Centrul Gifted Education lanseaza un program de parteneriat de formare “Solutii Gifted” in psihopedagogia speciala a supradotatilor
Asociatia isi propune sustinerea unui numar de Parteneri de Formare psihopedagogica in educatia supradotatilor
Ce este un partener de formare?
Un partener de formare “Solutii Gifted” este o organizatie/scoala/Universitate cu profil psihopedagogic care se angajeaza intr-un parteneriat in domeniul dezvoltarii psihopedagogice a tinerilor de pana in 30 de ani cu specializare pe educatie diferentiata conform legii 17/2007. Avand in vedere prevederile legii, un viitor cadru didactic ar fi necesar ca anual sa se pregateasca minim 30 de ore pentru a putea sustine un tanar supradotat, cu abilitati peste medie. Statul roman nu ofera nici un fel de servicii de educatie diferentiata conform legii. Se impune o initiativa privata care sa aplice legea, sa o ia in serios, ajutand tinerii sa isi foloseasca energia, interesul, elanul tanar, curiozitatea si inspiratia in slujba descoperirii prin facilitare, atat teoretica cat si de practica pedagogica a lucrului real, palpabil, cu copii supradotati si parintii lor. Acest parteneriat se realizeaza cu organizatia care are cea mai bogata expertiza in lucrul direct cu supradotatii, acumuland peste 4000 de ore de formare directa in ultimii 12 ani. Centrul Gifted Education are peste 300 de absolventi si o arie de expertiza de la 3 la 21 de ani.
Demersul nostru vine in intampinarea raportului OCDE care contine recomandari-cheie printre care se numara si aceea ca toti copiii supradotati sa beneficieze de educație incluziva, iar sprijinirea lor sa faca parte din formarea initiala a profesorilor.
Detalii privind raportul se pot obtine de la edupedu.
Cum te poti inscrie ca partener?
Te invitam sa te inscrii – si o pot face desigur si tinerii – direct- pe link.
Pentru mai multe informatii si detalii privind parteneriatul de formare PsihoPedagogica “Solutii Gifted” in educatia diferentiata a supradotatilor, va oferim contactul: pr arond giftededu.ro.
Te invitam sa fim mai multi in acest domeniu fascinant al educatiei.
Indrazneste sa fii altfel e deviza noastra. Te asteptam alaturi de noi.
Program de parteneriat de formare “Solutii Gifted”
Program Formare Psihopedagogia speciala a copilului supradotat
Context
• Programul se structureaza in 6 Module de cate 6 ore
• Programul presupune 3 intalniri de 2 ore per modul (orele 19.45-21.45 / zilele marti si vineri; detalii in particular)
• Formarea se incheie cu diploma de participare recunoscuta ECHA, cu un total de 36 de ore de formare in psihopedagogia speciala
• Neparticiparea la un modul atrage suspendarea colaborarii
• Modulul are loc daca sunt intruniti minim 12 participanti tineri din liceele, scolile, sau ong-uri din Bucuresti (de la 16 ani+)
• Recrutarea tinerilor pana in 30 de ani se realizeaza de catre Asociatie la datele stabilite de asociatiei, si se realizeaza prin autonominalizare aici
• Formarea este realizata de formatori si facilitatori in invatare cu experienta, din echipa centrului www.giftededu.ro/echipa
Primele 3 module
Modulul 1
1 Ce înseamnă „gifted”?
2 Înnăscut sau dobândit?
3 Etapele de dezvoltare
Copilăria mică (0 – 8 ani)
Copilăria mijlocie (8 – 12 ani)
Adolescența (12 – 18 ani)
4 Cum să înțelegem și să ajutam copilul „gifted”?
5 Introducere: Cum privim testele de IQ? Ce este IQ-ul și ce promite el?
„Vreau să aibă un rezultat mare”
Ce sunt testele de IQ?
„IQ-ul poate să scadă sau să crească de la un an la altul”
Care sunt factorii de care depinde rezultatul unui test de IQ?
Ce măsoară un test de IQ?
Cu ce se corelează un IQ superior?
Despre miturile copilului supradotat şi aşa-zisul „avantaj” de a fi „deştept”
Care e unul dintre cele mai mari mituri ale copilului supradotat?
Care sunt nevoile speciale ale unui copil supradotat?
Cât de importante sunt emoţiile şi relaţiile în dezvoltarea copilului ?
Ce puteţi face pentru a-l susţine mai departe?
Ce înseamnă asincronia în dezvoltare şi cum îi influențează viaţa?
Poate creşte potenţialul unui copil?
6 Despre miturile testării de IQ
7 Resurse
8 Bibliografie
Modulul 2
1. Nevoile copiilor supradotați și talentați
2. Riscuri sociale
3. Teorii ale inteligenței și talentului
4. Teoria inteligențelor multiple a lui Gardner
5. Concepția în trei inele a lui Renzulli despre supradotație
6. Nature vs nurture
7. Legislatie nationala si inernationala
Modulul 3
1. De ce ar trebui să identificăm copiii supradotați?
2. Supradotarea: o binecuvântare sau un blestem?
3. Creierul copilului supradotat: cu ce e diferit?
4. Perspective
5. Copii mici supradotați
6. Povești despre tineri supradotați
7. Comportamentul la clasă
8. Abilitati inalte trecute cu vederea
9. Numeroasele fețe ale copilului supradotat și talentat
10. Metode de identificare
11. Strategii de evaluare
12. Cum scurtam drumul către selecția copiilor supradotați și talentați
13. Etichetarea copiilor ca fiind supradotați: Este bine sau rău?
14. Efectul etichetării asupra copiilor supradotați
15. Efectul etichetării asupra relațiilor dintre frați
16. Performanțe insuficiente la copiii supradotați și talentați
17. Copilul dublu excepționali: copii supradotați și talentați cu dizabilități
18. Profilurile copiilor cu dizabilități de învățare/dotați
19. Copii supradotați cu ADHD
20. Copii supradotați cu tulburări ale spectrului autist
21. Copii supradotați și talentați cu dificultăți de învățare și dislexie
22. Implicații pentru practică