Copilul meu se plictiseste. Ce sa fac?
Follow si Like:
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
https://giftededu.ro/copilul-meu-se-plictiseste/
Twitter
Visit Us

Copilul meu se plictiseste. Ce sa fac?

Majoritatea profesorilor isi pierd vremea punand intrebari care urmaresc sa dezvaluie ce nu stie elevul, in vreme ce adevarata arta a examinarii consta in a afla ce stie de fapt elevul sau ce poate sa stie – Einstein

Am ales plictiseala ca subiect al acestui articol. La Centrul Gifted Education vin in forta multe mesaje parentale legate de faptul ca plictiseala este „o problema” la copiii supradotati.

Din punctul nostru de vedere, frustrarea este sanatoasa, este un factor care ne poate dezvolta neocortexul si a constituit probabil cauza principala pentru care cortexul a evoluat, pentru ca dezvolta motivatia interna si ne provoaca sa facem lucruri in afara zonei de confort.

Este important contextul de „plicitiseala” al unui copil supradotat. De exemplu, cand primeste provocarile noastre la Centrul Gifted Education si spune ca este plictisit, pentru noi inseamna ceva. Inseamna un copil care refuza sarcinile, tocmai pentru ca nu isi poate imagina, nu poate depasi o stare interioara care s-a stabilizat si rigidizat in timp ca si functie neuronala, cu ajutorul adultilor, si anume prin satisfacerea imediata a nevoii de control, prin asigurarea in termenii lui, ai copilului, a sigurantei si predictibilitati, prin satisfactie imediata, in fata oricarui moment de frustrare, copilul a primit imediat sau aproape imediat, ce-si dorea.

Sigur, exista si plictiseala care se datoreaza:

  • Actiunilor repetitive
  • Lipsei unui mediu hranitor
  • Lipsei unui context de invatare cu colegi de abilitati similare
  • Lipsei oricarui fel de raport emotional si sensibil cu adultii care i sunt alaturi in procesul de invatare

In acest sens, da, la scolile traditionale „Cel mai grav aspect al clasei este educația cu clase mixte de aptitudini. De obicei, profesorii le dau mai multă muncă [copiilor supradotati], mai degrabă decât proiecte mai provocatoare. Acest lucru ar putea fi, probabil, mai multe exerciții de matematică care pot fi complet contra-productive, pentru că un copil devine chiar mai plictisit avand de repetat același tip de muncă. Acestea sunt cazurile în care un biet profesor care se confruntă cu copii neastamparati sunt în imposibilitatea de a selecta copiii cu IQ ridicat care perturbă prin plictiseala, de cei care sunt pur și simplu în mod voit distructivi, deoarece acestia nu pot înțelege ce sunt învățați.”  Cercetare  – studiu de doctorat – realizata de Dr Anne Favier-Townsend „Talente irosite. De ce sunt atât de mulți oameni care au un IQ ridicat recunoscut în copilărie care subperformeaza la școală și în viață?

Inca o data, repetam, a-l scoate pe copilul supradotat din zona cognitiva este cea mai mare provocare a celor cu care el invata. Zona cognitiva este zona unde are cel mai mare control si obtine cel mai usor succes care-i intareste statutul si ii distorsioneaza perceptia despre ce inseamna sa functionezi satisfacator intr-un grup. A-l include in activitati care implica relatiile si emotiile este echivalent cu a-l scoate din zona de confort, si a-l impulsiona sa se dezvolte echilibrat, spre creierul integrat.

Ne plicitisim pentru ca ne miscam, dansam, desenam, povestim? Sa fim seriosi, intrebarea care ar fi nevoie sa ne-o adresam este: Vrem sa dezvoltam un creier integrat sau neintegrat? Sau cum ajungem la un creier integrat?


Noi ne-am dori sa iti actualizezi asteptarile fata de educatie. Ne-am bucura sa realizezi ca umanitatea a evoluat prin niste activitati specifice: stramosii nostri apreciau dansul, muzica, desenul, povestirea (storytelling-ul, pe limba englezilor), si ca acestea au facut creierul sa isi dezvolte uluitoarele capacitati cognitive actuale ale „neocortex”-ului (creierul nostru nou si, totodata, cel mai fragil, ultimul care ajunge la maturitate intr-o viata de om si primul afectat de imbatranire). Cercetatori de la Harvard, precum Adele Diamond, spun negru pe alb ca acestea sunt caile prin care putem asigura functiile superioare ale creierului: investind timp in aceleasi activitati prin care creierul nostru a evoluat de la un creier primitiv, la un creier care asigura activitati executive cognitive de mare amploare (cu memorie, capacitate de focus, flexibilitate cognitiva, viteza de procesare, intelegere verbala si a simbolurilor, creativitate, planificare si rezolvare de probleme, etc).
Asadar, invatarea prin joc este sansa integrarii tuturor functiilor cognitive, emotionale si sociale, conform cu ultimele rezultate in domeniul neurostiintei pentru un creier integrat.

 

Si inca ceva, daca facem acelasi joc, copilul se plictiseste?

Sa vorbim putin despre rolul plictiselii.

 „Cand iti permiti sa fii plictisit, dispare de pe umerii tai imensa presiune de a fi activ, facand ceva in fiecare secunda a vietii tale. Acum cand una dintre fetele mele imi spune „Tati, sunt plictisita” ii raspund „Nemaipomenit, mai plictiseste-te inca putin. Iti va face bine. Si de fiecare data cand le spun asta, renunta sa mai astepte sa le rezolv eu problema. Probabil ca nu v-ati gandit niciodata ca cineva ar putea sa va sugereze sa va permiteti sa fiti plictisit. Dar toate lucrurile au un inceput!” (Dr. Richard Carlson)

Si acum vine intrebarea cu care am vrea sa ramaneti: Ce este neobisnuit in aceasta clipa/imagine/zi? Ce este neobisnuit in ceea ce vad?

Daca mananci de trei ori acelasi fel de mancare, vezi la tine o diferenta?

Daca iti pregatesti mintea sa dea raspunsuri din prezent la intrebarile de mai sus, vei putea sa iti dezvolti mintea cognitiva superioara, care este agila, prezenta, inventiva, creativa, creatoare, inovativa, si vei incepe sa produci neurotransmitatori ai placerii descoperirii.

Noi ne asteptam sa „nu ne asteptam la nimic”. Noi nu dam retete la Centrul Gifted Education, iar schimbarea de paradigma vine la unii parinti, de exemplu, cand ne dam voie sa dam raspunsuri diferite, la aceleasi intrebari, dat fiind ca ne-am schimbat, si dat fiind ca suntem intr-un proces sanatos de crestere noi in raport cu noi, fiecare la timpul sau, si la randul sau.

 

Add Comment

300-135 400-051 101 adm-201 1z0-808 CCA-500 1v0-621 mb2-707 70-980 70-483 2v0-621 nse4 1z0-434 9l0-012 101-400 300-085 og0-093 1z0-061 70-488 1z0-062 mb5-705 102-400 PEGACPBA71V1 70-463 mb2-704 PR000041 IIA-CIA-PART1 700-037 PEGACSA71V1 1z0-144 2v0-621d 1z0-051 070-461 a00-211 jn0-102 1z0-804 640-875 API-580 3002 400-151 98-365 712-50 9l0-066 ns0-506 156-215.77 70-466 lx0-104 9a0-385 642-980 og0-091 74-678 700-260 70-494 c_tfin52_66 lx0-103 m70-101 pmi-001 DEV-401 1z0-067 1K0-001 220-801 TB0-123 700-038 IIA-CIA-PART2 cwna-106 070-487 hp0-y50 070-483 mb2-708 C2010-595 1z0-883 c_tadm51_731 pk0-003 700-039 jn0-633 98-364 300-080 74-343 1z0-133 70-465 c_tscm62_66 PRINCE2-PRACTITIONER mb6-704 1v0-605 API-571 500-007 and-401 c_taw12_731 AX0-100 070-463 70-981 1z0-052 070-488 c_hanatec_10 010-111 mb6-700 700-270 600-455 600-460 1z0-533

Vendor: Cisco Exam Code: 210-451 Exam Name: Understanding Cisco Cloud Fundamentals Version: DemoDEMO

QUESTION 1 Which option is one essential 210-250 dumps characteristic of Cloud computing? A. It must use virtualization. B. It must provide load balancing services. C. It must provide on-demand self service. D. It must run on open source software. Correct Answer: C

QUESTION 2 Which Cloud service model is appropriate 210-255 dumps for a physical data center move to the Cloud? A. Infrastructure as a Service B. Platform as a Service C. Compute as a Service D. Software as a Service Correct Answer: A

QUESTION 3 What is an invalid Cloud deployment model? A. distributed B. private C. community D. hybrid Correct Answer: A

QUESTION 4 Which two options are benefits of the Cisco 200-150 dumps InterCloud Solution? (Choose two.) A. enforces standardization on a single hypervisor product B. provides self service for hybrid resources C. management of heterogeneous SAN solutions D. secure connectivity between public and private Clouds Correct Answer: BD

QUESTION 5 Which option contains server hardware identifiers, firmware, state, configuration, and connectivity characteristics? A. pools B. policies C. service profiles D. resource groups Correct Answer: C

QUESTION 6 Which two technologies support 200-155 pdf running Linux and Windows virtual machines? (Choose two.) A. KVMB. LXD C. Docker D. Microsoft Hyper-V Correct Answer: AD

QUESTION 7 Which of the following best describes the order of operations of FCoE Initialization Protocol? A. VLAN Discovery, FCF Discovery, FLOG I/F Discovery, FC Command B. VLAN Discovery, FCF Discovery, PLOGI Discovery, FLOG I/F Discovery C. FCF Discovery, PLOGI Discovery, FLOG I/F Discovery D. VLAN Discovery, FCF Discovery, FLOG I/F Discovery Correct Answer: D

QUESTION 8 Which option is an open and extensible southbound 300-160 dumps protocol that supplies policy directly to data center networks? A. OpFlex B. vPath C. VM-FEX D. OpenDaylight Correct Answer: A

QUESTION 9 Which two descriptions of VXLAN are true? (Choose two.) A. The VXLAN Identifier space is 24 bits. B. VXLAN uses the Internet Protocol as the transport medium. C. VXLAN adds 24 bytes of overhead to each packet. D. VXLAN is primarily designed for small environments. Correct Answer: AB

QUESTION 10 Which of the following is a feature that improves 300-165 dumps the performance of software applications that run on the Cisco UCS servers in a data center by bypassing the kernel when sending and receiving networking packets? A. A, vPath B. VM-FEX C. usNIC D. VMware PassThrough Correct Answer: C

QUESTION 11 What are two characteristics of a LUN? (Choose two.) A. A LUN must be fully comprised of one physical disk B. A LUN handles file system creation C. A LUN can be comprised of multiple physical disks D. A LUN is a unique identifierCorrect Answer: CD QUESTION 12 Refer to the command line display 300-170 dumps below: vsan database vsan 1000 name FCoE vlan 1000 fcoe vlan 1000 int e1/1 switchport mode trunk switchport trunk allowed vlan 1000 no shut int vfc10 bind interface e1/1 switchport trunk allowed vsan 1000 no shut On which line does the error occur that prevents FCoE from 300-175 dumps operating correctly in a Cisco Nexus switch? A. fcoe vlan 1000 B. switchport trunk allowed vsan 1000 C. int vfc10 D. bind interface e1/1 Correct Answer: A