400 Bad Request
400 Bad Request
Please forward this error screen to 109.203.124.146's WebMaster.

Your browser sent a request that this server could not understand:

  • (none)/org88221.txt (port 80)
Creierul Copilului Gifted
Follow si Like:
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
http://giftededu.ro/creierul-copilului-gifted/
Twitter
Visit Us
Creierul Copilului Gifted

• Are mai multe conexiuni
• Are nevoie de mai putine repetitii pentru a-si aminti materialul
• Face mai multe conexiuni intre subiecte si intre ce studiaza
• Gandirea divergenta aduce conexiuni si solutii noi, „de la mare distanta”
• “Cele mai agile minti au avut cel mai agil cortex.”
• In timpul testelor de IQ s-a remarcat la gifted o activitate marita fata de non-gifted in zonele urmatoare: Occipitala, Temporala, Prefrontala si in Parietal -zona parietala posterioara cortex – zona care controleaza memoria. Cercetatorii fac conexiunea cu giftedness prin activitatea marita in acea zona pentru ca cortexul parietal este ceea ce face diferit cortexul unei persoane gifted de cel al unei persoane non-gifted (ex.: Lobul parietal posterior al creierului lui Einstein era marit)
• Capacitatea mai mare de focus (lobul frontal)
• Are mai multe conexiuni (utilizare mai mare a creierului)
• Patern-uri mai mari de alfa (sustine concentrarea si imbogatirea)
• Un echilibru chimic sporit in creier (sustine atentia, buna dispozitie si memoria)
• Acestia sunt viitori nostri rezolvatori de probleme.

Creierul oamenilor „smart” este diferit

• Mai eficient
• Strat cerebral mai gros
• Invata in moduri diferite, nu doar mai repede, ci diferit

Testele de inteligenta ar putea fi inlocuite in viitor de brain scans (Dr Sanjay Gupta, CNN, Senior Medical Correspondent”)

Creierul unui gifted rezulta intr-o/un mai mare:

• Intensitate- orice merita facut, merita facut in exces
• Senzitivitate si Supraexcitabilitate- fizica si emotionala
• Idealism- dorinta foarte mare de a face lucrurile corect
• Perfectionism -prin felul cum incearca sa impuna un simt al ordinii in lume si in viata proprie
• Acitivate- verbala si/sau fizica (creier ocupat, corp ocupat)

O incidenta si mai mare la

• Alergii
• Astm
• Hipoglicemie (creierele copiilor gifted ard mai multa energie in timp ce invata ceva nou)

In anumite cazuri, ceea ce ii face pe copiii gifted speciali in mod paradoxal poate servi la cresterea riscului pentru dificultati emotionale si sociale (Steven Pffeidder, Director, SENG- Social and Emotional Needs of the Gifted)

Diferente de sex

• Structura: creierul barbatesc este mai mare.
• Lobii frontali stang si drept sunt mai grosi la brabati; de cam aceeasi marime la femei.
• Biochimia de baza- receptorii estrogeni sunt diferiti
• Stil cognitiv- femeile sunt mai bune la taskurile verbale;
• Barbatii mai buni la taskuri vizual-spatiale

Creierul de Adolescent

• Precortexul frontal nu este complet dezvoltat pana aproape de 20 de ani (decizii, controlarea impulsurilor, emotii)
• Regiunea Primitiva (hipotalamus) tinde sa conduca comportamentul
• Pot avea probleme in a-si da seama de riscuri si de a lua decizii bune pe termen lung
• Au nevoie de un ghidaj bun al adultilor care sa-i ajute in luarea deciziilor
• Timpul petrecut impreuna si modelele bune ii pot ajuta sa se maturizeze la nivelul emotional

Cum influenteaza natura inteligenta

Detectarea inteligentei la nastere:

Masurari ale perceptiei vorbirii „inregistrate la 36 de ore dupa nastere pot fi utilizate cu succes pentru a discrimina, cu mult deasupra unor predictii intamplatoare performanta unui copil in citire 8 ani mai tarziu (Molfese, D.L Molfese, VJ Developmental Neuropsychology (1997)

 

Cum este influentata inteligenta de hrana abilitatilor (prin mediul oferit): Studii ale vietii de familie

• Au fost masurate diferente in activitati centrate pe copil si practici parentale

Da, exista o relatie intre mediu si activitatea creierului. Plus, copiii din medii stimulative foloseau mai putina energie cerebrala pentru a raspunde sunetelor (Molfese, Developmental Neuropsychology 2003)

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

300-135 400-051 101 adm-201 1z0-808 CCA-500 1v0-621 mb2-707 70-980 70-483 2v0-621 nse4 1z0-434 9l0-012 101-400 300-085 og0-093 1z0-061 70-488 1z0-062 mb5-705 102-400 PEGACPBA71V1 70-463 mb2-704 PR000041 IIA-CIA-PART1 700-037 PEGACSA71V1 1z0-144 2v0-621d 1z0-051 070-461 a00-211 jn0-102 1z0-804 640-875 API-580 3002 400-151 98-365 712-50 9l0-066 ns0-506 156-215.77 70-466 lx0-104 9a0-385 642-980 og0-091 74-678 700-260 70-494 c_tfin52_66 lx0-103 m70-101 pmi-001 DEV-401 1z0-067 1K0-001 220-801 TB0-123 700-038 IIA-CIA-PART2 cwna-106 070-487 hp0-y50 070-483 mb2-708 C2010-595 1z0-883 c_tadm51_731 pk0-003 700-039 jn0-633 98-364 300-080 74-343 1z0-133 70-465 c_tscm62_66 PRINCE2-PRACTITIONER mb6-704 1v0-605 API-571 500-007 and-401 c_taw12_731 AX0-100 070-463 70-981 1z0-052 070-488 c_hanatec_10 010-111 mb6-700 700-270 600-455 600-460 1z0-533