Follow si Like:
RSS
Follow by Email
Twitter
Visit Us

Psih. Alexandra Mariș

Consilier și Psihoterapeut Experiențialist

Dezvoltarea personală are un rol mai important decât acela de a “rezolva probleme”; acestea ajută la identificarea propriilor nevoi, credințe și valori, la descoperirea resurselor pe care fiecare om le are în interiorul său și pe care de cele mai multe ori nu le valorifică. Printr-o mai bună cunoaștere de sine și printr-o raportare corectă la provocările realității putem să atingem performanțe nebănuite.

În lucrul cu copiii, interacțiunea este bazată mai mult pe joc, pe placerea de a ne cunoaște și a ne distra împreună. Jocul are rolul de a ne pune în contact și de a reface în mod simbolic situații și contexte pe care le întâlnim în viața de zi cu zi, iar prin intermediul lui, copilul îsi poate descoperi sau forma noi abilități, pe care mai apoi să le transpuna în realitate. Totuși, copilul nu este singurul care beneficiază în acest proces. În postura de coordonator de grup, am permanent ocazia să învăț de la copii și sunt permanent provocată să accept noi experiențe, să mă adaptez și să creez.

De-a lungul timpului am lucrat cu multiple categorii de copii si adolescenți (autism, obezitate, școli și licee de masă, iar mai nou, gifted). Trecerea de la o categorie la alta nu este ușoară, deoarece în funcție de dificultățile cu care copilul se confruntă, eu trebuie să ma adaptez și să gasesc modalități de a accesa zonele de dezvoltare încă nestimulate. Avantajul este că în lucrul cu copiii am parte de multă deschidere, bucurie și energie pozitivă, iar asta face procesul mult mai ușor și mai plăcut.

Un proces de dezvoltare personală nu este întotdeauna ușor, rapid sau confortabil.Uneori este nevoie să ieșim din zona de confort și să depunem eforturi mari pentru a ne schimba. Ceea ce eu pot să ofer, ca learning facilitator (LF), este un mediu cât mai deschis, suportiv, și provocator, care să îi încurajeze să se exprime autentic și să experimenteze toate posibilitățile, pentru a afla care este adevăratul lor potențial și cum îl pot utiliza.

Cred că procesul de creștere nu încetează când ajungem la maturitate, ci continua și ulterior, oferindu-ne posibilitatea de a ne reinventa permanent. Cu cât suntem mai flexibiliși mai adaptabili încă din copilărie, cu cât ne cunoaștem mai bine resursele și limitele, cu atât ne va fi mai ușor la maturitate să ne raportăm adecvat la diferitele contexte.


Sal Sol