Recomandarea Specialistilor
Maria are recomandarea specialistilor Centrului Gifted Education de a participa anual la Scoala de Excelenta pentru dezvoltare printr-o educatie diferentiată. Maria I. a participat in octombrie 2011 in Selectia la nivel international pentru Scoala de Excelenta dedicata exclusiv copiilor supradotati participand la o serie de teste de talie internationala pentru descoperirea copiilor cu abilitati inalte, copii cu nevoie speciale si cu risc social ridicat. Despre riscurile sociale ale copiilor supradotati puteti citi aici. Maria I. a obtinut un CIT la WISC IV (CIT scorul pentru factorul g sau funcţionarea intelectuală generală (IQ): Scor: 143 –nivel cel mai bun;
Percentile: 99,8 (se clasează în primii 0,2% dintre copii de aceeaşi vârstă)
Potrivit Wechsler, David. Wechsler Adult Intelligence Scale-Third edition, Psychological Corporation, 1997, Scorul obtinut indica o inteligenta superioara.
Maria are nevoi speciale de educatie, conform Legii 17/2007 si Legii 1/2011 – click aici, si incurajeaza subiectul pentru dezvoltare printr-o educatie diferentiată aşa cum îşi propune să le ofere Şcoala de Excelenţă.
Părerea Mariei despre Centrul Gifted Education:
E diferit de şcoală, cursurile sînt mult mai amuzante și interesante. Am învățat aici nu numai gîndirea și sportul, ci și muzica sau trasul cu arcul.
Uneori, în pauze – care sunt mai lungi ca la școală 😉 – facem exerciții de energizare.
Colegii sînt foarte drăguți, nu înjură și o sursă nelimitată de glume și bancuri.
Îmi place fiindcă profii sînt calmi, răbdători și înțelegători, iar asistenții sînt jucăuși și drăguți.
Avem ore foarte interesante: invatam sa vorbim in public,vorbim limba germana, pictam, iar uneori chiar facem prim-ajutor.
De fiecare dată cînd merg acolo sunt într-o formă perfectă iar colegii mă fac să zîmbesc!
In Poza: Maria alergand in pe 6 octombrie 2012, in cea de-a cincea ediție a Raiffeisen Bank Bucharest International Marathon. Maria alearga si in Crosul Padurii organizat de ViitorPlus, in fiecare an.
Povestea ei spusa de parinti
Maria s-a născut în 2003, și noi, părinții, am aşteptat-o cu mare emoţie. Era al doilea copil al nostru, dintre cei trei pe care îi avem: Vlad (16 ani), Maria (10 ani) și Ştefan (5 ani).
Întîlnind-o, Maria te surprinde prin energie și exuberanță, prin căldură sufletească și prin inteligență. Și ea și Ştefan sînt o mare bucurie pentru noi, după boala lui Vlad, care este complet paralizat.
Încă de mică s-a dovedit a fi bună prietenă cu cuvintele: la un an și patru luni forma deja propoziții, iar acum scrie povești și poezii, fără a uita de ziarul clasei, pe care încearcă sa îl scoată la şcoală. Spre deosebire de mulţi copii din aceeaşi generaţie, este o cititoare „feroce”, uneori spre disperarea noastră, care ne-am dori, ca orice părinte, ca intîi să-și termine temele, și abia apoi să se apuce de citit. Ne liniştim doar amintindu-ne de copilăria noastră, cînd și noi citeam ascunşi prin ungherele casei.
Cealaltă mare pasiune a Mariei este desenul, alt domeniu în care talentul e cu ea. La doi ani și jumătate ne-a uimit cu un iepuraş, iar acum ne uimeşte cu portretele și autoportretele pe care le desenează, autodidactă fiind.
Nici științele exacte nu ii sînt străine: obţine rezultate bune la concursurile şcolare de matematica, la care participa de plăcere, iar farmecul astronomiei a cucerit-o. Daca la trei ani identifica uşor Carul Mare, acum constelaţiile pe care le ştie sînt mult mai multe, iar discuţiile pe care le avem sînt despre materie întunecată, nebuloase planetare și forţa gravitaţionala.
Și dacă pînă acum Maria vi s-a părut un şoricel de bibliotecă, să știți că nu e aşa: montaniardă, schioare pasionată, de la cinci ani participă, cot la cot cu voluntarii adulți, la campanii de împăduriri și de curățenie.
Dar cum nu există babă frumoasă sau copil cuminte, nici Măriuca nu e copilul perfect.
Inteligența și sensibilitatea, dacă nu sînt canalizate și exprimate pozitiv, pot face multe greutăți în viață, așa că pentru noi, oportunitatea de a participa la cursurile de la Centrul Gifted Education a fost un lucru nemaipomenit.
Aceste cursuri au învățat-o pe Maria să se cunoască, să se exprime pe sine, să relaționeze mai bine cu ceilalți, să aprecieze și să respecte valoarea celorlați. Dacă noi, părinții, putem fi acuzați de subiectivism, o părere obiectivă ne-a venit de la părinții altor copii din cartier, care au remarcat o mare schimbare în bine în atitudinea Mariei după primele luni de participare la cursuri.
Nu e de mirare așadar, că dorim să putem continua cursurile la Centru atît noi, cît și cît mai mulți alți copii.
Pasiunea ei: Poezia
Zâna Ploaie
A fost o dată
Ca niciodată,
Într-un regat
Îndepărtat
O regină
Cu zâmbet de lumină
Era regina ploaie
Frumoasă și vioaie.
Avea obraji de trandafiri
Și avea în ochi străluciri
Și avea glas ca mierlele
Și dinţi ca perlele.
Și acea regină
Buna și senină
(Bineînțeles avea mulţi nori
Și mici și mari, cu stropitori)
Plecase odată
Într-o călătorie ciudată.
Dar o floare
Mare, mare
A chemat norii
Sa-i ude frăţiorii
Zâna:
– Aș merge
Pe lege,
Dar m-a chemat
În palat
Regina floare
Cu o stropitoare
Și zâna ploaie
Repede ca o văpaie.
Plecă la regina floare
Cu o singură stropitoare.
Pe drum întîlni
Un stup de gîngănii
Ce era sa cadă
Dintr-o zadă.
Îl ajută
Și plecă
Apoi salvă
De la înec
Un puişor
Puţin cam bleg.
Plecă la drum,
Ce să vă mai spun,
Și merse, și merse
Pînă dădu de patru mese.
Pe prima scria:
„Cine va merge pe-aicea
Va ajunge la regina furtună
Care nu-i totdeauna bună.”
Pe-a doua scria:
„Cine va merge pe-aicea
Va da de un împărat
Care-i totdeauna supărat.”
Pe-a treia scria:
„Cine va merge pe-aicea
Va da de o regină
Fără zâmbet de lumină.”
Pe a patra scria:
„Cine va merge pe-aicea
Va da de regina floare
La care e întotdeauna soare.”
Zâna merse pe calea reginei floare
La care era întotdeauna soare
Și dădu de o vrăjitoare
Care era supărătoare.
Ea bagheta magică-nvârti
Și pe zâna ploaie o-mpietri.
Dar se văzu în zare
Un roi de gîngănii foarte mare
Ce bagheta furară
Și pe zână o salvară,
Apoi zâna întâlni
Ceva ce o îngrozi:
Se vedea ceva în zare
Un căpcăun foarte mare
Ce vru s-o mănînce.
Dar nici nu apucă s-o-nfulece
Că-n zare se ivi
Un stol de pui gri
Ce o salvară
Și cu ea zburară.
De-atunci, de fiecare dată când pleca
Zâna era ajutata de cineva
Din povestea aceasta putem învăţa
Ca-ntotdeauna să faci bine cuiva.