Lansam in colaborare cu Central European University Business School si Johns Hopkins University Carey Business School proiectul consultativ de audit pentru dezvoltarea in Romania a primului Centru Gifted Education.
Bucuresti, 11 Martie, 2009 – IRSCA Gifted Education anunta in calitate de organizatie client lansarea proiectului consultativ de audit al planului de dezvoltare in Romania a primului Centru Gifted Education, centru non-profit privat independent prin colaborare cu Central European University Business School si Johns Hopkins University Carey Business School.
Proiectul consultativ derulat pe perioada Ianuarie – Aprilie 2009, in cadrul unui „Global Consulting Project” va intruni eforturile unei echipe multi-culturale formata din 5 studenti de pe 2 continente.
Proiectul va dura 12 saptamani, si include lucrul in multi-echipe virtuale, urmand ca in ultima saptamana (Aprilie 13-17, 2009) echipa sa se dedice lucrului alaturi de membrii organizatiei in Romania pentru a strange informatii aditionale, pentru a testa ipoteze si a obtine feedback asupra recomandarilor preliminare si pentru a da publicitatii raportul final al analizei. Studentii MBA din proiect sunt sustinuti de profesori apartinand CEU si Johns Hopkins University care vor monitoriza platforma de invatare si vor oferi mentorat si sprijin in timpul proiectului. Acest program este parte a unei platforme largite de invatare in cadrul programului MBA Fellows al Johns Hopkins University care urmareste invatarea bazata pe lucrul direct la proiecte pentru a atinge rezultate masurate prin analize autentice ale performantei.
Acest proiect consultativ este o oportunitate deosebita venind din partea a doua universitati internationale prestigioase pentru a audita planul de dezvoltare al centrului si de a primi un raport elaborat asupra oportunitatii de a-l infiinta. El demonstreaza implicarea organizatiei noastre de a realiza acest proiect important si cu potential urias pentru copiii supradotati si pentru Romania. Romania este astazi probabil printre singurele state din UE care exporta inteligenta masiv fara sa aiba nici un centru privat, independent si non-profit pentru sustinerea si dezvoltarea inteligentei si talentului copiilor. Proiectul se bucura de recomandari internationale pentru infiintare, de sprijinul intregii retele de gifted education din intreaga lume precum si al retelei formate de Consortiul EDUGATE in Romania. Auditul va constitui inca o proba de profesionalism in realizarea acestui obiectiv si referinta noastra in fata institutiilor internationale si a mediului de afaceri pentru fezabilitatea investitiei si finantarii lui.
Monica Gheorghiu, Project Manager, IRSCA Gifted Education
In conditiile in care nivelul de educatie si dezvoltare profesional din Romania a ajuns cotat printre ultimele din Europa necesitatea construirii unui astfel de centru neinfluentat de fluctuatiile politice devine imperioasa pentru viitorul national si pentru rezolvarea crizelor nationale sau globale. Auditarea acestui proiect trebuie facuta atat asupra dimensiunilor centrului cat si asupra necesitatii programelor, necesitatilor de finantare, parteneriatelor interne sau externe si nivelului de implicare in programele de parteneriat ale tertilor si liniilor de dezvoltare strategica ulterioare pornirii centrului; va analiza potentialul de capacitate mentala si abilitate cognitiva de nivel inalt in randul tinerilor, reteaua de stakeholderi, posibilitatile de finantare initiala si ulterioara si strategia de finantare a proiectului, precum si gradul de posibila cooperare cu institutiile statului. Auditarea proiectului se va face de asemenea asupra reactiilor anterioare sau posibile in viitor ale autoritatilor din Romania vis-a-vis de programul de dezvoltare a unei linii de educatie de excelenta, a legislatiei in vigoare sau aflata in stadiu de proiect, a gradului de aplicare a acestei legislatii si asupra necesitatii de pilotare din partea societatii civile si a retelelor de specialisti a programelor de reforma in educatie din Romania. De asemenea, auditarea se va face asupra viabilitatii proiectului in conditiile dezvoltarii retelei de colaborare externa cu diaspora intelectuala si cu specialistii internationali. Proiectul va sta la baza planului strategic de reprofesionalizare a Romaniei.
Presedinte IRSCA Gifted Education, Presedinte EDUGATE, Prof. Florian Colceag, MA
Credem ca rolul unei Universitati nu este numai acela de a asigura educatie, ci si de a contribui la aducerea cunoasterii in societate ca intreg. Prin proiectul Johns Hopkins University / CEU Business School Joint Consulting Project, realizam ambele scopuri. De asemenea credem ca este important pentru studentii nostri sa intelega ideea potrivit careia comunitatea locala si tinerii care se vor transforma in liderii de maine sunt stakeholderi la fel de importanti intr-o companie ca si un actionar sau un patron
Oliver Olson, MBA, MBA Program Director, CEU Business School
Pentru a sustine interesele economice nationale ale Romaniei este de o importanta strategica dezvoltarea unui institut cu statut international pentru a cultiva o masa critica de talent si inteligenta in tara. Suntem incantati sa ne implicam in infiintarea primului centru national de educatie pentru copii supradotati. Prin parteneriatul cu comunitatea si sutinand copiii cu performante extraordinare sa-si dezvolte inteligenta si aptitudinile, suntem convinsi ca un astfel de centru va servi drept model pentru revitalizarea educatiei in Romania. Sprijinul oferit acestor copii se va transforma in final prin contributia lor intr-o forta pozitiva si transformatoare in societate.
Echipa de consultanti ai Johns Hopkins University & CEU Business School Joint Consulting Project
Invitatie eveniment de presa
Lansam invitatia catre reprezentatii media si reprezentantii companiilor interesate de proiect de a fi prezenti in data de 16 Aprilie 2009, joi, la conferinta de presa ce va contine prezentarea finala a concluziilor auditului a echipei de consultanti. Intalnirea are scopul de a expune centrul in atentia mediului institutional, privat si de afaceri si de a lansa colaborarile necesare infiintarii lui. Detaliile privind prezentarea finala si conferinta de presa vor fi anuntate la o data apropiata de evenimentul final.
Date de contact
Monica Gheorghiu, Project Manager, IRSCA Gifted Education, 0729.029.484
Reprezentant Echipa Johns Hopkins University & CEU Business School Joint Consulting Project, Simona Iancu, 0723.647.041
Despre Johns Hopkins University Carey Business School
Cu o traditie de peste 130 de ani, Johns Hopkins University ramane un lider mondial atat in domeniul predarii si al cercetarii. Aproape inca de la infiintarea sa, Johns Hopkins University a oferit o educatie de afaceri inovativa. Carey Business School se bazeaza pe traditia excelentei puse in practica si cercetare a Johns Hopkins University. Construita pe 9 decenii de programe de afaceri la Johns Hopkins University, Carey Business School si-a inceput activitatea in Ianuarie 2007, cu o donatie de 50 mil $ din partea Wm. Polk Carey, Membru Emeritus al bordului Johns Hopkins University si Chairman al companiei Carey & Company LLC, prin intermediul fundatiei sale, W.P. Carey Foundation.
WEB: http://carey.jhu.edu/
Despre CEU Business School
CEU Business School a fost fondata in anul 1989 de catre un grup de vizionari, printre care se numara filantropul George Soros si antreprenorul Sándor Demján, fiind prima institutie educationala ce oferea programe de MBA de tip american in Europa Centrala si de Est. Inca de la inceputul activitatii, CEU Business School a dezvoltat standarde educationale aliniate modelelor occidentale, in acelasi timp pastrand permanent o savoare locala in paralel cu dezvoltarea economica a acestei regiuni. Cunoscuta initial sub numele de IMC (International Management Center), in anul 2002, Scoala de Afaceri a devenit parte integranta a Universitatii Central Europene (CEU – Central European University).
WEB: http://www.ceubusiness.org
Despre IRSCA Gifted Education
IRSCA Gifted Education este cea mai activa asociatie non-profit pentru sustinerea copiilor supradotati, înregistrata în registrul asociatiilor si fundatiilor cu nr. 36/13.09.2004, cu o activitate recunoscuta la nivel national si international, partener UNESCO, membru WCGTC- World Council for Gifted and Talented Children; membru Asia-Pacific Federation of the WCGTC; membru ECHA – European Council for High Ability. Initiatorul Consortiului EDUGATE, initiatorul legii educatiei tinerilor supradotati, capabili de performanta înalta – Legea nr.17/2007. Initiatorul primului Program National al Educatiei de Excelenta pentru o educatie de calitate în toate scolile romanesti, al retelei nationale de scoli afiliate CRED – Centrul Roman pentru o Educatie de Calitate, al programelor de descoperire a potentialului tuturor copiilor, al programelor de învatare accelerata, consultanta, mentorat si de îmbogatire a curriculei scolare.