Draga Parinte,
Noi nu dam retete parintilor.
Haideti sa vedem ce ne-au spus parintii dupa un an de scoala la “Scoala Parintilor cu Copii supradotati”.
Parintii au pasit in necunoscut impreuna cu echipa centrului si ne-am dat voie, cu totii, sa lucram in primul rand asupra noastra pentru ca in copil sa se produca schimbari in vederea sustinerii lui sa intre in contact cu propriul potential. Acest lucru a cerut prezenta, implicare, interes si deschidere. Le multumim parintilor alaturi de care am lucrat, pentru curaj si incredere in proces.
Credeti ca e importanta dezvoltarea personala a parintelui pentru a sustine nevoile copilului supradotat? In ce fel?
-
“Cu parintele trebuie sa inceapa schimbarea deoarece el este cel care se schimba cel mai greu datorita experientelor anterioare acumulate”
-
“Daca parintele se intelege pe sine in relatia cu copilul isi poate intelege copilul si il poate sustine in dezvoltarea lui”
-
“Da! Pentru a putea face fata asincroniei in dezvoltarea copilului. Pe de o parte sa ii poti raspunde nevoilor intelectuale, sa il stimulezi, pe de alta parte sa il poti ajuta sa treaca peste provocarile emotionale. Ceea ce inseamna mai intai sa te cunosti bine pe tine insati, sa iti dai voie sa evoluezi pentru ca mai apoi sa ii poti arata copilului ca este apreciat pentru cine este el”
-
“Copilul pe masura ce creste, gandeste mai repede ca noi. Trebuie sa tinem pasul”
-
“Dezvoltarea personala a parintelui determina dezvoltarea copilului”
-
“Pe mai multe plauri, dar in special cel afectiv”
-
“Este foarte important. Parintii trebuie sa ajunga la a valoriza timpul petrecut cu copii. Ei insisi trebuie sa fie capabili sa faca lucrurile pe care le asteapta de la copii lor”
-
“Consider ca este important ca parintele sa isi constientizeze tiparele de gandire si sa isi creeze altele noi pentru a face parte din lumea copilului sau, relationand adecvat”
-
“Cu cat parintele e mai echilibrat, cu atat copilul va fi mai fericit”
V-au ajutat workshopurile pentru parinti? Daca da, in ce fel?
-
“Mi-au reamintit ca am un copil langa mine, nu un adult”
-
“M-au ajutat sa ma cunosc pe mine”
-
“Am realizat ca exista metode si jocuri prin care sa putem sa ne sustinem copii”
-
“Am inteles lucruri/aspecte legate de mine si de reactiile mele fata de copil”
-
“Am obtinut o liniste interioara care mi-a fost prilej de introspectie si am putut cantari lucrurile mai bine”
-
“M-au ajutat sa imi imbunatatesc relatia cu copilul meu”
-
“Cu anumite recomandari pentru imbunatatirea relatiei”
-
“Constientizare, dorinta de schimbare, motivarea spre implicarea mai activa in viata copilului”
Ati observat lucruri noi, diferite, la dvs si la copil in urma feedback-urilor primite?
-
“Am constatat ca pot fi si mai calma decat eram inainte, iar la copil am vazut mai mult latura curioasa”
-
“Mi-au confirmat mai multe banuieli privind comportamentul copilului in grup”
-
“Ca trebuie sa muncim impreuna (continuu) pentru consolidarea invatamintelor pe care le-am constientizat la acest curs”
-
“Am incercat sa inteleg mai ales reactiile emotionale ale copilului”
-
“Prin incercarea de a vedea situatiile din perspective diferite”
-
“Am observat o evolutie pozitiva in relationarea cu cei din jur, dar si multe alte aspecte”
-
“In ce masura anumite probleme provin din comportamentul meu fata de el si care sunt punctele asupra carora ar trebui lucrat”
-
“De fapt nu au fost lucruri absolut noi, ele existau, doar ca eu nu le vedeam. Cumva, aceste feedback-uri mi-au deschis ochii.”