“Fiecare copil este un Decorator” Curs de formare vizuală şi comunicare (curs teoretic & practic) este format din 5 workshopuri (intalniri) de 3 h, cu urmatoarele titluri:
1. Workshop “Imagini care mă definesc”
2. Workshop “Camera mea ma exprima”
3. Workshop “Eu şi obiectele mele dragi”
4. “Workshop “Sunt decoratorul livingului meu”
5.“Workshop “Sunt decoratorul livingului meu” (continuare)
Coordonator curs – secţiune de formare vizuală: Dorina Horătău (lector univ. dr. la Facultatea de Arte Decorative şi Design, Universitatea Naţională de Arte Bucureşti)
Coordonator curs – secţiune de comunicare: Elena Niculiţa (jurnalist, trainer cu experienţă în sales & communication)
Fotografii realizate cu lucrarile copiilor din cadrul Workshopului I la CID, cu copiii cu abilitati inalte
Descriere
Programul cursului se adresează celor care vor să înţeleagă secretele prin care vizualul reuşeşte să ne capteze atenţia la tot pasul.
Daca îţi place să discuţi, să analizezi, să primeşti şi să faci critici constructive pe lucrul făcut de mâna ta, suntem alături de tine!
Se dau teme după o programă structurată, iar atunci când este cazul, acestea pot fi stabilite de comun acord de către formatori şi participanţi.
Practica se realizează în workshopuri sub coordonarea unui lector cu experienţă universitară, cu care poţi stabili un dialog artistic (in)formativ, care ia în considerare datele personalităţii tale.
Tot aici se vor pune în practică noţiuni de bază ale unei comunicări eficiente cu mass-media şi publicul sub îndrumarea unui jurnalist, trainer cu experienţă în sales & communication.
La finalul cursului, lucrările realizate de tine vor fi selectate şi reunite într-o expoziţie de grup, deschisă publicului. În cadrul acestui eveniment, vă veţi întâlni cu reprezentanţii mass-media şi veţi avea posibilitatea să vă prezentaţi creaţiile.
Condiţii de acces:
- să iubeşti arta;
- să pui pasiune în ceea ce faci;
- să ai o atitudine pozitivă
- să-ţi doreşti să înveţi comunicarea cu mass-media.
Propunere pentru conţinutul tematic al cursului:
Cine sunt eu, ce aş vrea să lucrez, ce înseamnă să am atitudine şi îndrăzneală în a alege să mă exprim?
Care sunt calităţile şi detaliile definitorii ale materialelor cu care lucrezi?
Care sunt principiile de bază ale unei suprafeţe compoziţionale ?
Cum asociez imagini, culori şi forme diferite într-un colaj / o compoziţie decorativă ?
Ce înseamnă personalizarea unui “material uitat de lume” într-un colaj / compoziţie decorativă sau obiect decorativ?
Conţinutul tematic al secţiunii de comunicare este adaptat şi personalizat de creaţiile fiecărui workshop în parte.
Astfel, în cadrul fiecărei întâlniri, veţi învăţa să vă descrieţi obiectul decorat, dar mai ales cum să interacţionaţi cu presa şi publicul.
Obiectivele programului:
– stabilirea unui dialog care să stimuleaze, să întreţină şi să construiască gândirea artistică;
– depistarea acelor date „naturale” care definesc în mod firesc personalitatea fiecăruia dintre cursanţi – caracterul unic al fiinţei lor artistice;
– înţelegerea principiilor, legilor compoziţiei şi capacitatea de a analiza critic o imagine,
o suprafaţă compoziţională;
– realizarea unei deschideri şi pregătirea cursanţilor pentru întâlnirea cu mass-media şi publicul larg, întâlnire ce va avea loc cu ocazia expoziţiei de grup de la finalul cursului.
…………………………………………………………………………………………………………………………..
Varianta program a cursului, adaptată copiilor cu vârsta cuprinsă între 9 şi 14 ani
Fiecare copil este un decorator!
Deaceea ne-am gândit în primul rând la ceva făcut chiar cu mânuţele lui, iar bucuria reuşitei proprii să poată fi împărtăşită tuturor!
Ştim bine că încă de mici copiilor le place să asambleze, să decupeze sau să picteze în culori stridente. A cunoaşte obiectele înseamnă pentru un copil nu doar a le gândi în termeni de culori, ci şi a le pipăi, gusta, a le tăia, uneori a le recompune.
Vei fi uimit să vezi cum dintr-o grămadă de resturi de hârtie colorată, ziare sau pagini rupte din cărţi sau din reviste poate ieşi o “mică operă de artă” gen Picasso.
Are nevoie doar de o pensulă, ceva lipici şi de puţin timp din partea celor apropiaţi pentru a intra în jocul şi mintea lor.
Copilul lucrează mai bucuros şi mai binevoitor când îl încurajăm şi îl apreciem
cu o mică expoziţie personală în camera lui sau când îi păstrăm carneţelele personalizate cu notiţe, desene şi amintiri pe un răftuleţ, la loc de cinste.
Îl învăţăm astfel să aprecieze şi să sărbătoreascv lumea ce-l înconjoară,
să îşi construiască o imagine de sine pozitivă şi să afle că este unic pentru părinţii lui.
Atenţie, însă: ceea ce noi, oamenii mari, numim dezordine, este pentru copil o lume aşezată după propriile ei reguli şi legi. Legi ale jocului.
Personalizează camera copilului tău
cu „lucruşoare” făcute de mâinile lui mici care-i fac unic şi atrăgător “cuibul”, atât pentru el, cât şi pentru părinţii sau prietenii lui.
Universul pe care şi-l formează şi pe care-l stăpâneşte.
………………………………………………………………………………………………………………………………
Denumirea şi descrierea fiecărui workshop:
Workshop I
Titlu propus : “Imagini care mă definesc”
Argument: Fiecare copil merită să fie încurajat să se exprime într-un mod cât mai personal.
Obiect de lucru: realizarea unei mape de autor (personalizarea coperţilor vechiului bloc de desen cu imagini decupate şi fragmente din hârtie colorată sau ziare vechi);
Tema: introducere în compoziţia decorativă – asamblarea şi organizarea unor fragmente (decupate, rupte sau tăiate) într-o suprafaţă compoziţională;
Tehnica de lucru: colaj din hârtie, intervenţii libere cu culoare sau desen;
Număr de participanţi: 15 copii
Timp de lucru: 3h
Secţiunea de formare vizuală: 2h (la finalul cursului participanţii împreună cu formatorul iniţiază discuţii /analiză pe marginea compoziţiilor realizate în timpul workshopului);
Secţiunea de comunicare: 1h
Observaţii:
Copiii pot veni pregătiţi de acasă cu o mică colecţie de imagini dragi lor, decupate de ei din reviste, ziare mai vechi sau mai noi care să le oglindească preocupările şi pasiunile.
Secţiunea de comunicare:
Copiii vor învăţa principalele întrebări ale unei comunicări eficiente cu mass-media şi crearea unei povesti în jurul compoziţiei realizate.Vor fi roll-play în care copiii vor răspunde întrebărilor unui ziarist. Aceste exerciţii vor constitui material de studiu în cadrul fiecărei întâlniri.
………………………………………………………………………………………………………………………………
Workshop II
Titlu propus : “Camera mea mă exprimă!”
Demers: Atitudine şi îndrăzneală în a alege să mă exprim
Argument:
Pentrucă sprijinim şi încurajăm un dialog deschis şi cât mai liber cu copiii participanţi, vom continua tema compoziţiei deschise, însă aplicată pe o formă care să-i motiveze şi să-i exprime cât mai bine.
Acest obiect ar trebui să „vorbească de la sine” despre copilul-autor.
Obiect de lucru: realizarea unor obiecte de decor destinate camerei personale
(exemple: panou decorativ de mici dimensiuni – format 20cmx30cm sau 30cmx30cm – sau personalizarea unei rame pentru fotografie sau oglindă – format 30cmx30cm)
Tema: intoducere în compoziţia decorativă (câmpul deschis şi alternanţa în compoziţia deschisă);
Tehnica de lucru: la alegere (pictură cu culori tempera sau acrilice, colaj cu hârtie sau materiale textile, mixare de tehnici);
Număr de participanţi: o grupă alcătuită din maxim 15 participanţi;
Timp de lucru: 3h
Secţiunea de formare vizuală: 2h (la finalul cursului participanţii împreună cu formatorul iniţiază discuţii /analiză pe marginea compoziţiilor realizate în timpul workshopului);
Secţiunea de comunicare: 1h
Secţiunea de comunicare:
Alte roll-play pe marginea noilor creaţii; copiii vor învăţa să se concentreze asupra întrebărilor în situaţii din viaţa reală a unui artist (chiar pe un fond de zgomot care ar putea să le distragă atenţia); discuţii privind prezenţa artistului în mass-media (când , cum şi unde trebuie să fie prezent).
………………………………………………………………………………………………………………………………
Workshop III
Titlu propus : “Eu şi obiectele mele dragi”
Demers: „Personalizarea” unor obiecte sau materiale sau cum devin obiectele banale obiecte unicat.
Argument:
Fiecare dintre noi se remarcă prin ceva anume. De ce să nu încercăm să punem în valoare acest „ceva anume” cu ajutorul unui obiect decorat de noi?
Obiect de lucru: decorarea unor obiecte care ordonează biroul de lucru (exemple: cutia cu creioane, cutia sau cufărul mic pentru mărunţisuri sau bijuterii) sau masca de carnaval;
Temă: Compoziţia câmp deschis şi compoziţia cu registre organizate pe orizontală sau pe verticală;
Tehnica de lucru: la alegere (pictură cu culori tempera, acrilice, de efect, colaj cu hârtie subţire de ambalaj, mixare de tehnici-desen, grafică, pictură);
Număr de participanţi: o grupă alcătuită din maxim 15 participanţi;
Timp de lucru: 3h
Secţiunea de formare vizuală: 2h (la finalul cursului participanţii împreună cu formatorul iniţiază discuţii /analiză pe marginea compoziţiilor realizate în timpul workshopului);
Secţiunea de comunicare: 1h
Secţiunea de comunicare:
Role-play pe marginea obiectelor decorate. Folosirea comparaţiilor în descrierea acestor obiecte în faţa ziaristului.
………………………………………………………………………………………………………………………………
Workshop IV
Titlu propus : “Sunt decoratorul livingului meu!”
Demers: Calităţi şi detalii ale materialelor sau dialogul materialelor.
Vom afla acestea în două şedinţe (workshop IV şi workshop V) care vor pune accentul pe cunoştinţele dobândite până acum la curs.
Argument:
Fiecare copil încearcă să pună în valoare „ce vrea să exprime” lucrarea lui şi ne poate transmite:
– ce obiect sau tip de compoziţie se potriveşte cel mai bine unei suprafeţe lucrate de el;
– ce motive decorative vrea să aleagă pentru un decor;
– cum va vrea să organizeze compoziţional o suprafaţă decorativă.
Obiect de lucru: realizarea unui panou decorativ cu o dimensiune potrivită spaţiului din camera de zi sau a unei serii de panouri decorative mai mici cu forme regulate (diptic, triptic sau poliptic);
Temă: Compoziţia cu registre organizate pe orizontală sau pe verticală, compoziţia închisă, compoziţia deschisă;
Pentruca totul să fie foarte bine realizat, vom începe lucrul cu o schiţă de compoziţie / decor şi apoi transpunem decorul potrivit obiectului nostru.
Cei care sunt pasionaţi pot primi pentru acasă teme pregătitoare pentru workshopul viitor.
Tehnică de lucru: la alegere, în funcţie de abilităţile dobândite la curs – pictură cu culori tempera sau acrilice, colaj cu hârtie de ambalaj sau materiale textile, mixare de tehnici
(desen, grafică, pictură).
Număr de participanţi: o grupă alcătuită din maxim 15 copii;
Timp de lucru: 3h
Secţiunea de formare vizuală: 2h (la finalul cursului participanţii împreună cu formatorul iniţiază discuţii /analiză pe marginea compoziţiilor realizate în timpul workshopului);
Secţiunea de comunicare: 1h
Observaţii:
Părinţii pot aduce cu o şedinţă înainte câteva fotografii cu livingul, pentru a alege împreună cu formatorul şi copiii o variantă de expunere potrivită pentru seria de panouri decorative destinate ambientării.
Secţiunea de comunicare:
Role-play pe marginea informaţiilor privind materialele. Fiecare copil îşi va crea povestea livingului sau vor învăţa ca prin comparaţii şi metafore vizuale să îl descrie ziaristului
(unei persoane care nu l-a văzut dar trebuie sa înteleagă intenţiile sale de decorare).
………………………………………………………………………………………………
Workshop V
Titlu propus : “Sunt decoratorul livingului meu”
Demers: Calităţi şi detalii ale materialelor sau dialogul materialelor
Argument:
Fiecare imagine are un cod care exprimă ceva: ordine sau dezordine, agresivitate sau calm, echilibru sau dezechilibru, simetrie sau asimetrie.
Pornind la un material de lucru care ne place în mod deosebit, vom încerca să-l punem cât mai bine în valoare într-o compoziţie decorativă care continuă tema realizată în workshopul IV.
Obiect de lucru: realizarea unei serii de panouri decorative cu o dimensiune potrivită spaţiului din camera de zi (diptic, triptic sau poliptic)
Tema: Compoziţia închisă, compoziţia deschisă, compoziţia-câmp deschis şi repetiţia unui element decorativ pe o suprafaţă.
Tehnica de lucru: la alegere, în funcţie de abilităţile dobândite la curs – pictură cu culori tempera sau acrilice, colaj cu hârtie de ambalaj sau materiale textile, mixare de tehnici
(desen, grafică, pictură)
Număr de participanţi: părinţii celor 15 copii sunt invitaţi să participe şi să lucreze alături de aceştia un decor/compoziţie potrivit camerei de zi a familiei
Timp de lucru: 3h
Secţiunea de formare vizuală: 2h (la finalul cursului participanţii împreună cu formatorul iniţiază discuţii /analiză pe marginea compoziţiilor realizate în timpul workshopului);
Secţiunea de comunicare: 1h
Secţiunea de comunicare:
Pregătirea pentru întâlnirea cu mass-media din cadrul expoziţiei.
Durata
Durata fiecarei intalniri este de 2h si 30 minute; ultima jumatate de ora va fi o analiza a activitatii copiilor impreuna cu parintii
Fiecare intalnire va fi reprezentata de un obiect decorat de fiecare copil; la finalul cursului aceste obiecte vor fi prezentate intr-o expozitie comuna si publica ce va fi promovata in mass-media; copiii vor experimenta in final contactul cu publicul si cu reprezentantii presei.
Cost: 200 lei/ curs Mapa micului Artist Decorator / copil = 5 workshop-uri (intalniri); banii se platesc la inceputul cursului direct trainerului.
Workshopul incepe: 2 aprilie, sambata, ora 12 – 15. Orarul cursurilor poate fi modificat, prin discutia cu trainerii, in prima zi a cursului.
Grupa va avea 5 intalniri, din 2 in 2 sambete, la ora 12 pm. Zilele cursurilor (sambete): 2 aprilie, 16 aprilie, 30 aprilie, 14 mai, 28 mai
Unde are loc workshopul: Centrul Gifted Education, str Pascani 6, sector 6, Bucuresti
Harta: http://www.umapper.com/maps/view/id/77772/
INSCRIERI ONLINE
Eroare: Nu am găsit formularul de contact.