 2011: Asociatia IRSCA Gifted Education a fost nominalizata la Gala Premiilor Radio Romania Cultural, sectiunea ‘Educatie si invatamant’.
  • Monica-Gheorghiu-Gala-Avon-125-femei-pentru-schimbare15 Septembrie 2011: Monica Gheorghiu, manager proiect primeste Distinctia 125 Femei pentru Schimbare AVON pentru lansarea proiectului primului Centru Gifted Education din România, centru non-profit, independent, dedicat copiilor supradotaţi

Campanie de informare si obtinere sustinere din partea societatii civile pentru infiintarea primului centru pentru copii si tineri supradotati:

97% dintre copiii supradotati se rateaza

Conform unei ultime cercetari din UK din 2010, procentul copiilor cu abilitati inalte care se rateaza este cutremurator: 97% dintre copii se rateaza. Oare cine realizeaza ce cost enorm implica pentru societate aceasta risipa, cea mai mare risipa a societatii noastre la ora actuala?! http://www.evz.ro/detalii/stiri/doar-3-dintre-copiii-supradotati-reusesc-in-viata-907227.html Autoarea studiului este cercetatoarea Joan Freeman din UK: http://www.joanfreeman.com

40%

Copiii Gifted sunt printre cei mai expusi riscurilor sociale. Sistemul educativ descurajeaza in mod continuu peste 40% dintre copiii supradotati, anume vizualii spatiali, ce au o dominanta functionala a emisferei cerebrale drepte. Acestia gandesc in imagini in timp ce sistemul oficial utilizeaza cuvinte pe care vizualii spatiali trebuie sa le transforme in imagini, sa gandeasca in imagini, apoi sa retranscrie rezultatul in cuvinte pentru a fi evaluati in cuvinte.

50%

Un numar imens din copii supradotati sunt gifted underground, ascunzandu-si calitatile pentru a nu fi supusi pedepselor mediului lor social si pentru a fi acceptati in colectivitati. Procentul de gifted underachievers- care in ciuda abilitatilor si calitatilor lor naturale au rezultate slabe la invatatura- este de asemenea enorm. Statisticile mondiale arata ca peste 50% dintre copii supradotati nu au succes social sau profesional la varsta adulta (sursa: National Commission for Excellence in Education, US)

14

Proiectul are 14 Recomandari din partea organizatiilor nationale si international:

http://www.supradotati.ro/scrisori_sprijin.php

>500

Voluntari copii au donat arta pentru a se realiza primul centru Gifted Education pentru copii cu abilitati inalte

www.giftededu.ro/daumaideparte

>35

Artisti Internationali au donat arta pentru a se realiza primul centru Gifted Education pentru copii cu abilitati inalte

www.giftededu.ro/daumaideparte

Un Proiect unic la nivel national, fara precedent pentru sustinerea copiilor cu abilitati inalte

835 de copii au fost testati in Mai 2010 la nivel international

pentru descoperirea inteligentelor multiple intr-un amplu Program de Inovatie Didactica ce a inclus selectia a 1000 de copii cu vârste 9-12 ani din 21 de scoli (aproximativ 7 copii din fiecare clasa în arealul claselor primare 3-6), din Sectorul 6 Bucureşti, într-un program pilot, urmărindu-se identificarea unui prim grup de 30 copii cu potenţial înalt. Centrul a fost lansat in 11 septembrie. Selectia s-a incheiat cu peste 40 de copii inclusi la o Scoala de Excelenta pentru a se realiza primul centru Gifted Education pentru copii cu abilitati inalte

http://giftededu.ro/primul

http://giftededu.ro/lansare

http://giftededu.ro/publicam-rezultatele

Peste 400 de copii se afla in testare in Octombrie-Noiembrie 2011 la nivel international pentru descoperirea inteligentelor multiple

Proiectul de Testare face parte dintr-un amplu Program de Inovatie Didactica urmărindu-se identificarea unui al doilea grup de 40 copii cu potenţial înalt pentru Scoala de Excelenta 2012.

http://giftededu.ro/primul

http://giftededu.ro/lansare

http://giftededu.ro/publicam-rezultatele

http://giftededu.ro/atingem-vietile-a-peste-400-de-copii

Ce au invatat copiii cu abilitiati inalte la SCOALA DE EXCELENTA ANUL I?

Ii puteti auzi personal aici: Canal Youtube

Sa auzim ce spun copiii (materialul nu este prelucrat, editorii si-au permis doar sa intervina pentru lizibilitate, facand mici schimbari in ortografie 🙂 (Chestionarele sunt realizate cu Google Forms – chestionare online, la sugestia (multumim) jurnalistului freelancer, Paul Dumitru):

Spune-ne ce te-a motivat sa te inscrii in Scoala de Excelenta si cu ce asteptari ai venit la noi?

  • Dorinţa de a cunoaşte lucruri noi…
  • Pai vroiam sa-mi mai consum din prea multul timp disponibil si sa fac ceva nou.
  • Ca voi invata lucruri noi,voi cunoaste oameni din diverse domenii,ma voi distra,voi invata distrandu-ma prin alte metode decat cele de la scoala
  • Am vrut sa imi descopar abilitatile si sa intalnesc copii cu care ma pot intelege mai bine,din dorinta de a descoperi lucruri noi.
  • Eu am venit la Scoala de Excelenta sa invat arta Origami, pentru ca imi plac foarte mult florile, catelusii, broscutele, papagalii din hartie .Am avut si un curs cu Andreea si a fost intersant. Imi mai place sa dau culoare desenelor lui Vlad, sa patinez si sa fac gimnastica.
  • Pentru ca mi-a placut sa dau acele teste de dinaintea scolii de excelenta.
  • nu am stiut mama m-a inscris
  • Dorinta de a invata lucruri noi, de a-mi face prieteni noi…..
  • M-am inscrisru la Scoala de Excelenta pentru ca am vrut sa descopar si alte lucruri noi decat acelea pe care le invat la scoala, sa ma pot distra si sa imi fac prieteni noi.
  • „Am fost motivat de posibilitatea de a ma dezvolta.
  • Asteptarile mele: am dorit sa-mi petrec timpul intr-un mod cat mai distractiv.”
  • Probabil posibilitatea de a invata lucruri noi si de a trece peste timiditatea mea:)
  • „Nu stiam exact despre ce era vorba, dar am vrut sa castig concursul.
  • Am venit cu asteptari foarte mari ca o sa invat lucruri pe care nu multi oameni pot sa le invete.”
  • M-a motivat faptul ca vroiam sa fac ceva nou si sa ma dezvolt cat se poate de mult.Dar am vrut si sa-mi fac prieteni noi.
  • Faptul ca multa lume mi-a spus ca este o sansa unica,ca sunt inzestrata si ar fi super.M-am gandit ca noi am invata prin joaca si ca ar fi activitati in care am si invata ceva care chiar ne-ar ajuta la scoala si ar fi ceva gen” after school” pentru copii cu un nivel de inteligenta ridicat.
  • Eu m-am înscris la şcoala de excelenţă deoarece am ştiut că vom învăţa lucruri noi care o să ne ajute.Mă aşteptam să fie mai mulţi copii de vîrsta mea şi să fie ca la şcoală.
  • M-a motivat sa ma inscriu la scoala de excelenta faptul ca nu as mai putea sa am o ocazie la fel. am venit cu asteptarile de a-mi face noi prieteni si de a invata lucruri noi.
  • Dorinta de a-mi indeplini visul, de a deveni arhitect.
  • Am venit aici pentru a invata cum sa fiu diferita de ceilalti, sa capat incredere in mine insami, sa pot comunica mai bine. Era ceva nou si simteam ca se vor intampla lucruri importante, care ma vor schimba.

Explica-ne intr-un paragraf ce ai invatat in perioada celor 3 luni petrecute impreuna (Sept- Dec 2010)? (atitudini noi, comportamente noi, idei noi, orice te diferentiaza acum)

 

  • Gândirea s-a dezvoltat; a crescut viteza de gândire…
  • Sa-i uimesc pe cei din clasa mea cu cat de repede citesc
  • Acum citesc mai repede, memorez mai repede, am invatat tehnici de supravietuire, sa gandesc altfel decat de obicei,sa realizez care sunt consecintele si urmarile in urma unei actiuni, sa-mi stabilesc din timp obiectivele,sa respect regulile cand organizez ceva,sa ma gandesc la avantaje si dezavantaje,sa iau in considerare factorii implicati intr-o actiune,sa-mi stabilesc prioritatile,sa gandesc ca si cum as fi altcineva
  • Cel mai important lucru a fost comunicarea cu mine insumi si cu cei din jurul meu,am invatat cum sa gandesc in situatii limita, sa citesc mult mai rapid ca de obicei,am invatat si jocuri creative, am invatat cum sa-mi stapenesc emotiile in fata camerei , am invatat mai multe modalitati de gandire si deasemenea sa privesc lumea dintr-o alta perspectiva.
  • Am invatat sa citesc mai repede, sa memorez mai mult, sa fac mai multe obiecte din hartie, sa incerc sa devin un mic actor, sa am mai multa incredere in mine, sa gandesc ce obiecte ar trebui sa iau cu mine in diverse situatii.
  • Am invatat sa citesc mai rapid, sa ma comport mai bine,sa inteleg lucrurile mai bine si sa-mi fac prieteni noi.
  • Citire rapida, alte idei si cam atat
  • Sunt multe lucruri pe care le-am invatat….un lucru invatat de la inceput a fost cum sa ma port in fata camerei, din lectiile cu Alex Bordea am reusit sa-mi maresc foarte mult viteza de invatare si mi-am marit putin si viteza de citire. Din cursurile cu Mihaela invat cum sa privesc lucrurile si din pun
  • Am invatat sa citesc si sa memorez rapid, sa gandesc, sa analizez, sa am o atitudine de invingator si multe altele.
  • Am invatat sa gandesc creativ, cum sa procesez mai repede informatiile, mi-am facut prieteni noi cu preocupari ca ale mele.
  • Am invatat cum sa citesc mai rapid si sa retin lucruri mai usor in cursul cu Alexandru , cursul cu Leon m-a invatat multe lucruri despre supravietuire de care chiar nu stiam, cel cu Mihaela a fost unul interesant in care m-am distrat si am aflat noi modalitati de a gandi. Dar am mai invatat cum sa-mi fie mai usor sa comunic cu copiii de varsta mea 🙂
  • Ma diferentiaza fata de cel care eram in Septembrie prin faptul ca invat mai usor, mai rapid, ma descurc mai bine, mi s-a dezvoltat gandirea si imaginatia la compuneri. Am invatat sa comunic cu inima mea. Acum am emotii mai mici decat in Septembrie.
  • Pai citesc mult mai repede, stiu cum sa ma descurc la noi idei, ma comport destul de bine, nu mai am emotii si mai ales sunt mult, mult mai cooperativ
  • Pai am invatat sa imi folosesc mai mult logica si abilitatile si sa invat ca totul se poate realiza distractiv,mi-am deschis mintea,mi-am largit orizontul,sunt mult mai deschisa la idei, si am cunoscut niste persoane minunate 🙂
  • Cred că am învăţat multe lucruri noi şi interesante.
  • „am invatat cum sa retin si sa citesc mai repede(cursul de citire rapida); am invatat ce este bun dar si este rau in unele idei(cursul de gandire critica); am invatat sa joc mai bine un rol intr-o sceneta(cursul de dezvoltare personala)”
  • „Am invatat o multime de lucruri noi, care m-au ajutat la scoala (citesc mai repede,am idei mai bume si creative, particip la ore si completez profesorii cand predau lectiile )
  • ” Mi-am indeplinit scopul principal pentru care sunt aici, si anume de a cunoaste cat mai multi copii, cu care sa devin prietena si astfel sa pot socializa mai bine. Pentru mine comunicarea cu ceilalti este importanta in viata de zi cu zi. De asemeni, am invatat sa am mai mult curaj si sa ies din situatii dificile, sa pot citi mai repede etc.

Te-ai simtit liber sa te exprimi la Scoala de Excelenta?

  • Da
  • Da!
  • Da, intotdeauna
  • M-am simtit mai liber ca la scoala.
  • Da!!!!
  • Da.
  • da
  • da…adica, trainerii erau foarte atenti la ce ziceau toti…
  • Da
  • DA
  • Da, chiar m-am simtit libera in exprimare. E adevarat ca mi-a fost mai greu la inceput dar m-am adaptat si mi-a fost mult mai usor
  • Da
  • Da.Chiar mult
  • Da in majoritatea situatiilor.
  • Da.
  • Eu m-am putut exprima liber la scoala de excelenta
  • Da
  • De fiecare data.

Cum simti ca s-a schimbat atitudinea ta fata de cei din jur ca urmare a participarii tale la Scoala de Excelenta?

  • Nu prea s-a schimbat.
  • Dirigu´ ma duce la concursuri.
  • Atitudinea mea este aceeasi, nu cred s-a modificat.
  • Am incetat sa mai fiu egoist si am inceput sa socializez indiferent de situatie.
  • Am invatat sa ascult si opiniile altora si sa fiu mai sociabila.
  • NU STIU.
  • In bine.
  • Nu stiu sigur ce sa spun…adica atitudinea colegilor de la scoala nu s-a schimbat de loc..poate, unii colegi ma respecta mai mult 😀
  • Nu cred ca mi-am schimbat atitudinea fata de cei din jurul meu.
  • Nu s-a modificat.
  • Cred ca s-a schimbat in mod pozitiv. Am senzatia ca sunt mai intelegatoare…
  • Am invatat sa ascult mai bine, sa fiu mai prietenos.
  • Sunt un pic mai cuminte, mai respectuos.
  • Da, fata de unele persoane.
  • S-a schimbat intr-una foarte buna.
  • Am inceput sa imi fac prieteni noi mai usor decat inainte.
  • Sunt mai intelegator.
  • Sunt mai increzatoare in mine si astfel pot comunica mai usor.

Cum apreciezi ca au evoluat notele tale la Scoala unde frecventezi cursurile normale de stat (au scazut sau au crescut)?

  • Notele sunt mai bune ca în clasa a 5-a.
  • +0,50-75
  • Au ramas la fel ,bune
  • Notele mele au ramas la fel, dar am reusit sa ma si mobilizez la unele materii.
  • Notele mele de la scoala sunt la fel doar ca la romana citesc mult mai bine, chiar cu intonatie, ca un actor adevarat asa cum as dori.
  • Au crescut.
  • Au crescut
  • Notele de anul asta erau mai slabe inainte sa vin la irsca..dupa au inceput sa creasca
  • Am avut mereu numai note de 10.
  • Au ramas la acelasi nivel.
  • Au stagnat:)) Bine, probabil ar trebui sa invat putin mai mult dar notele mele au ramas aceleasi( adica de 10)
  • Au crescut.
  • Au crescut
  • Unele au scazut ( nu ma am asa mult timp pentru invatat) altele au ramas la fel.
  • Notele mele au evoluat foarte bine si au mai crescut.
  • Notele au ramas aceleasi, cele maxime, dar nu mai trebuie sa ma straduiesc atata pentru un 10
  • Au mai crescut un pic
  • Pot spune ca s-au mentinut la un nivel ridicat.

Parintii tai sunt multumiti de evolutia ta scolara dar si personala? Ti-au facut remarci mai deosebite in ultimele 3 luni? Daca da, care?

  • „Nu ştiu.”
  • Sunt multumiti, dar alte remarci…
  • Da,sunt multumiti
  • Am cam obosit si mama imi tot face observatii ca as fi lenes si de asemenea ca nu lucrez in plus la matematica unde s-ar putea sa am o abilitate.
  • Parintii mei sunt multumiti in general, doar mama e vesnic nemultumita.
  • Da. Doar m-au laudat.
  • Nu
  • Remarci deosebite nu mi-au facut, dar sunt multumiti ca invat mai repede dupa cursul cu Alex Bordea
  • Da, m-au laudat.
  • Sunt multumiti de evolutia mea scolara, dar sunt suparati ca ma port urat cu fratele meu.
  • Da , parinti mei sunt multumiti :-?? Mama a observat atunci cand a citit testul pe care l-am dat cu Mihaela ca ma exprim destul corect si asta a fost un compliment pentru mine
  • „Da, parintii sunt multumiti de evolutia mea.”
  • Da: sunt mai cuminte,mai inteligent,mai cooperativ
  • Mi-au spus ca pierd prea mult timp la scoala de excelenta si ca nu sunt de accord ca aceasta scoala sa fie inaintea scolii de stat.
  • Da, sunt multumiti si nu mi-au facut remarci.
  • Parintii mei sunt multumiti de evolutia mea dar nu mi-au facut remarci deosebite in ultimele luni
  • „Da . Deoarece programul meu este foarte incarcat, parintii mei apreciaza ca mi-am mentinut rezultatele bune la scoala.”
  • „Da, sunt multumiti. Parintii mei au observat doua lucruri importante: am devenit mai comunicativa; reusesc sa fac mai usor acum lucrurile pe care mi le propun.”

Care sunt cele mai importante 3 lucruri pe care le-ai invatat la Scoala de Excelenta?

  • „Citire şi îvăţare rapida; PMI; APO.”
  • „1.Sa citesc repede
  • 2.Sa-mi mai fac cativa prieteni
  • 3.Nu stiu d-astea :))”
  • „1.Sa-mi stabilesc obiectivele si prioritatile
  • 2.Sa citesc repede
  • 3. Ce sa am la mine pentru supravietuire in cazuri extreme”
  • In primul rand, cel mai important lucru ar fi comunicarea, in al doilea rand ca am invatat sa privesc lumea din mai multe perspective,iar in al treilea rand am invatat mai multe modalitati de a gandi..
  • Cel mai important lucru pe l-am invatat a fost sa invat sa citesc mai repede, ca nu eram prea grozava la asta.Apoi mi-au placut mult cursurile de Origami si de actorie.
  • Sa citesc mai rapid, sa comunic mai bine si sa lucrez in echipa.
  • sa ma joc sa invat rapid si sa supravietuiesc prin gandire
  • Invatare si citire rapida, PMI (plus minus interesant) si….cum sa ma port in fata camerei
  • ” – sa gandesc
  • – sa supravietuiesc
  • – sa fiu lider”
  • „- sa procesez informatia mai repede
  • – gandirea creativa
  • – relatiile interumane”
  • ” 1. Exista si prieteni care nu vor ceva de la tine
  • 2. Pot daca vreau
  • 3. Poate fi chiar placut sa inveti daca o faci cuoamenii potriviti”
  • „1. Sa ma descurc in societate.
  • 2. Am invatat sa desenez mai bine, arte plastice.
  • 3. Am invatat sa gasesc lucrurile importante dintr-un sibiect.”
  • „Cititrea rapida
  • Comportarea in fata camerei de filmat
  • Critial Thinking”
  • Citire Rapida,toate cusurile Critical thinking si sa fiu lider pe darul meu 🙂
  • Învăţare si citire rapidă, cum sa ma comport in fata unei camere de filmat.
  • „cum sa citesc si sa retin mai bine
  • sa pot pune prioritati ca sa pot sa aleg mai bine ce vreau
  • sa imi aleg obiectivele”
  • „sa citesc mai repede
  • sa fiu mai intelegator
  • sa ma iau dupa niste criterii cand am de ales ceva”
  • Am devenit mai sincera si sociabila; am capatat curiozitatea de a cunoaste noi persoane, de a lucra in echipa, de a afla lucruri care imi vor fi de folos in viata.

Care au fost cei 3 oameni (pot fi si mai multi) care te-au impresionat la cursuri sau in Seria Dialoguri cu Mentori?

  • „Leon;
  • Alexandru Bordea;
  • Vişinel;
  • Armand;
  • Paul Ardeleanu;
  • Paul Dumitru;
  • Florin Colceag;
  • Mihalela.”
  • „Dr Florian Colceag,
  • Paul Ardeleanu,
  • Leon Fratila”
  • „Emil Pirtoc, Vasile Aurel Titu,
  • Dr. Florian Colceag”
  • Cel care m-a impresionat cel mai mult a fost domnul Colceag pe care nu puteai sa-l prinzi la o intrebare pe care sa n-o stie si fiindca e foarte intelept . M-a impresionat si Monica ,care depune atat efort pentru a mentine Scoala de Excelenta si de asemenea Bordea, care era un moldovean (nu sunt sigur) foarte haios, de treaba si superinteligent.
  • Pe mine m-au impresionat mai multi oameni: domnul Colceag (Vlad spune ca a fost interesant dar eu n-am inteles prea multe), Catalin Naum, Andreea Ianas,Monica,Alex Bordea,Paul Ardeleanu,Leon,Mihaela.
  • MIHAELA, ALEXANDRU BORDEA, PAUL DUMITRU SI PAUL ARDELEANU
  • Armand Alex Bordea Leon
  • Alex Bordea, Leon, Armand, Ramona, Ika
  • ” -Dr Florian Colceag
  • -Visinel Balan
  • -Paul Ardelean”
  • „- Florian Colceag
  • – Alexandru Bordea
  • – Monica- Gheorghiu
  • – Mihaela Zaharia
  • – Leon
  • – Armand V.
  • – Ramona”
  • Leon , Alex Bordea si Mihaela. Ei au fost preferatii mei:)
  • „Vasile Aurel Titu (Sarmisegetuza),
  • Florin Colceag,
  • Zoltán András”
  • „Mihaela, Armand
  • , Leon,
  • Alexandru,
  • D-l Colceag”
  • Alex Bordea,Domnul Colceag,Domnul Naum,Visinel Balan, Ramona Paduraru, Mihaela Zaharia.
  • Ghidul de la Sarmisegetuza, antrenorul de Rugby la el. Mi-a placut faptul ca ne-a pus sa raspundem la intrebarile pe care ni le punea noua,Dr Florian Colceag la el mi- placut faptul ca ne lasa sa-i punem intrebari la care el sa ne raspunda.
  • „Alexandru Bordea
  • , Zaharia Mihaela,
  • Armand Veleanovici (doar cu ei am lucrat pana acum dar dupa parerea mea merita note maxime)”
  • „Florian Colceag,
  • Alexandru Bordea,
  • Leon Fratila,
  • Mihaela Zaharia,
  • Paul Ardelean”
  • Ramona Paduraru, Mihaela Zaharia, Cristina Ghinea, Paul Ardeleanu.

Care sunt abilitatile pe care crezi ca ti le-ai dezvoltat cel mai mult pana acum la Scoala de Excelenta?

  • „Viteza de gândire;
  • Corectidudinea (în exerciţii…).”
  • Cititul.
  • Cititul,modul de gandire si comunicarea
  • „Abilitatile pe care cred ca le-am dezvoltat sunt memorarea si gandirea logica.”
  • Talentul actoricesc,dar mai e mult de lucru si usurinta de a indoi hartia pentru a crea obiecte frumoase.
  • Citesc bine si ma inteleg bine cu copii.
  • cele de personalitate
  • Invă?atul/Cititul rapid, Am invatat sa fac cunostinta mai usor cu alte persoane, Si am invat sa devin mai intelegator cu ceilalti
  • Ma concentrez mai bine, am invatat origami, am mai multa incredere in mine.
  • „procesarea in formatiei
  • gandirea creativa
  • relatiile interumane”
  • Exprimarea libera
  • „Invatatul
  • Desenul
  • Cititul”
  • Atitudinea si cooperativa
  • Citirea rapida,personalitatea,modul de gadire.
  • Abilitatile care mi le-am dezvoltat cel mai mult au fost urmatoarela de a citi, de a memora si de a invata mai rapid.Cursul lui Alexandru Bordea m-a ajutat foarte mult.
  • abilitatile care scoala de excelenta mi le-a dezvoltat cel mai mlt a fost introducerea mai rapida intr-un colectiv si invatarea mai rapida a unei lectii
  • Curajul de a-mi exprima ideile
  • „-sunt mai increzatoare in mine; – sunt mai sociabila; – interesul si gandirea fata de lucrurile din jur.”

Ce simti ca iti lipseste ca tu sa te simti mai bine la Scoala de Excelenta?

  • Comportamentul foarte bun.
  • McDonalds(sau mancarea de acolo…) 🙂
  • Timpul-unele cursuri sa dureze mai mult
  • Mi-ar placea ca Scoala de Excelenta sa fie mai aproape de casa, cu niste scaune mai comode.
  • O canapea.
  • Nimic.
  • o chitara
  • Nimic 🙂
  • Mi-ar placea ca toate lucrurile sa fie asa cum sunt si sa nu se schimbe nimic.Poate doar o sala de informatica, cu multe calculatoare.
  • Nu-mi lipseste nimic, ma simt foarte bine cand sunt acolo.
  • Nu cred ca imi lipseste absolut nimic
  • La unele cursuri as vrea sa mi se explice mai bine ca sa inteleg.
  • Nimic.Totul e perfect
  • Distractia. Am putea face mai multe intalniri undeva in parcuri sau pe afara ca sa fie mai distractiv si putem invata chiar prin practica.
  • Mie imi lipseste miscarea.
  • „mie la scoala de excelenta nu imi lipseste nimic asa ca nu imi mai trebuie nimic in plus”
  • un curs de informatica
  • Nu cred ca imi lipseste ceva.

 

Cand simti ca pierzi timpul?

  • Când se vorbeşte despre animale şi flori…
  • La seria dialogurilor cu mentori.
  • Cand este galagie la cursuri
  • As vrea sa fie mai antrenant cursul lui Armand.
  • Cand merg de acasa pana la Scoala de Excelenta.
  • La nici un curs.
  • niciodata
  • Cand stau fara sa fac nimic.
  • Niciodata.
  • Cand suntem prea multi la un curs.
  • Cand stau pe calculator fara sa fac nimic desi am o groaza de treburi
  • Simt ca pierd timpul cand ceilalti copii vorbesc mult si se prostesc, iar profesorul nu poate sa ne explice cursul.
  • Niciodata
  • Seria De Dialoguri Cu Mentori, Surviving by Thinking si la cursurile cu Armand.
  • Atunci cand trebuie doar sa ascultam.
  • Eu simt ca pierd timpul cand atunci cand trainerul este intrebat de cineva ceva si trebuie sa raspunda; de cele mai multe ori vorbeste doar cu respectiva persoana si atunci clasa incepe sa vorbeasca si continua asa pana se potolesc 5 minute
  • cand merg la cursul ,,Grup de dezvoltare personala”
  • Cand nu sunt aici…

 

Simti ca ai capatat o pasiune pentru vreun subiect din Seria Dialoguri cu Mentori?

  • „Da, pentru:
  • subiectul cu Emil Pîrţoc (arbitrul de rugby);
  • subiectul cu Dragoş (care ne-a povestit despre el în armată);
  • subiectul cu Vasile (ghidul de la Sarmizecetusa);
  • subiectul cu Florin Colceag (care ne-a răspuns la multe întrebări interesante şi grele);
  • subiectul cu Zoltan (de la Sarmalele Reci).”
  • NU ! Categoric, NU!!!
  • Am capatat o pasiune pentru rugby si pentru istoria Sarmisegetusei
  • Am capatat o pasiune despre astronomie din seria dialoguri cu D-ul Colceag.
  • Mi-au placut intalnirile cu Paul Ardeleanu.
  • Nu.
  • da
  • Nu stiu sigur
  • Nu inca.
  • Nu prea am fost din cauza timpului limitat pe care il am, dar mi-a placut seria de intrebari cu Dl. Colceag.
  • Da m-a pasionat prima discutie pe care am avut-o cu Catalin Naum si cea cu domnul Colceag
  • Cum s-a format universul de la Big Bang
  • Big Bang-ul
  • Nu pentru ca nu am fost decat la putine intalniri.
  • Da, Dr Florian Colceag.
  • Nu am participat la acest program. nu pot raspunde
  • Nu
  • Tehnicile de comunicare, cu Cristina Ghinea.

Descrie intr-un paragraf ceea ce se intampla la Scoala de Excelenta

  • Învăţăm lucruri noi, care ne ajută să gândim la ore în şcoala normală.
  • Ceva interesant 🙂
  • La Scoala de Excelenta primim informatii noi si aici totul este diferit fata de scoala de stat
  • Invatam sa gandim folosindu-ne de jocuri creative.
  • La Excelenta invatam mereu ceva nou si intotdeauna ni se cere parerea.
  • Mie imi place la scoala de excelenta si vreau sa fiu si la anul.
  • invatam lucruri noi
  • La Scoala de excelenta am invatat foarte multe lucruri, cum ar fi sa invat rapid, sa privesc lucrurile si din partea plina a paharului si din cea goala
  • Un loc unde inveti sa gandesti.
  • La cursuri punem intrebari si aflam ceea ce ne intereseaza. Trainerii sunt draguti si ne distram de minune.
  • Sunt multi copii care isi fac ziua mai frumoasa venind intr-un loc plin de prieteni( nu ma refer doar la copiii de aceasi varsta) unde invata o gramada de lucruri noi si interesante intr-un mod placut si distractiv:)
  • La Scoala de Excelenta ne distram invatand.
  • Pai se intampla sa invat cum sa supravietuiesc,sa ma distrez cu ceilalti,la ultimul curs cu Armand(10 decembrie)sa fac cadouri,la Mihaela sa fac tot felul de chestii utile
  • La unele cursuri nu ni se permite sa socializam, facem prea multa teorie, cursurile dureaza prea mult si nu prea mai am timp de teme.
  • La scoala de excelenta invatam aproape cat invatam si la scoala doar ca intr-un mod mai distractiv si imi fac multi prieteni.
  • la scoala de excelenta copii vin ca sa invete lucruri noi si ca sa-i ajute. Acolo se organizeaza diferite cursuri la diferite ore si din pacate multi copii nu pot veni la unele dintre ele pentru ca nu le permite programul chiar daca ei ar vrea sa vina. in sala de clasa este o atmosfera placuta pentru ca toti sunt prieteni acolo chiar daca nu se inteleg prea bine intre ei.
  • Scoala de Excelenta incearca sa descopere noi aptitudini si talente ale copiilor supradotati
  • Aici suntem ajutati sa facem fata emotiilor si sa ne invingem frica, sa rezistam in anumite situatii si sa comunicam mai bine cu ceilalti, sa fim o adevarata echipa…

Intr-un paragraf te rugam sa completezi aici cu orice idei in plus ai pentru noi.

  • Aş dori un workshop sportiv, web-design.
  • Sa fie prezenti si alti mentori din alte domenii si sa apara noi cursuri
  • As vrea sa facem cursuri de imaginatie si de matematica distractiva!
  • Mai multe cursuri Origami si actorie.
  • Sa facem excursii.
  • sa cantam la chitara in fiecare zi
  • Eu nu m-am uitat pe mail, asa ca din pacate am pierdut workshop-urile :|:( totusi, cred ca au fost foarte interesante 😀 cel putin din poze asa se vedea. Si vreau sa le multumesc Voluntarilor si Sustinatorilor pt ce fac :D:)
  • Imi place foarte mult aici si as vrea sa continuati tot asa.
  • „Mi-ar place un curs de genul celui facut cu Alexandru Bordea”
  • „Mi-ar place sa facem mai multe excursii „
  • E perfect asa cum e. 🙂
  • „Sa fie si mai multe cursuri. Ex:Sa facem si ceva engleza,clubul poetilor si povestitorilor,Clubul de Stiinte Naturale,curs de mecanica,curs de amuzament(divertisment), Clubul ,,Mica Stea” (Muzica)”
  • As dori cum am spus, sa fie mai multa practica,mai multa distractie, mai multe intalniri cu Mihaela Zaharia, Alex Bordea, Ramona Paduraru
  • Dans, organizarea taberelor, cum punem un film pe CD, înot, tenis, origami si desen.
  • o idee buna ar fi sa se inceapa un curs de informatic de care sunt sigur ca aproape toata lumea ar fi interesata
  • Mi-a placut foarte mult intalnirea din parcul Moghioros cand am impartit ,,zambete si imbratisari gratuite” si as vrea sa mai fie odata. A fost o experienta placuta, cu cat imparteam mai multe zambete si imbratisari gratuite cu atat ma simteam mai fericit.
  • Sa facem ca scoala sa fie cat mai cunoscuta in scoli si sustinuta si de profesori, care nu prea ne sprijina toti ori incurajeaza.

 

Sa auzim ce spun parintii (materialul nu este prelucrat, au fost scoase din text doar numele copiilor, pentru ca nu au relevanta; si include exact feedbackul primit de parinti pentru perioada din proiect Septembrie – Decembrie 2010 cat si feedbackul final primit in iunie 2011). (Chestionarele sunt realizate cu Google Forms – chestionare online, la sugestia (multumim) jurnalistului freelancer, Paul Dumitru):

Spune-ne ce v-a motivat sa va inscrieti copilul in Scoala de Excelenta si cu ce asteptari ati venit la noi?

 

  • Mi s-a parut o oportunitate extraordinara. Cred ca Scoala de Excelenta ofera cursuri care dezvolta aptitudini ale copilului care profesorilor de la scoala le sunt necunoscute.
  • „Mi s-a parut ca este o sansa extraordinara pentru copil sa intre intr-o astfel de scoala.
  • Nu as putea spune ca am niste asteptari clare si precise deoarece este o scoala pilot.”
  • Recunosc ca nu am avut mari asteptari si l-am testat din curiozitate, in urma unor divergente cu invatatoarea lui.
  • Ne-am inscris copilul la Scoala de Excelenta deoarece eram constienti ca este deosebit de alti copii, insa nu puteam noi, ca parinti, sa identificam in ce fel. Asteptarile noastre au fost tocmai acestea, de identificare si de ,,exploatare” a capacitatilor lui in mod productiv pentru a-i permite o cat mai buna adaptare.
  • Mi-am dorit sa-mi cunosc mai bine copiii, sa ma apropii cat mai mult de ei, sa le descopar dorintele, pasiunile, sa invat sa le fiu o buna prietena; dar mai ales m-am gandit ca se vor descoperi si ei, ca vor capata mai multa incredere in ei, ca isi vor face prieteni noi, ca vor deveni mult mai sociabili.
  • Accesul aproape inexistent la mijloace moderne de educatie si dezvoltare personala la scoala de stat.
  • Rezultatele foarte bune obtinute de fiica mea la scoala si la olimpiade, asteptam si astept inca sa isi gaseasca un drum, un tel, un ideal, desi cred ca e un pic cam devreme si imi place sa vad ca este inca un copil.
  • „Motivatie – filosofia scolii, entuziasmul celor care lucreaza cu copiii, oferta de cursuri
  • Asteptari – promisiunile sa se indelineasca ‘step by step’ :)”
  • „Am inscris-o pe Mara la Scoala de Excelenta pentru ca am vazut in aceste cursuri o oportunitate de educatie diferita fata de ce ne ofera invatamantul clasic.
  • Am sperat ca va beneficia de cursuri adaptate nevoilor si abilitatilor ei specifice. „
  • „Noutatea, deschiderea pe care o oferă, d-nul Florian COLCEAG;
  • O schimbare în atitudinea copilului, a comportamentului său, atragerea pentru descoperirea unor lucruri noi, scoaterea din rutina cu care să spunem că sau obişnuit copii şi anume şcoală, calculator, etc..”
  • „Am dorit ca fiul meu sa poata sa isi dezvolte abilitatile ,sa capete experienta ,sa acumuleze noi informatii din toate domeniile ,alaturi de persoane bine instruite care pun suflet in ceea ce fac.
  • Nici nu am stat pe gandruri. Initiativa dumneavoastra a fost imbratisata, de noi parintii, cu mult interes. Nu stiam ce ne asteapta , dar ocazia pe care o aveam, de a inscrie copilul intru-un program in care sa-i dea posibilitatea de a pune in aplicare calitatile native pe care le are , nu trebuia ratata.
  • Motivatia principala a fost cea de dezvoltare a aptitudinilor copilului, de fructificare a calitatilor sale, in special a acelora care nu sunt cultivate in sistemul de invatamant clasic romanesc (creativitate, imaginatie, etc.).
  • „Am pasit cu incredere in necunoscut, intrucat sperantele mele erau legate de sansa oferita pentru ca fiica mea sa gaseasca mai usor drumul catre ea insasi (stiam ca are nevoie de acest lucru…).
  • Asteptari?… O schimbare in bine in comportamentul copilului; o alta viziune asupra mediului in care suntem nevoiti sa convietuim si cum se poate adapta ea mai usor, tinand cont de sensibilitatea aparte care o caracterizeaza, de inclinatiile ei artistice…”
  • o noua abordare scolara, dezvoltarea unor abilitati si aptitudini deja detinute.

Explica-ne intr-un paragraf ce ati invatat in perioada celor 3 luni petrecute impreuna (Sept- Dec 2010)? (atitudini noi, comportamente noi, idei noi, orice va diferentiaza acum fata de cel care erati in Septembrie)

  • „Am invatat ca a avea un copil dotat nu este un simplu dar ci este o mare responsabilitate.
  • Din septembrie incerc sa deprind arta de a comunica mai bine cu copilul meu. Incerc sa impartasesc cu ceilalti parinti „problemele” decurgand din responsabilitatile nou descoperite.”
  • „Ati reusit sa ne implicati si pe noi parintii in activitatea copiilor ceea ce este foarte bine. Stim ce fac ei acolo si suntem pe aceea lungime de unda. Am invatat sa ascult mai mult , sa am incredere mai multa in copil. Sa nu imi fie frica sa il las sa ia decizii singur.”
  • Am invatat sa nu mai emit judecati despre oameni inainte de a-i cunoaste, sa fiu mai comunicativa. Sa fiu un parinte mai bn pentru copilul meu
  • In perioada septembrie-decembrie am participat la unele activitati si, desi nu pot spune ca am dezvoltat atitudini, comportamente, idei complet noi, am realizat ca, in comunicarea cu o masa de oameni cu temperamente si caractere diferite este nevoie de foarte multa rabdare, putere de convingere si curaj.
  • Am invatat sa-mi ascult mai mult copiii, sa fiu mai toleranta, mi-am intarit ideea ca pentru mine lucrul cel mai de pret este familia mea.
  • Cum sa interactionam cu copii nostri.
  • Eu ca parinte am invatat sa recunosc meritele fiicei mele, sa am mai multa incredere in ea si in puterea ei de decizie, sa o las sa devina independenta. Am avut intotdeauna tendinta sa-mi hiperprotejez copiii, sa fac ceea ce puteau foarte bine sa faca ei. Incerc sa ma desprind de aceste tendinte.
  • deschidere si atentie pentru ceea ce se intampla in jur
  • Am invatat lucruri noi despre dezvoltarea si nevoile copiilor, despre cum sa-i acceptam si sa-i ajutam pe cei din langa noi, despre voluntariat.
  • Atitudinea fata de voluntariat care este minunata avand in vedere ca abia acum se dezvolta si la noi; probabil m-a stimulat sa gasesc o cale de comunicare mai buna; ca şi comportament aş putea menţiona timpul petrecut împreună cu copii, deoarece am simtit ca acest lucru realizeaza printre altele scoala si faptul ca nu este un after school asa cum am auzit la un părinte.
  • In aceasta perioada in care au fost programate activitati educative deosebite (cursuri, intalniri cu mentori, participari la evenimente educative) am reusit sa cunosc mai bine copilul, urmarindu-l cum se organizeaza, cum participa ( frecventa participarii la discutii sau alte activitati) la programe
  • Imbunatatirea comunicarii parinte-copil. In plus – a crescut deschiderea fata de ideile copilului.
  • „Am invatat ca un sistem de valori pe care iti propui sa-l urmezi in viata nu este suficient fara experiente noi, fara deschidere la ideile celui de langa tine, fara libertatea de exprimare.
  • „identificarea, sprijinirea şi evaluarea măsurilor educaţionale ce răspund nevoilor copiilor supradotaţi şi talentaţi

V-ati simtit liber sa va exprimati la Scoala de Excelenta?

  • DA.
  • „Da, sigur ca da.
  • Este un mediu de lucru , de studiu , de joaca foarte placut.
  • Toate persoanele implicate in acest proiect sunt deosebite.”
  • Intotdeauna, desi comunicarea e uneori haotica.
  • Da.
  • Da.
  • Da.
  • Desigur, este un loc minunat, cu o deschidere incredibila catre valori pe care le apreciez, ma simt ca intr-o familie.
  • da
  • Da, intotdeauna
  • Da
  • Da
  • Da.
  • Intotdeauna.
  • da

Cum simti ca s-a schimbat atitudinea dvs fata de cei din jur ca urmare a participarii la Scoala de Excelenta?

 

  • Sper ca in bine. Incerc sa fau dovada de mai multa solidaritate si sa empatizez cu cei cu care intru in contact.
  • Intalnire de la centru cu ceilalti parinti, traineri, copii etc m-au ajutat personal sa fiu mult mai deschisa si receptiva la sugestiile externe.
  • Sa fiu mai relaxata si sa-mi spun parerea indiferent care ar fi aceasta si de cum m-ar putea privi ceilalti.
  • „Am devenit mai toleranti.”
  • „Am incercat sa valorizam partile bune ale oamenilor.”
  • „Sunt mai putin retinuta in a-mi arata afectiunea, dragostea, care pana la urma sunt spontane si asa ar trebui sa ramana.
  • Mi-am propus sa-i accept pe cei din jurul meu asa cum sunt fara a ma stradui sa-i schimb. ( referitor la relatiile cu adultii).
  • Poate ca sunt un pic mai atenta la cei din jur si incerc sa nu mai am asteptari de la ei, sa-i iau asa cum sunt.
  • sper sa fiu capabila de mai multa ‘ascultare’.
  • Am devenit mai relaxata si mai putin exigenta fata de copii.
  • Mereu am fost dornică să aflu cât mai multe noutăţi şi să incerc să-i atrag şi pe cei din jur, deşi ideea cu şcoala de excelenţă a plecat de la soţul meu.
  • Simt nevoia sa impartasesc tuturor despre ce se intampla la scoala de excelenta, iar celor mai interesati, parintii, le-am trimis site -ul sa se informeze si sa invete
  • Atitudinea mea nu, ci a copilului.
  • „As raspunde cu cateva versuri sugestive, scrise de fiica mea, Beatrice, in ideea ca atitudine inseamna sa exprimi ceea ce iti doresti, in propriul tau stil, si sa poti transmite si celorlalti dorinta de a fi altfel, de a aspira la mai mult:
  • Je veux etre comme je suis
  • Parce’que j’aime etre comme ca:
  • Une aile d’aigle egare par le vent,
  • Au dessus de saules, au dessus du brin d’herbe,
  • Au dessus des plaines vertes…
  • Jusqu’au dela des cretes invisibles des montes…
  • ( „” Parmi les mots „”…)
  • (In traducere:
  • Vreau sa fiu cum sunt
  • Pentru ca imi place sa fiu asa:
  • O aripa de vultur ratacita de vant
  • Peste salcii, peste firul ierbii,
  • peste campiile verzi…
  • pana dincolo de crestele nevazute
  • ale muntilor…)
  • ( „” Printre cuvinte „”…)
  • „mai intelegatoare si mai spirituala.

Cum apreciati ca au evoluat notele copilului dvs la Scoala unde frecventeaza cursurile normale de stat (au scazut sau au crescut)? Ce alte lucruri ati semnalat legat de evolutia copilului?

  • „Pana in clasa a IV-a, copilul meu a fost la step by step si nu a avut note, asadar nu pot sa fac astfel de aprecieri.
  • Clasa a V-a este o clasa de adaptare, context in care Tea a obtinut note bune.”
  • „Copilul meu a avut tot timpul o situatie foarte buna la scoala, merge pe aceea linie.
  • Ceea ce am observat eu la el este o alta atitudine fata de scoala, mai implicat, mai responsabil, mult mai interesat de activitatile de la scoala.
  • Luand exemplu de la Gifted m-a impresionat placut prin faptul ca s-a inscris singur la un curs pentru colinde.”
  • La scoala nu se vad schimbari deoarece este in momentul trecerii de la clasa a IV a la a V a si are ceva probleme de adaptare la stiluri diferite, la personalitati diferite ale tuturor profesorilor. Dar in plan personal se vad schimbarile. Impresiile tuturor profesorilor sunt bune, dar notele nu sunt exceptionale.
  • Notele copilului sunt relativ mai bune, au crescut la unele materii si au scazut la altele(acest lucru se datoreaza in parte si comportamentului profesorului). Am remarcat insa schimbari in bine in ceea ce priveste disciplina la scoala: alergatul pe holuri, vorbitul in timpul orelor s.a. Parca s-a mai maturizat si putem comunica mai bine cu el in anumite privinte. Si profesorii sunt de aceeasi parere.
  • Notele copiilor sunt la fel de bune, insa am avut parte si de surprize: de exemplu Andra a scris o poezie in ora de religie si i-a fost publicata la un ziar de specialitate (nici n-am stiut c-ar avea o astfel de inclinatie).
  • „Notele au ramas la acelasi nivel – a avut intotdeauna rezultate foarte bune la invatatura.
  • Relationeaza mai usor cu cei din jur, isi face mai usor noi prieteni si reuseste sa se integreze in grup.”
  • Am avut emotii la trecerea in clasa a V-a, dar fiica mea are numai note de 9 si 10, asa ca nu pot decat sa fiu multumita. Irina are incredere in ea, e constiincioasa si cred ca va avea o evolutie buna.
  • evaluarea este aceeasi; cred ca lucrurile de esenta se vor vedea pe parcurs.
  • Notele au ramas la fel, in schimb am remarcat ca Mara a devenit mai constiincioasa.
  • Notele, cred că sunt cele pe care le merită, dar fetiţa a devenit mai indrăzneaţă în sensul pozitiv (de a vorbi în public,etc.), a reuşit să se organizeze oarecum cu învăţarea anumitor noţiuni, după părerea mea, vizibile la matematică şi la română (memorarea poeziilor, etc.).
  • Notele fiului meu au ramas la fel,adica foarte bune.
  • „Sunt multumita de rezultatele obtinute la scoala, s-a mentinut la un nivel egal cu cel de dinainte de frecventarea Scolii de Excelenta.
  • „Au crescut.
  • Este mai increzator in fortele proprii si se exprima, comunica mai bine in special in relatiile sociale.”
  • „Notele, in principiu, s-au mentinut la cota ridicata cu care eram obisnuita in anii precedenti. In general, evolutia se simte in atitudinea ei, comportament, relatia cu colegii de clasa (mult imbunatatita).
  • „cu mici interferente. volumul de cunostinte este mult mai mare, punerea in practica s-a realizat, dar notele nu sunt chiar cele asteptate. probabil considera ca este superioara si atunci nu se concentreaza destul sau materiile sunt mai grele, mai mult de invatat, mai multe teme, mai putin timp.

 

Sunteti multumit de evolutia scolara a copilului? Dar personala? Ati avut remarci mai deosebite in ultimele 3 luni pentru copilul dvs? Daca da, care?

  • „Este loc de mai bine. Scoala de excelenta este un loc unde copilul meu a legat prietenii, lucru care in opinia mea este o achizitie personala importanta. „
  • „La scoala este ok nu am nici un fel de probleme.
  • Este mult mai dezinvolt acum, citeste mai mult. Daca pana acum foloseam fel de fel de tertipuri pentru a-l face sa citeasca o carte, acum face schimb de carti cu un coleg de clasa.
  • Am fost la cumparaturi si si-a ales singur 2 carti de pe raft.
  • Isi face singur curatenie in camera, ma ajuta la treburile casei si este bucatar sef la clatite.”
  • Sunt multumita avand in vedere faptul ca trece printr-o schimbare majora si are un program foarte incarcat. Impresiile tuturor profesorilor sunt bune, iar de la doamna profesor cu care se pregateste la matematica am primit laude si mi s-a spus ca este un copil deosebit.
  • Daca pana acum nu-l interesau concursurile de la scoala, am aflat ca s-a inscris la Olimpiade, la Biologie si la Limba engleza. Din punct de vedere personal am observat o mai mare incredere in el, dorinta de afiliere la grupuri, de a iesi in evidenta, de a fi apreciat, de a-si impune punctul de vedere. De asemenea, fiind in plina pubertate, isi manifesta interesul pentru sexul opus. Acest lucru il face uneori exuberant, alteori mai reflexiv.
  • Sunt multumita, insa intotdeauna ma gandesc ca ar putea mai mult, dar mai trebuie sa se si joace, doar sunt copii…
  • Evolutia copilului este foarte buna din toate punctele de vedere, exeptand unele mici derapaje specifice varstei.
  • Da, sunt multumita sub toate aspectele.
  • da, sunt foarte multumita atat de evolutia scolara cat si personala; nu am remarci deosebite.
  • „Evolutia scolara este normala, in conditiile oferite de invatamantul de stat din Romania. Asa cum am mai spus, ea a devenit mai constiincioasa fata de sarcinile de scoala.
  • In ultimele luni ea a devenit mai calma si mai atenta la cei din jur. „
  • Consider că copilul a evoluat bine atat din punct de vedere şcolar cât şi personal, a căpătat mai multă încredere în ea, a învăţat să se organizeze.
  • Am fost si sunt multumita de evolutia scolara a copilului .
  • Am admirat la copilul meu faptul ca, desi are un program extrem de incarcat pentru un copil de varsta lui ( atat inainte de scoala cat si dupa), a reusit sa faca fata cu brio tuturor cerintelor, un aport deosebit la obtinerea acestor rezultate avand punerea in practica a procedeului de invatare rapida cat si celelalte cunostinte dobandite.
  • Da, suntem multumiti de evolutia scolara si personala a copilului.
  • Sunt multumita de ambele. Dezvoltarea personala a avut o evolutie pozitiva, remarcata si de profesorii si colegii de scoala. Este mai sigura pe ea, mai creativa.
  • sunt multumita de evolutia scolara, cat si de cea personala a copilului. cred ca nu au existat remarci deosebite. absolut tot ceea ce face sau spune copilul meu este mai mult decat deosebit.

Care sunt cele mai importante 3 lucruri pe care le-ati invatat la Scoala de Excelenta?

  • „Daruind mult primesti mult. (Asta am invatat de la Monica, mai exact din entuziasmul ei).
  • Am invatat sa accept gandul ca e posibil sa vina foarte curand ziua cand nu voi mai sti sa raspund intrebarilor copilului meu.
  • Copilul meu este altfel decat il vedeam eu – in curs de invatare. „
  • Sa cautam un partener in copil, sa comunic mai bine cu el, sa il implic in deciziile pe care vrem sa le luam in familie.
  • „Sa fiu deschisa la orice…. aproape la orice…
  • Sa gandesc mai mult.
  • Sa nu ma mai subestimez pe mine sau pe fiul meu.”
  • „1. Cand desfasori o activitate sau un proiect nu te astepta neaparat la rezultate imediate, palpabile.
  • 2. Respectarea regulilor e parte componenta a reusitei unei actiuni.
  • 3. Altruismul si optimismul unor oameni este debordant.
  • „Trebuie sa-ti asculti copilul pentru a vedea ce nevoi are, sa fii langa el ori de cate ori are nevoie de tine, sa-l sustii si sa nu-i ingradesti creativitatea.
  • Am invatat ca niciodata nu le stii pe toate, inveti mereu chiar si de la copilul tau.”
  • „- punerea accentului mai mult pe latura umana
  • – acordarea unei atentii maxime copiilor nostri
  • – dezvolatrea spiritului civic”
  • Rabdare, toleranta, empatie.
  • „deschidere
  • atentie
  • sprijin”
  • „- dezvoltarea si educatia copiilor
  • – acceptare
  • – voluntariat”
  • Atitudinea pozitiva, comunicare, voluntariat.
  • „””Invata si da mai departe””
  • Sa-mi apreciez copilul
  • Sa fim uniti – impreuna vom reusi.”
  • „1. Sa intri mai mult in pielea copilului.
  • 2. Sa fii calm chiar daca copilul spune „”nu vreau””.
  • 3. Modalitatea de relationare si interactiune cu copilul.”
  • Comunicare, atitudine, reflectie.
  • lucrul in echipa, valorificarea copiilor cu potential, jocuri foarte creative si distractive totodata

 

Cum credeti ca puteti ajuta sau facilita prin mijloacele dvs (atitudine, sustinere, deschidere) ca Scoala de Excelenta sa continue cursurile pentru copii si in anul 2011, si in 2012, etc?

  • „N-am idei concrete si din pacate nici resurse financiare care sa-mi permita finantarea unor actiuni, cursuri.
  • Voi continua insa sa vorbesc despre Scoala de Excelenta tuturor celor care vor vrea, vor fi interesati sa ma asculte si poate… ca ma va auzi si cine trebuie.”
  • „La anul eu personal voi directiona cei 2% din impozitul anual catre Gifted.
  • Speram si la alte contracte de sponsorizare.”
  • Sper si cred ca am fost deschisi pana acum si v-am sustinut si o vom face in continuare 100%. Suntem pro continuarea cursurilor, mai ales ca dupa doar 3 luni nu se poate spune ca sunt schimbari radicale si vrem sa vedem mai mult de atat in copii nostri.
  • Vom incerca sa participam la toate actiunile organizate, sa avem o comunicare mai fluenta si sa ne implicam mai mult in luarea deciziilor.
  • Of…Am un mare OF…As fi tare bucuroasa daca serviciul acesta nu mi-ar manca 10 ore din zi (n-am avut nici macar concediu in 2010, macar de-ar fi venitul pe masura efortului…dar cu criza aceasta …), deoarece as fi mai prezenta in activitatile dvs. chiar daca nu pot veni cu sustinere materiala. Dar este o idee minunata si atat cat voi putea voi fi alaturi de dvs.
  • Promovarea Scolii de Excelenta, in vederea obtinerii de sponsorizari, in mediul de afaceri.
  • Nu dispun nici de timp, nici de fonduri pentru un ajutor concret, dar am o atitudine pozitiva si raspund oricarei chemari.
  • Da, pot ajuta, pot sprijini si o voi face .
  • – sa promovez cursurile Scolii de Excelenta catre toti cunoscutii mei, catre alte scoli
  • Cred că în continuare pot da o mână de ajutor prin acţiunile de voluntariat, indiferent care sunt acestea şi depăşind acele probleme care au fost până acum.
  • „Desigur, aceasta calatorie nu o putem avea decat impreuna.Toti cei implicati trebuie sa avem o atitudine pozitiva, sa fim deschisi si sa sustinem proiectele celor care vor sa ne ajute.
  • „In primul rand prin prezenta la toate activitatile scolii, seriozitate, incredere, comunicare permanenta, ajutor pe masura capacitatilor mele ( donatiii), reclama, prin dedicare 100%
  • „Prin „lobby”.
  • ” Sunt mandra ca am ajuns aici si voi sfatui, de cate ori se va ivi ocazia, pe oricine va putea si va dori sa urmeze aceasta cale, ca este un lucru bun pentru dezvoltarea personala a copilului sau.
  • „in primul rand am promovat imaginea scolii la nivelul institutiei in care lucrez, am indreptat atentia parintilor, cu care colaborez, spre o mai buna cunoastere a copilului; pe cat posibil voi sustine material desfasurarea cursurilor.

 

Care au fost cei 3 oameni (pot fi si mai multi) care v-au impresionat la cursuri sau in Seria Dialoguri cu Mentori? Cum v-au influentat?

  • „Sunt in continuare fascinata de entuziasmul Monicai.
  • Mi-a placut si imi place in continuare (mi-ar placea sa il cunosc personal) pe Justin Capra.
  • Si evident, d-l Colceag.
  • Toti cei trei OAMENI m-au facut sa-mi reevaluez sistemul propriu de valori.”
  • „D-nul Colceag mi-a placut foarte mult. Un om deosebit. Cursul dumnealui foarte foarte interesant.
  • D-nul Alexandru Bordea . Cursul de citire si invatare rapida foarte bun pentru copii si nu numai.
  • D-nul Leon Fratila. Am inceput si noi parintii cursul si este inedit.”
  • „Dl. Florian Colceag – Am invatat sa nu mai fiu un parinte atat de sever si sa accept faptul ca si 7 este nota, sa-i ofer mai multa libertate de decizie sa-l las sa-si asume riscuri si multe altele.
  • Zoltan Andras si mi-a placut foarte mult si Alexandru Bordea si Ramona, Andreea si Paul.”
  • „Monica Gheorghiu – perseverenta/implicare;
  • Florin Colceag – viziune holistica asupra existentei
  • Alexandru Bordea – optimism
  • „Evident, persoana cu cea mai mare influenta a fost d-ul Colceag. M-a facut sa-mi privesc altfel copiii, cu mai multa intelegere.Apoi, recunosc ca Monica m-a impresionat enorm cu entuziasmul ei, cu incapatanarea aceea de a duce lucrurile la bun sfarsit, cu dorinta de a face bine neconditionat, de a sustine acesti copii cu bucurie si daruire.
  • Apoi si nu in ultimul rand, d-na Elena Ignat este o persoana cu totul si cu totul speciala, emana atata caldura, intelegere, iubire.In doar 2 ore exaltam, parca ar fi fost Dumnezeu coborat pe pamant sa ne invete sa fim mai buni, mai drepti, mai ingaduitori, mai iubitori.
  • „- Florian Colceag
  • – Monica Gheorghiu
  • – Alexandru Bordea
  • „Dl. Prof. Colceg, Monica Gheorghiu, D-na Elene Ignat
  • din pacate timpul nu mi-a permis sa particip la cursuri sau la intalnirile cu mentori.
  • „Dr. Florian Colceag – prin toate informatiile despre dezvoltare pe care ni le-a transmis
  • Alexandru Bordea – pentru energie si buna dispozitie
  • Monica Gheorghiu – pentru rabdare, acceptare, persereverenta”
  • „D-nul Florian COLCEAG – apropierea de copii,
  • D-na Mihaela ZAHARIA – modalitatea de gândire,
  • D-nul Vasile – cu care sper că ne vom întâlni, dar de acesata dată să mergem noil la Sarmisegetuza”
  • „Dl Florian Colceag ( fiind o onoare sa-l cunosc)
  • Monica Gheorghiu ( admir dedicarea si speranta care ne-o insuflii)
  • Alexandru Bordea
  • Mihaela Zaharia
  • Dl.Vasile de la Sarmisegetuza
  • cred ca ar trebui sa-i enumar pe toti, pana la urma sunt momentele pe care le astept de fiecare data cu emotie si bucurie. „
  • „Florian Colceag.
  • Alexandru Bordea.”
  • „–Alexandru Bordea: optimist, entuziast in ceea ce face; un orator deosebit;
  • – Ramona Paduraru, un model pentru “arta” de a sti cum sa te apropii de copii, de a le capata increderea (are ceea ce sa cheama “lipici”);
  • – (Nu in ultimul rand) Monica Gheorghiu, “sufletul” acestui proiect, mereu alaturi de noi.”
  • „in primul rand d.voastra, care sunteti o persoana deschisa , comunicativa, intelegatoare;
  • dl. Alexandru Bordea – detine foarte multe cunostinte si este foarte glumet
  • dl. Florin Colceag – foarte bland, comunicativ, se face inteles de toate persoanele care il asculta
  • cred, de fapt sunt sigura, ca toti trainerii au facut echipa buna cu noi, in special cu copiii „

Care sunt cele mai importante lucruri pe care le-a invatat copilul dvs. la Scoala de Excelenta?

  • „Ca exista multe lucruri pe lumea asta pe care le poti face pur si simplu din placere.
  • Ca inteligenta prin ea insasi nu este suficienta si intotdeauna e nevoie de ceva in plus – multa munca.
  • Ca un lucru poate fi si greu si usor in acelasi timp pentru ca asta este o chestiune de aboradare personala a problemei.
  • Ca este un copil „”special”” – in curs de invatare”
  • Responsabilitatea, voluntariatul, lucrul in echipa cu ceilalti copii,socializarea, comunicarea la un alt nivel.
  • A invatat ca parerea lui conteaza, sa abordeze lucrurile mai relaxat, sa socializeze, sa comunice, sa-si faca prieteni noi.
  • „1. A invatat sa socializeze.
  • 2. A invatat sa citeasca rapid.
  • 3. A invatat sa-si exprime logic ideile.
  • 4. A invatat sa fie punctual.”
  • „Eu cred ca au invatat sa fie liberi, liberi sa gandeasca si sa-si exprime parerile si apoi sa comunice cu lumea exterioara cu mai mult curaj si mai multa incredere in ei.Lucrul acesta l-am observat la copiii mei cu toata sinceritatea : intreaba cand nu inteleg ceva la scoala (lucru care nu se intampla inainte, ma intrebau pe mine dupa aceea), au curajul sa spuna cand ceva li se pare incorect, deci…
  • Apoi au invatat si lucruri noi : sa citeasca mai bine si sa memoreze mai mult (Andrei i-a fost de mare folos), cum sa se pregateasca pentru a face fata unor situatii limita, au invatat ce e aceea actoria, sa priveasca lucrurile si din perspectiva celorlalti.”
  • „- cum sa structureze materia predata si sa o invete mai usor
  • – cum sa se manifeste in relatiile cu prietenii si colegii
  • „Cred ca invatat sa se concentreze mai bine, sa fie atenta, sa gandeasca, sa fie lider, sa-i pese de ceilalti, desi uneori se confrunta cu egoismul si arogante unor colegi.
  • cursul de citire rapida si memorare l-a ajutat; rezultatele din cursurile de dezvoltare personala si ‘critical thinking’ cred ca se vor vedea pe parcurs;
  • – ce inseamna voluntariatul
  • Organizarea, atitudinea pozitivă, dorinţa de cunoaştere.
  • A invatat sa isi stabileasca prioritatile,sa isi stabileasca obiectivele si cum sa se dezvolte pe plan personal.
  • Sa citeasca mai repede, sa gandeasca mai bine,sa faca voluntariat,
  • Citirea si invatarea rapida.
  • Libertatea de gandire, de exprimare, de a alege.
  • sa-si faca prieteni, sa comunice la un nivel inalt cu oamenii, sa se exprime liber, sa ma contrazica

Care sunt abilitatile pe care credeti ca si le-ai dezvoltat cel mai mult pana acum la Scoala de Excelenta?

  • „Comunicarea
  • Adaptabilitatea
  • Disponibilitatea „
  • „Cred ca abilitatile de lider.
  • Organizeaza cu colegii de clasa iesiri la fotbal , in parc, ii coordoneaza si este simpatic cum ii convinge sa se reuneasca.”
  • „Invatarea rapida a dat roade – acum citeste lectiile si retine mult mai repede ceea ce-l intereseaza.
  • Creativitatea si cred ca atitudinea de leader.”
  • „1. Interrelationare
  • 2. Ascultare
  • 3. Lucru in echipa
  • 4. Capacitate de concentrare.”
  • ” Andra e mai creativa ca inainte cu siguranta, a facut o pasiune pentru Origami, regretam ca am ratat pictarea canilor si workshopul „”Vocea Inimii”” (numai din vina mea ca n-am putut sa-i aduc), care i-ar fi placut tare mult si cred ca si-a descoperit o noua pasiune : teatrul.
  • Vlad e atras de matematica, mai nou de fizica.”
  • – dezvoltarea comunicarii cu cei din jur
  • Sincer nu imi dau bine seama, dar poate ca a invatat sa aiba o atitudine pozitiva, sa indrazneasca.
  • din pacate timpul nu mi-a permis sa particip la cursuri sau la intalnirile cu mentori.
  • – sa citeasca mai repede
  • Comunicare, relaţionare, să nu îşi piardă încrederea în sine ci să persevereze, să caute soluţii pentru rezolvarea unor probleme.
  • Din punctul meu de vedere si-a dezvoltat cam toate abilitatile.
  • Sociabil, Comunicativ, Responsabil
  • Sa comunice si sa se exprime liber.
  • Comunicare, mobilizare, creativitate, lucrul in echipa.
  • leader, comunicare, negociere, invatare, si-a dezvoltat gandirea logica, si altele pe care nu le pot descrie inca

Care sunt pasiunile copilului dvs si cum le vedeti transpuse intr-un curs pe care să-l dezvoltăm noi pentru el/ea?

  • „Pasiunea copilului meu este desenul, pictura. Deja au avut loc cateva cursuri la care a participat cu maxim entuziasm.
  • Mi-ar placea ca in seria intalnirilor cu mentori sa se intalneasca si cu un mare artist plastic.”
  • Un curs de origami.
  • Ii place foarte mult in afara de matematica astronomia. Nu prea stiu cum se transpune asta intr-un curs de varsta lor, pentru ca la Magurele nu a fost foarte impresionat sau captivat de ceea ce a aflat.
  • „1. Informatica
  • 2. Muzica rock-chitara electrica
  • 3. ,,Moda”” – vestimentatie, coafura etc.
  • 4. Sporturi (Parkour/Freestyle)
  • 5. Filmele SF”
  • Pentru Andra e simplu : teatru, origami, desen.La Vlad e mai complicat pentru ca e interesat de matematica , nu stiu.
  • Programare calculator, biologie, chitara.
  • Pasiunea oricarui copil e jocul si poate ar fi bine sa se reia cursul de invare prin joc. As propune de asemenea cursuri care sa implice si activitati fizice, dans, coregrafie.
  • este interesat de stiinta, de astrofizica, de tenis si lectura; poate reusim sa cream un modul in care oamni de stiinta sa se implice in prezentarea stiintei, a rezultatelor stiintei catre copii.
  • – ii place foarte mult sa confectioneze diverese obiecte, sa asambleze, sa deseneze si sa picteze. Un curs care sa ii dezvolte aceste pasiuni ar fi binevenit pentru ea.
  • Pasiunile sunt multe, poate cântatul, pictura, excursiile, etc.
  • „Informatica si inotul sunt principalele pasiuni ale copilului meu.
  • Ambele sunt putin mai greu de transpus .”
  • Pasiunea lui Alexandru este arhitectura ( sa proiecteze case). Cred ca i-ar placea sa se intalneasca cu arhitecti, sa invete din din experientele lor si afle ce inseamna de fapt arhitectura. Sa participe la un curs de desen grafic. Daca s-ar putea sa participam la un eveniment cum a fost cel de la Magurele. Sa putem vizita facultatea de arhitectura unde sa ne fie prezentate activitatile din cadrul facultatii ( eu l-am dus pe Alex acum cativa ani in vizita neoficiala, dar nu am putut vedea decat machetele din hol si salile de clasa din usa).
  • Filmul si fotografia sunt printre pasiunile constante ale copilului nostru, Consideram util un curs de regie.
  • Poate ceva legat de limbile straine (nu de una anume, ci de toate), altfel decat se preda la scoala si copiii nu se simt interesati, captivati, asa cum s-ar cuveni; o incursiune in acest univers (istoric – cultura – interactiuni cu alte culturi – literatura etc.). Totul sa sune ca o poveste, ceva inedit…
  • „nu pot raspunde la aceasta intrebare. pasiuni sunt multe: de designer, de muzica, cursuri pentru dezvoltarea emotionala „

Ce simtiti ca ii lipeste ca el/ea sa se simta cel mai bine la Scoala de Excelenta?

  • Mai mult timp
  • Nu cred ca ii lipseste ceva deoarece el se simte foarte bine si se duce cu placere la toate activitatile.
  • Deja se simte foarte bine si vine cu mare placere.
  • Nu cred ca ii lipseste nimic.
  • Nu cred ca le lipseste ceva, cred ca se simt foarte bine.
  • Nimic, ne-am dori ca ziua sa aiba 48 de ore ca sa poata participa la toate activitatile pe care le organizati 🙂
  • Se simte excelent, vine cu drag, uneori isi face temele in pauze pentru a fi la timp la cursuri, as dori ca toti colegii ei sa fie la fel, sa fie un grup de prieteni.
  • personal Matei are un program incarcat si acest lucru face ca uneori sa ii vina greu sa se mobilizeze pentru a veni la cursuri.
  • – ea mi-a spus ca ii place si ca se simte bine acolo (dovada este ca nu vrea sa lipseasca de la cursuri)
  • Uneori timpul, dar trebuie să învăţăm să îl gestionăm mai bine.
  • Anumite cursuri sa fie mai lungi,cu mentorii care ii plac.
  • Nu s-a plans niciodata dar cred ca daca ar fi mai multa liniste in sala atunci cand se tin cursuri , ar fi minunat pentru toti.
  • Trainerii sa stapaneasca mai bine pe copiii care tulbura cursurile.
  • Nu are legatura cu Scoala de Excelenta (s-a acumulat deja ceva oboseala, nu prea este timp liber s.a.). Altfel, totul este o.k. (poate, totusi, niste iesiri in grup la muzee, expozitii, ceva activitati in aer liber cand va fi mai cald afara…).
  • nimic, dupa manifestarile pe care le are dupa cursuri… este mai mult decat multumita

Descrieti intr-un paragraf ceea ce se intampla la Scoala de Excelenta

  • „Eu cred ca se intampla lucruri minunate. Mi se pare o idee fantastica descoperirea copiilor talentati si cu abilitati inalte. Iar faptul ca cineva isi asuma dezvoltarea abilitatilor unor astfel de copii este un lucru pe care nu credeam sa il vad intamplandu-se in Romania.
  • La fel de fabuloasa mi se pare ideea cursurilor pentru parintii unor astfel de copii.”
  • „Se intampla ceva extraordinar pentru copii si nu numai. Le povestesc altor parinti ceea ce fac copii nostri la scoala de excelenta , ce cursuri urmeaza, ce intalniri cu mentorii etc si se uita la mine ca la urs.
  • Se pare ca le povestesc SF-uri. Nu le vine sa creada ca este adevarat ce spun eu.
  • Felicitari tuturor celor implicati in acest proiect si mai ales d-nei Monica Gheorghiu sufletul centrului de inovatie.”
  • Totul este inedit, foarte frumos si util, iar cel mai important…se desfasoara intr-o maniera relaxata fara presiune inutila.
  • La Scoala de Excelenta sunt pregatiti copiii pentru a face fata unei lumi a provocarilor pe care multi dintre noi nu ne-o putem imagina.
  • Scoala de Excelenta este locul in care copiii nostri abia asteapta sa ajunga si ma intreb din ce pricina: din pricina colegilor lor cu care se inteleg foarte bine si din pricina acelor oameni care prin talentul si daruirea lor profesionala reusesc sa le starnesca interesul.
  • Dezvoltare personala prin jocuri specifice.
  • Se intapla lucruri minunate, copilul meu este cuprins de entuziasm si bucurie atunci cand aude de un curs nou, sau de o intalnire la centru.
  • excelent 🙂
  • Este un loc unde sunt pusi impreuna copii cu abilitati inalte si unde ei invata, intr-un mod relaxat, sa se imprieteneasca, sa gandeasca, sa socializeze, sa fie responsabili.
  • Acumularea de informaţii noi, din domenii diverse, formarea unei echipe.
  • La Scoala de Excelenta copii sunt alaturi de oameni deosebiti care ii ajuta sa isi dezvolte abilitatile ,care ii introduc in domenii noi si care ii sustin din multe puncte de vedere.
  • Chiar daca ma repet , simt nevoia si bucuria sa impartasesc tuturor despre ce se intampla la scoala de excelenta, Ceea ce apreciez cel mai mult la aceasta scoala este faptul ca toti copii, indiferent de starea sociala, de varsta sau problemele personale ale fiecaruia, sunt tratati in mod egal. Spre deosebire de scoala unde frecventeaza cursurile normale unde copilul meu, desi isi manifesta dorinta de a lua parte activa la orele de curs, aceasta tendinta este ignorata de unele cadre didactice ( pe anumite criterii, intalnite probabil de mai multi copii).
  • Copiii sunt invatati lucruri cu adevarat folositoare, nu doar teoretice, care ii ajuta in dezvoltarea abilitatilor pe care le aveau de dinainte si decoperirea unora noi.
  • „Scoala de Excelenta este o carte deschisa, fiecare pagina devenind o cheie sigura ce deschide drumul spre noi orizonturi, inclusiv cea a cunoasterii de sine insusi a fiecaruia.
  • „sunt legate prietenii frumoase, se dezvolta armonios, invata foarte multe lucruri care o ajuta atat la scoala cat si in viata de zi cu zi.

Ati recomanda Scoala de Excelenta si altor copii sau parinti?

  • DA
  • DA
  • DA
  • DA
  • DA
  • DA
  • DA
  • DA
  • DA
  • DA
  • DA
  • DA
  • DA
  • DA
  • DA

Va rugam sa completati aici cu orice idei in plus ati dori sa aveti pentru noi.

  • Ar fi extrem de frumos (generos) ca si alti copii sa se poata bucura de astfel de cursuri, ori sa aiba macar posibilitatea parcurgerii testelor in urma carora sa-si descopere potentialul.
  • Sincer, nu imi vine nimic in minte acum, dar ma gandesc.
  • Multumesc pentru ceea ce faceti
  • „Sunteti extraordinari si dorim sa ramaneti asa cum sunteti.
  • Va multumim pentru tot de faceti pentru copii nostri, care acum au acces la cursurile de dezvoltare personala de care au atata nevoie.
  • Este o sansa si o mana intinsa atat pentru copii nostri cat si pentru noi pentru care va suntem recunoscatori. „
  • „O rog pe Monica sa nu uite de o intalnire pe care ne-a promis-o cu un bucatar care ne-ar putea invata sa gatim si sa mancam sanatos.
  • Sa putem sa o reintalnim pe D-na Elena Ignat.
  • Mutumesc intregii echipe, dar mai ales Monicai pentru generozitatea, delicatetea si rabdarea de care da dovada si le dorim tuturor La multi ani de Centru!
  • PS: Precizez ca nu am putut transmite formularul fara sa acord calificative, desi au fost cursuri la care nu am participat, am acordat calificative maxime, pentru ca apreciez efortul acestor traineri in general.”
  • sa reusim sa realizam un program pe termen lung incluzand oferta de cursuri, in masura posibilitatilor.
  • Creativitate cu ajutorul căreia copii să se autocunoască, să se dezvolte şi să devină personalităţi puternice si creative .
  • La chestionarele viitoare notele acordate sa nu mai fie campuri obligatorii pentru ca nu am participat la toate evenimentele.
  • „-Distribuirea de brosuri in scoli, pentru a atrage o mai ampla cunoastere a acestui proiect, a importantei sale( dar si de a convinge, pentru ca am sentimentul ca nu sunt sprijiniti in scoala normala copiii de la Sc. de Excelenta, oricum – nu de toti profesorii);
  • – Un spot publicitar (de ce nu?), care ar avea un impact mai larg asupra celor interesati (nu doar parinti/ copii/ profesori, ci si personalitati care sa doreasca sa participe la” pus umarul” pentru sprijinirea copiilor supradotati – de la lumea culturala, artistica, pana la sponsorizari importante).
  • „cursuri de formare continua a cadrelor didactice in vederea perfectionarii lucrului cu copiii cu potential inalt,cu talente speciale.

Va rugam sa apreciati cum a sustinut Scoala de Excelenta dezvoltarea personala a copilului. Cum l-a ajutat pe copilul dvs. anul petrecut pana acum impreuna? Va rugam sa stati de vorba cu copilul dvs.

 

  • activitatile au depasit cu mult mediocritatea oferita prin sistemul accesibil, cel putin mie, si anume educatia prin achizitia de carti sau materiale didactice de la chioscul de ziare;cu nici un chip inainte de acesta experienta, Marco nu a dorit sa participe la nici un fel de cursuri educationale oferite pe piata; cu dvs, in joaca, nici nu si-a dat seama ca se intampla acest ceva minunat, care se numeste invatare.
  • revin cu detalii…
  • „Dezvoltare personala – foarte bine
  • Activitatile la care a participat au fost atractive, foarte bine structurate, iar copilul a venit cu mare placere, iar spre final a optat pentru toate cursurile din timpul saptamanii, organizandu-si timpul astfel incat sa faca fata cu succes in primul rand cerintelor de la scoala.”
  • Irina a avut o atitudine pozitiva fata de Scoala de Excelenta, a fost motivata si a participat cu placere la cursuri si activitati, dar sper ca oboseala sa nu-si spuna pana la urma cuvantul.
  • Au fost cursuri care l-au atras foarte mult si altele neinteresante.In prima parte a anului a fost mai bine structurata programa.
  • Mara isi doreste foarte mult sa fie parte in continuare din acest minunat proiect! Am aflat foarte multe informatii despre educatie, despre ceea ce e cu adevarat important in relatia cu copiii nostri. Am invatat ca trebuie sa ne relaxam si sa fim fericiti. S-au legat prietenii care sper sa se consolideze in anii care vin. A fost greu, dar frumos. Cea mai mare lectie pe care am invatat-o, Monica, a fost aceea ca, atunci cand iti doresti ceva din tot sufletul, visul tau se poate implini.
  • „Consideram ca scoala de excelenta a avut un aport foarte important in ce priveste dezvoltarea lui Tudor.
  • – vine cu o mare placere la cursuri
  • – increderea lui Tudor in fortele proprii au crescut
  • – a acumulat extrem de multe cunostinte si deprinderi noi
  • De exemplu cursul de jurnalism l-a ajutat foarte mult in a scrie compuneri, in a-si structura o lucrare. Tudor are in general o gandire matematica; iar cursurile Centrului l-au ajutat sa se dezvolte si pe celalte planuri (cu rezultate concrete la olimpiada de limba romana)
  • – pentru ca ii place ce face la centru am observat un randament sporit si la scoala „”normala””.
  • Suntem foarte multumiti de scoala si de ceea ce faceti, si ne dorim sa continuam!
  • „a invatat lucruri despre el prin testari iar cursurile de dezvoltare personala si gandire critica il ajuta sa sa se gestioneze mai bine.
  • „Scoala de Excelenta intr-adevar a contribuit la dezvoltarea personala a Anastasiei. A capatat mai multa incredere,a fost incantata ca a cunoscut persoane noi ( atat copii cat si adulti), a acumulat informatii noi pe care sper sa le si aplice.Mi-as dori de la Scoala de Excelenta sa ne ajute sa isi canalizeze (Anastasia) energia, sa ne indrume spre o activitate (domeniu) in care ea ar putea performa.
  • „In urma discutiilor avute cu Giulia, dupa fiecare curs, am observat un nou mod de exprimare, mai bogat, mai elevat. De asemenea, si-a dezvoltat abilitatile de comunicare si socializare. In urma intalnirilor cu Bordea Alexandru am observat o imbunatatire vizibila in invatare, in lecturarea si intelegerea unor texte literare, este mai vesela, mai libera in exprimarea opiniilor etc. Dupa doar cateva cursuri de jocuri logice la care a participat am observat o mai buna concentrare asupra testelor matematice pe care le sustine la scoala traditionala si multe alte dezvoltari
  • Centrul l-a ajutat in dezvoltarea personala a copilului prin maturizare, acceptarea defectelor sau greselilor, a invatat mai bine cum sa invete si sa isi descopere noi domenii de interes.
  • „Ana-Maria vine cu mare placere la Scoala de Excelenta, i-au placut toate cursurile, in special cel al lui Armand, a capatat mai multa incredere in ea si, in consecinta, este mai relaxata in relatia cu copiii.
  • La intrebarea noastra daca vrea sa continue, a spus „da” fara ezitare, asa ca acum incepem sa ne gindim cum ne organizam mai bine sa o putem sustine si anul viitor.”
  • Miruna a fost si este incantata sa vina la Scoala de Excelenta, are mai multi prieteni, ne-a spus ca la fiecare curs i-a placut cate ceva in mod special. Isi doreste foarte mult sa continue in Anul II la Scoala de Excelenta. Este mai deschisa sa participe la activitati „altfel”, inclusiv la scoala normala. Exista si un „dar”: nu am vazut o schimbare in punctele mai „slabe” care au iesit la iveala la testul WISC, le-am regasit si la testarea NPQ. Inca asteptam rezultatele trainerilor privind evaluarea copiilor.
  • „Sunt două puncte de vedere: cel al copilului şi cel al părinţilor.
  • 1. Ca impresie GENERALĂ, Diana apreciază că a învăţat lucruri noi dar ele o ajută într-o mică măsură. Şi toate acestea pe fondul unei oboseli accentuate determinate de programul încărcat.
  • 2. În completarea celor exprimate de fiica noastră, credem că aşteptările noastre au fost prea mari. Am fost foarte încântaţi după cursurile desfăşurate de Al. Bordea şi Mihaela Zaharia şi dezamăgiţi de celelalte. Nu că n-ar fi învăţat lucruri utile, dar raportat la timpul alocat şi efortul făcut este dezamăgitor.”
  • A facut progrese in multe privinte si nu cred ca este doar o coincidenta cu participarea la Scoala de excelenta. Isi doreste sa continue si anul viitor
  • „Scoala de excelenta a insemnat pentru Alexandru un pas important in dezvoltarea lui. Numai ideea ca face parte dintr-un grup de copii speciali, consider ca e foarte important pentru increderea in sine, nu numai pentru Alexandru ci si pentru ceilalti copii. Unii parinti nu vad nici o schimbare la copii lor in urma frecventarii unui anumit curs, eu consider ca informatia odata intrata in capsorul lor va da cu siguranta roade la momentul potrivit.
  • In ceea ce-l priveste pe Alexandru, in ciuda faptului ca a trebuit sa faca fata atat obligatiilor scolare cat si celor extrascolare, fiind chiar foarte ocupat, el nu a avut nici o clipa de ezitare cand era vorba de participarea la activitatile sau cursurile scolii de excelenta (cu exceptia starii de sanatate). Am observat o evolutie a abilitatilor de comunicare si socializare. Are mai multa incredere in el. La scoala de excelenta a gasit mediul propice de a-si urma visul, se simte motivat si faptul ca este laudat si i se recunosc meritele oricat de neansemnate ar parea, pentru Alexandru conteaza foarte mult.”
  • De fapt au fost 4 cursuri obligatorii (sper ca nu am omis nimic) si 2 in desfasurare: 1. cel de citire rapida (Dl Alexandru Bordea) care ca programa mi s-a parut foarte interesant si util copiilor, dar ca realizare mai putin, a fost primul curs, au existat probleme mari de organizare si copiii nu au beneficiat 100% de curs; nu am primit nici pana la ora aceasta nici un feed-back la curs. 2. Dezvoltare personala (Dl. Armand Veleanovici) – curs interesant; Alexandra mi-a spus ca pe ea nu a ajutat-o foarte mult, dar au fost copii la care s-a vazut in mod clar o evolutie; astept sedinta de luni 04.04.2011 pentru a-mi definitiva parerea;3 Gandire critica – Dna Mihaela Zaharia – OK din toate punctele de vedere; 4 Surviving by thinking: Ok, astept un feed-back;Cursurile de jurnalism si desene animate sunt in desfasurare, nu prea pot sa ma pronunt. Din cele spuse de copilul meu, sambata 25.03.2011, la cursul de „Desene animate” grupa de la 16.00 s-a lucrat cu o singura grupa, timp in care toti ceilalti copii s-au plictisit (astept parinti care sa confirme/infirme acest lucru). E o regula? De acum incolo se va lucra, prin rotatie cu cate o singura grupa? In ceea ce priveste modul in care Scoala de Excelenta a influentat dezvoltarea personala – e greu de apreciat. Cred ca este o actiune pe termen lung. Totusi, am observat un usor regres pe plan scolar, pus de mine pe seama oboselii/suprasolicitarii sau pe seama contradictiei pe care o sesizeaza copiii intre modul de predare din scoala si discutiile foarte libere cu trainerii. Doresc sa apreciez efortul Monicai , dar cred ca un singur om nu poate sustine o astfel de activitate, oricat de mult s-ar implica.
  • Andreea a venit cu mare placere la marea majoritatea cursurilor din acest an, si consideram ca are o evolutie pozitiva in urma participarii la Scoala de excelenta, motiv pentru care isi doreste sa continue si la anu’.
  • Alexandru este foarte incantat de cursurile pe care le-a frecventat. Isi doreste sa contiune si anul viitor. Am observat o evolutie pozitiva in dezoltarea lui, priveste lumea cu alti ochi si este mult mai pozitiv in ceea ce face.
  • „A invatat sa aiba mai multa incredere in fortele proprii si si-a imbunatatit autocontrolul, si-a facut prieteni…
  • Programul, insa, a fost aglomerat, cunostintele au venit multe in scurt timp, nu stiu cat a putut sa asimileze. „
  • Fiind un copil cu o larga deschidere spre experiente noi, Octavian a apreciat calitatea cursurilor la care a participat. A acumulat noi cunostinte, si-a imbogatit orizontul de cunoastere si si-a insusit o noua perspectiva privind problemele abordate. A fost incantat de faptul ca si-a facut prieteni printre copiii pe care i-a cunoscut in cadrul acestei scoli si desigur ar vrea sa continue cursurile impreuna daca este posibil.
  • Sunt foarte multumita de evolutia lui Theodor, a capatat mai multa incredere in el, este mai dezinvolt si asimileaza mult mai repede informatiile. Theodor doreste sa mearga mai departe in anul 2.
  • „Multumesc. Sunt foarte multumita de dezvoltarea personalitatii copilului meu datorita activitatilor desfasurate pe parcursul anului in cadrul centrului.
  • Increderea de sine a copilului a crescut foarte mult, poate chiar prea mult, interesul pentru anumite subiecte i-a fost starnit, interactiunea cu copii si cu cadrele impicate a fost foarte naturala si mult diferita de cea de la scoala.”
  • Sunt extraordinar de multumita de evolutia copiilor (Andra si Vlad). Multumesc Monicai mai intai pentru tot efortul depus, este sufletul tuturor acestor actiuni, iar apoi Centrului (tuturor trainerilor) pentru ca au pus bazele acestei scoli ce sper sa aiba viata lunga si sa atraga tot mai multe minti stralucite.Evident, ar fi minunat sa existe sponsori prin care sa se poata sustine toata activitatea fundatiei, dar poate ca intr-un viitor lucrurile se vor schimba.Copiii mei sunt mult mai increzatori, mai optimisti, mai plini de viata, mai curiosi, mai deschisi, mai prietenosi. Cu toate ca la inceput am fost putin speriata de faptul ca nu vor face fata programului (ca va fi obositor), am constatat ca sunt foarte curiosi de fiecare curs; a fost ca o trezire : uite, exista si un alt mod de a ne petrece timpul liber cu mare castig.Eu, recunosc, n-am reusit sa le starnesc prea mare interes inainte cu vreo activitate.Acum ar incerca orice si ar fi minunat sa locuim mai aproape si sa nu facem 1 ora (si mai bine uneori) pana la scoala, deoarece n-am rata nici un curs.Ei isi doresc sa participe si anul viitor.
  • Irina s-a dezvoltat armonios, a devenit mai atenta, se concentraza mai bine, ea spune ca oricum ar fi luat note bune la scoala, dar la Scoala de Excelenta a invatat sa lucreze in echipa si sa tina cont de ceilalati.
  • Consider ca pe Alexandru l-a ajutat Scoala de Excelenta in primul rand pentru ca a inceput sa citeasca mult mai repede si prin cursul Mihaelei Zaharia a inceput sa ia decizii bazate pe experienta si pe urmarile pe care a inceput sa le gandeasca/perceapa. Ii place foarte mult si cursul Ramonei si cred ca pana la sfarsitul lui va fi capabil sa-si lase creativitatea sa zburde fara a mai tine cont de limitele impuse de noi – ca parinti, de scoala primara si de societate. Multumesc pentru toate eforturile depuse si felicit toata echipa pentru acest proiect pilot minunat care este Scoala de Excelenta.
  • „Scoala de excelenta a contribuit la dezvoltarea abilitatilor copilului meu.
  • Avand in vedere ca anul viitor incepe clasa a 8 a, nu mai putem participa la cursurile acestei scoli datorita lipsei de timp si bineinteles din motive financiare (sotul meu nu are un job de un an de zile).
  • Multumesc pentru tot sprijinul si efortul depus.”
  • „Ne cerem scuze pentru intarziere. Andrei Ardeleanu a fost interesat de toate cursurile, in general, lucru de care am fost placut surprinsi, tinand seama de starea lui de plictiseala.Am observat ca i-a crescut respectul de sine si curiozitatea pentru alte activitati inafara de scoala (si calculator). De aceea, atat noi, cat el in mod special, vrem sa continue cursurile (eventual in varianta 1). Dorinta noastra,ca parinti, ar fi sa tineti seama ca Andrei va fi in clasa a 8-a si ar fi bine daca si-ar putea alege cursurile. Multumim din suflet intregii echipe si in mod deosebit tie, Monica. Daca s-ar putea, Andrei ar mai vrea un curs cu Alex Bordea si cu Ramona.”
  • „Din punctul meu de vedere, Scoala de Excelenta mi-a ajuat copilul sa fie mai deschis spre a comunica cu copiii si a-si face prieteni noi si a capata mai multa incredere in el si in ceea ce vrea sa faca pe viitor. In continuare ne-am bucura daca am putea continua cursurile si am putea ajuta scoala intr-un fel sau altul.
  • Pentru Radu, a fost ca o rampa de lansare a capacitatilor sale native, a devenit mai increzator in fortele lui, a capatat curajul de a-si afirma cunostintele, este ceva mai „adunat” – era cam imprastiat din fire -. Isi doreste foarte mult si anul 2.
  • „Stefan este doar membru la CID si nu a participat la toate cursurile. Cursurile la care a participat i s-au parut interesante si a fost dornic sa afle lucruri noi. Cu Alex Bordea a fost si in tabara de creatie in vara trecuta. A fost fascinat de lucrurile invatate la cursul de”” Supravietuire prinb gandire””, de problemele de gandire pe care le-a propus Leon si de asemenea a invatat la cursul lui Armand cum sa fie deschis si sa comunice cu ceilalti. Cursul de desene animate i-a placut cel mai mult.
  • Cred ca participarea la cursuri l-a ajutat sa aiba mai multa incredere in el.
  • Stefan joaca tenis de camp de la 6 ani si se antreneaza zilnic 2 ore inainte de scoala si cu toate astea a reusit sa vina la majoritatea orelor de curs. Asta insemna ca i-a placut foarte mult.”
  • „Fiecare curs a contribuit la dezvoltarea copilului meu.A dobandit abilitatea de a citi mai repede,capacitatea de a retine mai multe informatii,de a selecta si filtra esentialul dintr-o informatie,a invatat cum sa-si invinga si sa-si stapaneasca emotiile cand se afla in situatii imprevizibile.
  • Aceste schimbari se reflecta in comportamentul lui atat acasa ,cat si la scoala.
  • Personal ,gandesc ca acest sistem de invatamant ar fi ideal pentru toti copii.
  • Scoala de Excelenta a sustinut aceasta dezvoltare personala a copilului meu si doresc pe aceasta cale sa multumesc tuturor celor implicati „
  • A invatat multe lucruri practice, respectiv citirea rapida, cunoasterea pe sine, precum si cum sa te descurci in situatii neprevazute.
  • Am observat la Horia o dezvoltare, este mai deschis spre comunicare, are mai multa incredere in el.
  • I-a cultivat increderea in sine, dreptul la opinie, comunicare (Diana Maria IONITA)
  • Am fost complect dezamagit de activitatiile acestei scoli si sunt convins ca nu sunt singurul care cred acest lucru. Adevarul e dureros intotdeauna dar nu pot sa accept faptul ca ,copii inteligenti sa fie invatati lucruri care nu le sunt necesare. Sa iubesti e un lucru necesar dar acest lucru se invata in familie in primul rand nu trebuie sa-mi trimit copilul la asa zisa scoala de excelenta sa invete acest lucru.Daca se vroia dezvoltarea lor intelectuala se puteau face cursuri interesante de limbi straine ,matematica, limba romana etc care le sunt necesare nu cursuri de supravietuire ca nu-mi trimit copilul in Irak.Copilul face un sacrificiu ca sa poata urma cursurile dumneavoastra si nu vad cu ce se alege din acest lucru.Imi pare rau ca a trebuit sa va semnalez aceste lucruri dar cred ca scoala dumneavoastra nu are un viitor in prea stralucit in aceasta lume. Decat sa dau 600 euro [n.ed: In anul 2011, peste 90% din totalul de 45 de copii care au urmat Scoala de Excelenta au fost bursieri integrali. In realitate numarul copiilor care au beneficiat de cursuri s-a ridicat la 60, incluzand si copii membri Centrul Gifted Education si copii din grupa speciala. Si in anul 2011 proiectul este dezvoltat pe baze de antreprenoriat social si anume: 60% dintre copii sunt bursieri. Mai exact, in anul scolar 2011-2012, am reusit prin sacrificii de neexprimat, ca la un copil platitor al unei taxe la nivel de pret de dumping (sub pret de cost!, in conditiile in care: asociatia nu are angajati, deci nu are costuri cu personalul, toate activitatile s-au desfasurat fie prin contracte de prestari servicii la pret de dumping, prin sacrificiile celor care au inteles misiunea proiectului, fie sponsorizare. Toate acestea implica un cost social minim. In conditiile in care doar salile, 3, au fost oferite gratuit, in rest nu a existat nici o sustinere financiara din partea statului sau a vreunei companii, INAINTEA demararii proiectului. Totodata organizatia a terminat anul 2011 cu un numar record de cursuri oferite gratuit profesorilor si copiilor, din resurse proprii sau atrase), i.e. 600 eur pe an, 2 copii vin in proiect fara costuri] pe an mai bine platesc meditatii ca si asa la scoala nu se mai invata nimic.Pacat ca nu va dati seama si risipiti sansa de a contribui cu adevarat la dezvoltarea unor copii talentati.
  • Stefan este multumit de activitatea de la centru dar in acelasi timp este si foarte obosit. Ar fi bine daca in anul 2 s-ar prezenta parintilor un program pe tot anul al activitatilor propuse pentru copii pentru a putea selecta in functii de preferintele si abilitatile copiilor nostri cursurile care ii avantajeaza si pe care le-ar putea urma.

In calitate de organizatori, putem afirma urmatoarele:

Copiii au reusit:

1. Sa urmeze peste 16 cursuri de dezvoltare personala din arealul gifted education, ce urmaresc dezvoltarea inteligentelor multiple, a abilitatilor naturale, si formarea unor personalitati echilibrate, armonioase, si autonome

2. Sa beneficieze de cunoastere mai bogata a propriei personalitati. Toti copiii au participat la un test international cu NPQ, şi au primit un raport, fiind consiliati la cerere atat ei, cat şi părinţii lor despre trăsăturile de personalitate

3. Părinţii au fost implicati în activităţi şi au participat la cursuri adaptate pentru nevoile lor

4. Cei mai multi dintre copii au dezvoltat cel puţin un prieten nou, un aspect extrem de important

5. Le-a crescut încrederea

6. Au simtit ce inseamna libertatea de a vorbi şi de exprimare

7. Au obtinut o perspectivă nouă asupra a ceea ce poate fi o şcoală unde exista aspiratia libera spre cunoastere cu traineri foarte dedicati lor

8. Au experimentat si exprimat propria Creativitate in cursuri de pictura, dans, actorie

9. Au realizat prima Revista la standard de publicare intr-un efort comun, cu ajutorul trainerului lor, Gabriel Ferugean la Cursul de Jurnalism si Comunicare: Minti Stralucite, http://giftededu.ro/scoala-de-excelenta/minti-sclipitoare

10. Au fost Invitaţii interviurilor la Ziarul Adevarul, ziarul Evenimentul zilei si au vorbit in fata camerelor de filmat, chiar si la REALITATEA TV

11. Au un Blog personal, în dezvoltare, http://kids.giftededu.ro

12. Au participat la Excursii şi evenimente în cazul în care au trebuit sa arate ceea ce au învăţat – teoria aplicată în practică

13. Au participat la o Tabara Transformationala de Gifted education unde toata echipa si parintii (peste 15 adulti) au facut cerc in jurul lor pentru a-i sustine cu maximum de competenta in dezvoltarea personala si asumarea propriei dezvoltari: http://giftededu.ro/gifted-edu-summer-camp

14. Au invat ca invatarea e o joaca: toate cursurile s-au axat pe ideea de Jocuri pentru auto-dezvoltare

In toate Chestionarele copiilor publicate on-line s-a dovedit că satisfacţia în rândul copiilor ajunge la 100% pentru o şcoală care încurajează toate cele de mai sus.

Va multumim!

Monica Gheorghiu, MBA

Project Manager

Centrul Gifted Education
pr {at} giftededu.ro

Programul de Inovatie Didactica

Sector 6- desfasurat de Centrul Gifted Education
in parteneriat cu Inspectorat Scolar Sector 6 Bucuresti
http://www.giftededu.ro/primul