Comunicat de presa 12.03.2014, Bucuresti
Centrul Gifted Education obtine 100% grad de satisfactie in randul copiilor supradotati
Centrul Gifted Education este primul centru dedicat exclusiv copiilor supradotati, oferind copiilor cu potenţial înalt educaţia potrivită, pe măsura abilitatilor lor. Prin natura cursurilor predate, asociaţia ţine cont de vulnerabilităţile la care sunt expuşi copiii supradotaţi, îi ajută să se integreze în societate şi să aibă performanţe pe măsura capacităţii intelectuale.
Programul Academic al Scolii de Excelenta – un program specializat dedicat copiilor supradotati a obtinut 100% grad de satisfactie in randul beneficiarilor sai. Sondajul privind gradul de satisfactie al beneficiarilor programului Gifted Education 2014 s-a desfasurat in perioada 22 febr- 8 martie 2014 la sediul Centrul Gifted Education din sector 6, fiind condus de Ramona Paduraru, sociolog. “SATISFACTIA” a fost operationalizata prin:“frecventa la cursuri”, “apreciere activitati”, “beneficiile pentru copii”, “continuare program”.
O minte sclipitoare nu se poate dezvolta fara sustinerea necesara. Pe cat de inalte sunt abilitatile, pe tot atat de mari sunt si vulnerabilitatile si riscurile sociale cu care copiii supradotati se confrunta. Desi poseda capacitati exceptionale, copiii supradotati nu pot excela fara sustinere. Pe langa nevoi speciale de asistenta academica, acestia au nevoie de un program care sa tina cont de intensitatea lor emotionala, curiozitatea inalta, nevoia de a fi incurajati pe domenii de pasiuni si interes, de dezvoltarea lor holistica, emotionala si sociala, prin intelegere, acceptare, suport si incurajare.
Programul Academic al Scolii de Excelenta s-a lansat acum 4 ani si se bucura de un mare succes in randul copiilor, avand la baza cel mai amplu program national de testare si descoperire a copiilor supradotati fiind testati la nivel international peste 1300 de copii in perioada 2010-2014. Peste 30% dintre copii apartin categoriei de intelect superior , si indica conform legii 17/2007 nevoie speciale de educatie si consiliere si solicita modificari in educatia parentala, in invatare si consiliere pentru a le oferi o dezvoltare optima.
Centrul Gifted Education estimeaza ca exista un numar impresionant de aproximativ 200.000 de copii supradotați academic cu varsta sub 15 ani in Romania – aproximativ 6% din numărul total al elevilor (sursa estimarii: NAGC; procentul este aplicat la populatia de 3,211 milioane copii sub 15 ani cf. INS: Comunicat de presa nr 143 din 26.06.2012) – acestia avand si inalte riscuri sociale (97% dintre copiii supradotati subperformeaza, potrivit cercetatorilor britanici – studiu publicat in 2010).
Sondajul a aratat urmatoarele:
• 100% dintre copii vin cu placere la Centrul Gifted Education
• satisfactie 100% fata de profesori
• satisfactie 100% pentru dezvoltarea creativitatii
• 100% satisfactie pentru descoperirea de lucruri noi
• copiii au raspuns cu satisfactie 100% la dorinta de a continua programul Gifted Education pentru anul urmator.
• Copiii peste 9 ani apreciaza dezvoltarea lor prin participarea la program ca fiind satisfactie 100%
Activitatile din program au fost apreciate prin intrebarea deschisa: “Ce a facut Centrul Gifted Education pentru mine?”
• DEZVOLTARE: “M-a ajutat sa ma dezvolt”, “M-a pregatit pentru provocarile din viata”, “M-a dezvoltat si am mai multa incredere in mine”
• INVATARE: “Foarte multe”, “M-a invatat lucruri noi”, “M-a invatat”, “M-a invatat lucuri diferite intr-un mod diferit”
Modul de predare este acela de a-l implica pe copil in procesul invatarii, de a aduce in discutie teme de interes astfel incat sa dezvolte structuri aplicabile si in afara centrului educational. Asa cum sunt abilitatile pe care copiii le enumera la intrebarea: “Care sunt abilitatile pe care crezi ca ti le-ai dezvoltat cel mai mult pana acum la Scoala de Excelenta (Centru)?”:
DEZVOLTAREA GANDIRII: Creativitatea, logica, organizarea. Vorbitul in public. Sa citesc mai rapid
ABILITATI DE RELATIONARE: Leadershipul, Cooperarea
ABILITATI PERSONALE: Sa am incredere in mine, “Dezvoltare personala.” “Eu cred ca toate!”
Copiii vin cu placere la Centru, ei au raspuns cu satisfactie de 100% si doresc sa continue acest program. Intrebarea “ De ce vrei sa continui sa vii la noi?” argumenteaza motivatia copiilor de a dori sa fie mai departe in program:
• DEZVOLTARE: “Pentru ca ma simt bine aici si ma dezvolta.” “Vreau sa ma dezvolt. ” “Am castigat multa experienta fara sa trec prin intamplari spontane in viata. ”
• ACTIVITATI/ INVATARE: “Pentru ca vreau sa invat mai multe. ” “Pentru ca aici modul de invatare e diferit fata de cel de la scoala. ”
• ATMOSFERA: “Deoarece imi place mult ce facem aici. ” “Pentru ca mai am putin si pentru ca este un loc minunat si vreau sa incurajez sa vina cat mai multi copii.” “Deoarece aici ma distrez.”
Consulta intregul raport
Intregul RAPORT PRIVIND GRADUL DE SATISFACTIE A BENEFICIARILOR PROGRAMULUI GIFTED EDUCATION
OCT 2013- IUNIE 2014 poate fi consultat – click aici
Contact presa:
Monica Gheorghiu, Project manager: 0735-759539