Statistici legate de copiii cu potential inalt
Follow si Like:
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
http://giftededu.ro/statistici-legate-de-copiii-cu-potential-inalt/
Twitter
Visit Us

Extras din Dezavantajarea sociala a copiilor supradotati (click aici pentru document integral)

  • [n.ed] Conform unei ultime cercetari din UK din 2010, procentul copiilor cu abilitati inalte care se rateaza este cutremurator: 97%. Oare cine realizeaza ce cost enorm implica pentru societate aceasta risipa, cea mai mare risipa a societatii noastre la ora actuala? Autoarea studiului este cercetatoarea Joan Freeman din Marea Britanie: http://www.joanfreeman.com Sub ochii societatii, are loc o uriasa risipa de oameni cu abilitati inalte, „cea mai mare pierdere a culturii noastre” (Gowan), fapt confirmat de o intreaga literatura de specialitate.
  • O alta cercetare: „Wasted talents” Anne Favier-Townsend a realizat un studiu doctoral asupra problemei cu ajutorul membrilor Mensa. Acest articol intitulat „Why are so many people with high IQs not recognised in childhood and so underachieve at school and in life?” este unul dintre cele mai clare si directe pe subiectul ratarii, in urma unei cercetari a acestei mamici, ea insasi Membru Mensa, ea insasi candva un copil gifted (totodata, la randul ei, ea mai traieste o  drama, copilul ei fiind un „gifted” care a fost zdruncinat de sistem..)
  • Universitatea Vanderbuilt a publicat de curand rezultatele celui mai mare studiu stiintific al copiilor supradotati realizat pe parcursul a 30 de ani de cercetatorii de la Universitatea Vanderbilt. Copiii supradotati sunt probabil urmatoarea generatie de inovatori si lideri si totusi, cei extrem de inteligenti sunt de multe ori invizibili în sala de clasa, fara o programa scolara adecvata, feedback de la profesor si motivatia de a atinge potentialul maxim
  • Conform datelor publicate de cercetări recente 5-10% din populaţia lumii o reprezintă supradotaţi (cf. Roberta Braverman, Vicepresedinte New Jersey Association for Gifted Children), dintre aceştia diferenţiindu-se unii cu capacităţi extrem de mari (doar 2% din populaţia lumii). Conform psihologilor români, procentul celor aflaţi în topul curbei Gauss se apropie de 4% (vs. 2% la nivel mondial) din totalul populaţiei
  • Un numar imens din copii supradotati sunt gifted underground, ascunzandu-si calitatile pentru a nu fi supusi pedepselor mediului lor social si pentru a fi acceptati in colectivitati. Procentul de gifted underachievers- care in ciuda abilitatilor si calitatilor lor naturale au rezultate slabe la invatatura- este de asemenea enorm. Statisticile mondiale arata ca peste 50% dintre copii supradotati nu au succes social sau profesional la varsta adulta (sursa: National Commission for Excellence in Education, US, A Nation At Risk, Research Study)
  • De fapt se poate considera in mod clar ca aceasta categorie de copii este printre cele mai expuse riscurilor sociale. Sistemul educativ descurajeaza in mod continuu un procentaj de peste 40% dintre copiii supradotati, anume vizualii spatiali, ce au o dominanta functionala a emisferei cerebrale drepte. Acestia gandesc in imagini in timp ce sistemul oficial utilizeaza cuvinte pe care vizualii spatiali trebuie sa le transforme in imagini, sa gandeasca in imagini, apoi sa retranscrie rezultatul in cuvinte pentru a fi evaluati in cuvinte.
  • Din acest motive ei devin copii cu un risc educational major in sistemele clasice bazate pe expunere si memorare, desi in mod paradoxal vizualii spatiali au cea mai mare creativitate/ inventivitate, caracterizati de o inteligenta complexa si dinamica, critica si laterala si in final formeaza oamenii care adauga o reala plus valoare in sistem dezvoltand solutii, inovatii si tehnologii in stiinta sau arta.
  • Ultimii 25 de ani au demonstrat că dezvoltarea economică, socială şi culturală este în directă dependenţă de dezvoltarea educaţiei copiilor supradotaţi si talentaţi şi de utilizarea capacităţilor acestora pe plan naţional ca vârf de lance în dezvoltare
  • Copii supradotaţi ce nu sunt întegraţi într-un sistem iniţial educativ, ulterior economic, de management sau politic, emigrează în ţările ce le oferă şanse de afirmare. Cei ce sunt integraţi contribuie în mod esenţial la dezvoltarea locală pe toate planurile.
  • Istoria ne-a arătat de mai multe ori ca societatea a recunoscut valorile supradotaţilor, dar în general cu mare întârziere, uneori de zeci sau sute de ani după moartea lor
  • Exemple sunt Von Neumen, Gauss, Gaulois, Mendel, Mozart, Vivaldi, Van Gogh, Da Vinci sau mai recente Ramanujan, Sidis, Eminescu
  • Timpurile moderne au descoperit prin gifted education recunoaşterea şi promovarea ideilor în timp real.