28.12.2014: “Inteligenţa, un handicap la şcoală. Autorităţile nu au soluţii pentru copiii supradotaţi”
Citeste stirea din Antena 3.
1.04.2014: “Testare nationala online pentru identificarea copiilor supradotati din Romania
” Citeste stirea din Hotnews.
“Copilul supradotat necesită o educaţie adecvată. Copiii speciali se irosesc în învăţământul de masă” Citeste articolul din revista Avantaje.
Universitatea Vanderbuilt:
Copiii supradotati sunt probabil urmatoarea generatie de inovatori si lideri si totusi, cei extrem de inteligenti sunt de multe ori invizibili în sala de clasa, fara o programa scolara adecvata, feedback de la profesor si motivatia de a atinge potentialul maxim. Aceasta concluzie vine ca urmare a celui mai mare studiu stiintific al copiilor supradotati realizat pe parcursul a 30 de ani de cercetatorii de la Universitatea Vanderbilt.
Un Calendar- O cale in dar: Personalitati marcante ale societatii romanesti vorbesc despre timp intr-un calendar 2014 inedit, realizat pentru sprijinirea excelentei in educatie. Bucuresti, 17 decembrie 2013: Lucian Boia, Emil Brumaru, Catalina Buzoianu, Emil Hurezeanu, Silvia Kerim, Gabriel Liiceanu, Sorin Marculescu, Vintila Mihailescu, Ioana Parvulescu, Andrei Plesu, Elisabeta Polihroniade si Antoaneta Ralian sunt cele 12 personalitati ale societatii si culturii romanesti care au participat la realizarea unui nou concept de calendar, prin care acestia vorbesc tinerei generatii despre valoarea timpului – din punct de vedere istoric, filozofic sau subiectiv. |Click pentru toata stirea
“Trio Zamfirescu sustine copiii supradotati printr-un concert la Bucuresti”
21 Octombrie 2013, Adevãrul Click aici
“Copilul supradotat este cel mai normal copil de pe pamant”
21 Octombrie 2013, Revista Psychologies, Autor: Iuliana Alexa Click aici
“Florin Colceag: 80% din copiii cu capacități înalte ajung mediocri prin neimplicarea lor în programe de dezvoltare a abilităţilor”
6 Martie 2013, Dascali.ro, Autor: Virgil Paraschivescu Click aici
2013: 07.02, de la ora 14:20, Paul Ardeleanu, Ambasador al Centrului Gifted Education a fost invitat in emisiune la Realitatea TV, impreuna cu unul din copiii supradotati de la Centrul Gifted Education, Maria, vorbind despre copiii cu abilitati inalte din Romania, cum ii recunoastem si de ce este important sa descoperim si sa ii ajutam sa se dezvolte. Imagini: http://webtv.realitatea.net/live
Prezentarea Centrului Gifted la SpeakersArena, realizat de Ambasadorul Centrului Gifted Education
Articol in Algemeine Deutsche Zeitung fur Rumanien despre Centrul Gifted Education, realizat de Aida Ivan
“Copiii supradotaţi, viitorul ignorat al României”
26 Ianuarie 2013, Autor: Mihai Mincan, Adevãrul Click aici
Toate testele făcute în urma observării acestor copii în mediul lor normal, şcoală, printre prieteni, în relaţiile interumane, tind să concluzioneze că o astfel de abilitate intelectuală atrage, pe plan emoţional, lucruri mai degrabă negative.
Copiii supradotaţi se integrează social mai greu decât ceilalţi, sunt, de multe ori, izolaţi de restul copiilor, ba chiar ajung să-şi pună întrebări despre capacităţile lor, întrebări care cauzează, de cele mai multe ori, sentimente cumplite de vinovăţie. Este şi acesta un fel de paradox al vieţii: faptul ca o persoană care vede lumea mai profund să fie marginalizată de restul, cei care consideră „normalul“ a fi media, jumătatea, clasicul, banalul.
Destinul copiilor supradotati din Romania: pleaca la studii in strainatate, putini se mai si intorc
18 Iunie 2012
Fara un sistem educational care sa-i ajute pe cei supradotati, Romania s-a transformat in exportator de inteligenta. Cei mai multi dintre elevii supradotati pleaca la studii in strainantate si putini se intorc.
Mensa si Centrul Gifted Education, “casa” celor cu IQ peste medie
Click aici.
Click aici pentru intregul video clip.
Stirile ProTV, Romania, te iubesc: “Uneori imi doresc sa nu fi fost asa”. Copiii supradotati ai Romaniei sunt neglijati de societate
18 Iunie 2012
4% dintre copiii Romaniei se nasc supradotati. Ultimele studii arata ca jumatate dintre ei vor esua in viata. Motivul: societatea si scoala n-au stiut sa le potenteze marele dar de a se fi nascut inteligenti.
Click aici.
Click aici pentru intregul video clip.
Strategie
Excepţionalii de la Gifted Education
Articol de Dragos Nicolae › Joi, 2012-05-17 09:52
Sursa: CariereOnline.ro
Se spune că oamenii cu adevărat inteligenţi nu pot sta departe de succes. Ei vor ieşi întotdeauna la suprafaţă, indiferent dacă le-a fost dat să se nască cândva în secolul al XVIII-lea, într-un sat uitat de lume, sau într-un cartier sărac de la periferia unui mare oraş din Rusia, în zilele noastre. Şi totuşi, specialiştii susţin că un cumul de factori face ca cineva să aibă succes sau, dimpotrivă, să rămână toată viaţa sub posibilităţile sale.
Citeste tot articolul.
Ghidul copiilor supradotati
Scris de: Maria Comandasu , Andreea Stefan |
28 Mai 2012, 18:06
Mediul actual de business şi-a antrenat perspectiva pesimistă, grăbit să tragă semnale de alarmă asupra resurselor în scădere, fie ele financiare sau energetice. De jos, de la pepiniera de resurse umane, se vede şi jumătatea plină a paharului: generaţia de opinii ferme. Pregătiţi-vă pentru că urmează o călătorie în economia viitorului.
Citeste tot articolul.
“Revista Minti Sclipitoare, lansata cu ocazia absolvirii anul I Scoala de Excelenta “
Numarul 1: 26 Mai 2011
Prima Revista a copiilor: Minti Sclipitoare, coordonata de Gabriel Ferugean
Incepand de astazi, copiii de la Scoala de Excelenta isi pot arata cu aplomb abilitatile dobandite in domeniul jurnalismului si comunicarii la finalizarea cursului cu minunatul lor profesor, Dl Gabriel Ferugean, specialist in comunicare si relatii publice, director BiG Media Relatii Publice. Proba de foc a cursului este realizarea in cele mai bune conditii a unei reviste cu tinuta, unde fiecare copil a semnat un articol. Redactor Sef: Gabriel Ferugean. Redactori: Antonia Biris, Nora Marginean, Alexandru Mircea, Miruna Mitu, Alexandru Graur, Alexandra Athanasovici, Alexandru Lutu, Octavian Grosu, Ana-Maria Olteniceanu, Marco Radulian, Chitu Tudor, Andreea Istrate, Mara Coteata si multi altii. Veti putea vedea rezultatul si dvs. insiva! Felicitari!!
Citeste tot articolul.
“Rugby-ul prezentat copiilor cu abilitati inalte”
25 Noiembrie 2010
Presedintele CCA, Emil Pirtoc, a luat parte la Proiectul de Inovatie Didactica dedicat copiilor cu abilitati inalte sustinut de asociatia IRSCA Gifted Education (partener UNESCO, membru European Council for High Ability si World Council for Gifted Children).
Interventia acestuia a facut parte din Seria de Dialoguri cu Mentori pentru copiii cu abilitati inalte.
Emil Pirtoc le-a vorbit copiilor despre provocarea de a fi arbitru, despre calitatile pe care trebuie sa le ai ca sa poti fi un sportiv perfect si sa fii ales in echipa nationala de rugby.
Citeste tot articolul.
COPIII ROMÂNI: “Dragi magnaţi” Bill Gates şi Warren Buffet, vă mulţumim
17 Februarie 2011, Autor: Andreea Archip, Adevãrul
Elevii români vor să le trimită cea mai lungă scrisoare de mulţumire din lume miliardarilor americani care au promis că vor dona jumătate din averea lor în scop caritabil.
O parte dintre copii le spun afaceriştilor că au fost plăcut surprinşi că oamenii cu mulţi bani au şi suflet, alţii le mulţumesc ca şi cum banii ar fi a juns deja în şcoala lor, la copiii nevoiaşi sau la orfelinate şi cămine de bătrâni.
Citeste tot articolul.
Minţile sclipitoare îşi caută viitorul
2 Mai 2011, Autor: Oana Sandu, Adevãrul
Mai mulţi elevi de gimnaziu ştiu deja la ce liceu vor să înveţe, îşi doresc să-şi continue studiile în afara ţării şi vorbesc cu dezinvoltură despre pasiuni. Peste 40 de copii cu abilităţi înalte din sectorul 6 sunt stimulaţi prin cursuri creative la Şcoala de Excelenţă. Proiectul este însă în pericol din cauza slabei finanţări.
„Să iau interviu unui arhitect? Nu, e greu! Unde o să găsesc eu un arhitect?”; „Aaa, nu vreau balerină, unde găsesc eu aşa ceva? Da, mai bine o dansatoare, este mai uşor”. Sunt temerile copiilor cu abilităţi înalte de la sfârşitul unui curs de jurnalism şi comunicare, organizat la Şcoala de Excelenţă din sectorul 6, proiect al organizaţiei IRSCA Gifted Education.
Citeste tot articolul.
“Un “geniu al culorilor” şi dragostea de “Mate”” – de Andreea Archip
6 Mai 2011
“Miruna Mitu este elevă în clasa a IV-a şi reuşeşte să unească pictura şi matematica în programul ei încărcat. Vorbeşte rar, dar hotărât. Se emoţionează uşor, dar ăsta este semnul distinctiv al artiştilor. Miruna Mitu pictează frumos, iar profesorii ei spun că este un mic geniu al combinării culorilor. Dascălii de la şcoală sunt însă mai impresionaţi de ce poate face cu cifrele. Pasionată de matematică şi fizică, fetiţa reuşeşte să împace într-un mod bizar ştiinţele exacte cu arta.” Citeste tot articolul
“Geniu la 10 ani. Povestea unei colecţionare de diplome | VIDEO” – de Andreea Archip
6 Mai 2011
“Ai zice că se sperie la orice zgomot mai puternic. Are o voce firavă şi rosteşte cuvintele melodios, înveselind fiecare propoziţie. Este energică, foarte dedicată şi are o pasiune pentru poveşti pe care le savurează seara, când îşi face timp şi pentru citit.” Citeste tot articolul
“Geniul de 12 ani care visează la un Microsoft românesc” – de Andreea Archip
6 Mai 2011
“ADEVĂRAŢII BĂIEŢI DEŞTEPŢI. Copiii supradotaţi din România pot deveni eroii unei naţiuni doar dacă li se oferă şansa de a se pregăti adecvat nivelului lor de inteligenţă.
Copiii cu capacităţi înalte învaţă care este legătura dintre notele muzicale şi matematicăNu au falimentat nicio bancă, nu au afaceri în energie şi nici nu stau la masa marilor decizii. Încă.
Nu dorm prin parlament, ci în propriul pat, nu au devenit celebri pentru că au inventat alt plural pentru substantive, iar singurele lor “succesuri” sunt adunate în teancuri de diplome la concursuri, în tablouri superbe, în performanţe în sport sau în capacităţile matematice extraordinare. ” Citeste tot articolul
“Copil cu IQ 154: “Pasiunea mea este să gândesc” – de Andreea Archip
7 Mai 2011
“Modest, dar şi foarte sigur pe ce poate, Octavian Grosu se simte cel mai bine printre colegii de nivelul lui.Minunea din familia Grosu a început să strălucească la vreo patru ani. A învăţat singur să scrie şi să socotească, lucru care i-a făcut pe părinţi să se gândească la faptul că au un copil special.” Citeste tot articolul
“Geniu la 13 ani: “Vreau să studiez în Statele Unite” – de Andreea Archip
9 Mai 2011
“ADEVĂRAŢII BĂIEŢI DEŞTEPŢI. Pasionat de biologie, Răzvan Alexandru speră să facă o carieră în medicină veterinară şi să salveze maidanezii de la moarte. Dacă nu, e hotărât să se mute la Houston.
Răzvan Alexandru nu are prea mulţi prieteni printre colegii de clasă, care sunt „cam invidioși” pe performanţele luiConcursurile la care participă, muzica, pasiunea pentru tehnologie, plimbatul celor trei câini ai săi, şcoala îi ocupă ziua, de dimineaţă până seara, lui Răzvan Alexandru. E elev în clasa a VI-a şi, în curând, va împlini 13 ani.”.
Citeste tot articolul
Copiii noştri sînt mai inteligenţi decît noi
“La cite datorii, pe care le-am facut in ultimii ani, vor avea de platit generatiile viitoare – si inca nu ne-am oprit -, ar fi un gest de recunostinta din partea noastra daca am avea cit de cit grija de copiii supradotati”
Check our Google Promo Video! It’s fun!
IRSCA Gifted Education for the love of gifted kids! Talent & Multiple Intelligence Discovery and Development in Romania. Pay it forward to the next generation. Be our friend.
See it
Scoala de excelenta pentru copii!
Luni 12 Iulie 2010 – Sâmbătă 17 Iulie 2010: Şcoala de excelenţă pentru copii! Modulul Creativitate şi Expresivitate te pregăteşte să devii OM MARE! Dacă ai între 6 şi 12 ani, vino la Şcoala de excelenţă şi descoperă-ţi talentul! Aceasta este invitaţia pe care domnul Florian Colceag, unul dintre cei mai reputaţi experţi români în psihopedagogia excelenţei, o adresează tuturor copiilor doritori să îşi descopere potenţialul artistic şi intelectual cu care sunt înzestraţi.
Citeste tot articolul
15 mai 2010, Lansare Proiect Pilot Testare Screening in 23 scoli sector 6 in Primul Program de Inovatie Didactica dedicat descoperirii aptitudinilor si inteligentelor multiple ale copiilor
Video/ “Astazi au inceput testarile pentru centrul de copii supradotati”
Au inceput primele testari in cadrul proiectului european de dezvoltare a educatiei de inalta performanta. In curand se va deschide primul centru dedicat copiilor romani supradotati, unde acestia vor putea beneficia de cursuri speciale. Centrul va fi construit in sectorul 6.
Centrul Gifted Education a pus in miscare poiectul pilot in care 1000 de copii cu inteligenta peste medie, isi vor testa aptitudinile, in speranta de a prinde un loc la centrul educational. Prima parte a proiectului se va derula pana pe 15 iunie. Dupa aceasta faza preliminara, urmeaza o etapa complexa de evaluari psihologice si interviuri, dupa parametri stabiliti pe plan mondial si avizati de romani si Colegiul Psihologilor. Parintii vor fi tinuti la curent cu evolutia copiilor pe tot parcursul procesului. In final vor fi alesi 30 de copii, cu varsta cuprinsa intre 9-12 ani. Centrul va tine cursuri speciale, in sistem aftershool, unde dascalii isi vor adapta lectiile in functie de nevoile copiilor. Va fi folosita o curricula internationala si se va pune accent pe tutoring, mentorat, accelerare. Acest proiect a fost deja pus in aplicare in mai multe tari dezvoltate si are potential foarte mare In Romania, datorita faptului ca 4% din totalul copiilor supradotati la nivel mondial vin de aici.
“Copiii supradotaţi pot fi viitorii ambasadori ai României în străinătate“
22 Aprilie 2010
Fără a avea un centru pentru susţinerea şi dezvoltarea inteligenţei şi talentului tinerilor, România este una dintre puţinele state din Uniunea Europeană care se poate mândri cu faptul că are parte de oameni care au ajuns în top, la conducerea unor firme de suces sau studiază la universităţi de renume din străinătate. Pentru a putea veni în sprijinul copiilor şi tinerilor inteligenţi, dotaţi cu un potenţial înalt, care să ne reprezinte aşa cum trebuie în lume, Institutul Român de Studuii şi Cercetări Avansate (IRSCA) Gifted Education a lansat, în urmă cu doi ani, un proiect de referinţă.
Citeste tot articolul
“Descoperirea Supradotatilor”
Timp de o lună, 1.000 de copii din Bucureşti vor fi testaţi pentru a li se descoperi inteligenţele multiple. Anual, 30 de copii dintre cei selecţionaţi vor urma un program de dezvoltare a abilităţilor. De sâmbătă, în sectorul 6 al Capitalei se lansează un proiect inedit care are ca scop descoperirea şi dezvoltarea potenţialului copiilor şi care va sta la baza lansării unor programe de excelenţă. Centrul de Inovaţie Didactică va funcţiona pentru o perioadă de doi ani în cadrul Şcolii Generale nr. 155 „Preasfânta Fecioara Maria” din sectorul 6. Timp de o lună, între 15 mai şi 15 iunie, se va desfăşura proiectul-pilot de testare faza preliminară – screening-ul a 1.000 de copii cu vârste între 9 şi 12 ani. Aceştia au fost selecţionaţi pe baza criteriilor furnizate de asociaţia iniţiatoare – IRSCA Gifted Education – şi, totodată, a recomandărilor făcute de învăţători şi profesori din 21 de şcoli.
Citeste tot articolul
Sanda Nicola în dialog cu Monica Gheorghiu, „vânător” de minţi sclipitoare
22 Aprilie 2010
Numărul copiilor supradotaţi din România este mai mare decât media înregistrată la nivel mondial. Cu toate acestea, cei mai mulţi dintre copiii-minune de la noi ajung să se rateze pentru că abilităţile lor nu sunt depistate la timp sau nu sunt cultivate eficient. Monica Gheorghiu, project manager al Centrului Gifted Education, care promovează educaţia de excelenţă în România, spune că nu numai copiii supradotaţi, dar şi părinţii lor trebuie să primească sprijin calificat. În absenţa unui ajutor din partea statului, cercetătorii apelează la filantropi pentru a strânge fondurile necesare ca să depisteze şi să-i sprijine pe copiii cu abilităţi înalte din România. Deocamdată au găsit resurse pentru înfiinţarea unui Centru de Inovaţie Didactică în sectorul 6 din Bucureşti, iar luna viitoare încep recrutările de minţi strălucite.Citeste tot articolul
Sonia Grindeanu: campioana la arte marţiale cu evantaiul
10 Aprilie 2010
Tânăra de doar 17 ani a făcut performanţă în taolu, o formă a artelor marţiale în care sunt folosite evantaiul, sabia şi biciul. A adus recent aurul pentru România la concursul european din Antalya.
Citeste tot articolul
Bucureşti: Paul Ardeleanu este ambasadorul copiilor supradotaţi
27 Martie 2010
Elev în clasa a XII-a, Paul Ardeleanu a câştigat anul trecut titlul de Ambasador al primului Centru „Gifted Education“ pentru copii supradotaţi. Tânărul Paul Ardeleanu, în vârstă de doar 17 ani, câştiga în luna aprilie a anului trecut titlul de ambasador al copiilor supradotaţi cu un discurs despre educaţia de excelenţă în România, prin care se angaja să poarte stindardul celor cărora posibilităţile sau lipsa de informare nu le permit să se afirme.
Citeste tot articolul.
Andrei Şerban dă viaţă plastilinei
29 mai 2010
Băiatul în vârstă de 12 ani este considerat un adevărat artist: modelează de la patru ani în plastilină, face figurine din lut şi se mândreşte cu zeci de picturi. Andrei a fost atras încă de mic de culoare şi de modelaj, iar în mâinile lui bucăţile neînsemnate de plastilină prind o multitudine de forme impresionante. Cu o atenţie ieşită din comun şi cu o dexteritate cultivată, băiatul a ajuns să finiseze perfect chiar şi cele mai mici figurine. Porneşte de la o mică creaţie colorată şi ajunge să redea o întreagă poveste. „Le fac toată viaţa, pe etape“, explică el. Îşi pune imaginaţia în aplicare şi scoate din propriile mâini adevărate peisaje, iar unele dintre ele sunt extrem de complexe.
Citeste tot articolul.
Eccelsia euxina 29 / 2009: Revista de Cultura si Spiritualitate Ortodoxa: Educaţia de excelenţă.
autor: Mihai Floarea
Fundătura în care se află învăţămîntul românesc de stat (mă refer la abandonul şcolar, la frecvenţa redusă, la practica lecţiilor particulare începînd de la clasele a V-a – a VI-a şi quasigeneralizate spre sfîrşitul clasei a XII-a), cu examene furate în procente variind între 35 şi 60 (după zone geografice şi inabilităţi ori deficienţe locale) nu mai poate fi eludată sau muşamalizată prin niciun fel de dări de seamă, angajamente, analize swot, inspecţii ARACIP ori ARACIS ş.a.m.d.
Cu o experienţă didactică de peste 25 de ani (15 la şcoli de provincie din judeţe precum Călăraşi, Giurgiu ori Ilfov – fostul SAI), cred că pot vorbi/scrie în cunoştinţă de cauză despre pedagogia actuală[1].
Citeste tot articolul.
Andreea-Iuliana Ţînţ, scriitoare de la 11 ani
22 Septembrie 2009
Bucureşteanca, cunoscută cu pseudonimul de Simion, a publicat până la 16 ani patru cărţi. Tânăra este o elevă eminentă şi face parte dintr-o asociaţie de copii supradotaţi. Andreea a început să scrie de la vârsta de 11 ani şi a avut ca sursă de inspiraţie un vis. „Pur şi simplu am visat, m-am dat jos din pat şi am început să-mi aştern pe hârtie gândurile“, explică fata.Citeste tot articolul
F. Colceag: “Investim in tineri sau ne zburam creierii” (Partea I)
Ca o ruleta ruseasca. Asa caracterizeaza Florian Colceag, presedintele centrului Gifted Education, situatia tinerilor din Romania.Realist si transant, omul prin a carui mana au trecut timp de 20 de ani loturile nationale de matematicieni povesteste intr-un interviu pentru BizCampus despre nou infiintatul centru pentru tinerii cu potential ridicat si despre cum se vad generatiile care urmeaza.
BizCampus: Ce potential au tinerii romani pentru performanta? Sunt mai multi decat in alte tari? Citeste tot articolul
Am fost în ‘Castalia’… – Educatia de excelenta va face posibil frumosul joc al inteligentelor multiple, si în România
19 februarie 2009
Va mai amintiti de Castalia? Imaginata de Herman Hesse în romanul sau „Jocul cu margelele de sticla”, Castalia este acea „provincie pedagogica” privilegiata, în care artisti si intelectuali de elita ofereau educatie de mare clasa dar mai ales trebuiau sa pastreze nealterat „jocul cu margelele de sticla”. Acest „joc” sintetiza relatiile dintre sisteme de gândire disparate si organiza cunoasterea umana în jurul unei idei centrale. Cel care reusea sa interconecteze cel mai elegant si profund, deopotriva muzica si matematica, toate artele si stiintele, realizând o frumoasa dispunere a margelelor pe ata, unde fiecare margea reprezenta o tema sau idee, era numit Magister Ludi (Maestrul Jocului) – functia cea mai distinsa pe care orice minte luminata si-ar fi putut-o dori în Castalia. El devenea astfel un mare initiat, un maestru al initierilor paideice. Hesse a vizualizat acest joc ca un panaceu pentru tot raul civilizatiei moderne. Si totusi, va puteti întreba, care este legatura între abstracta Castalie, cetatea marilor înaltimi de spirit si realitatea sumbra a educatiei românesti, cu sistemul ei de învatamânt înapoiat si demotivant? Exista solutii pentru salvarea învatamântului în România? Raspunsul este: exista – prin educatia de excelenta.
Citeste tot articolul
Sculpturi în pepene pentru studenţi
3 August 2009
Proiectul „Assume it, you are European!“, dedicat studenţilor-şefi din cinci ţări, s-a lansat astăzi, la Hotelul Novotel, cu demonstraţii de sculptură în pepene.
La eveniment, au fost mai mulţi invitaţi speciali care au mai expus, pe lângă opere de artă în fructe, picturi şi fotografii. „Invitaţii speciali au venit pentru a le arăta studenţilor că se poate ajunge la performanţă prin creativitate“, a declarat Ramona Păduraru, directorul de programe internaţionale al Asociaţiei IRSCA Gifted Education, care s-a ocupat de organizarea evenimentului.
Citeste tot articolul
IRSCA si Ambition sprijina tinerele talente
4 August 2009
Proiectul „Assume it, you are European!” demarat de IRSCA si sustinut de Ambition s-a lansat ieri printr-o conferinta la hotelul Novotel din Bucuresti. Printre participantii la eveniment s-au numarat si tineri talentati care si-au prezentat si sustinut lucrarile spre admiratia celor prezenti la conferinta. Invitatii au fost intampinati de expozitia inedita a lui Gabi Tiron, sculptorul de pepeni. Flori, fluturi si siluete diafane, toate s-au regasit sculptate pe exponatele lui Gabi. Au urmat expozitia de fotografie a tinerei Maia Oprea, expozitia de origami 3D, adica lebedele Andreei Ianas si expozitia de rochii ale creatoarei de moda Diana Bobar. In timpul conferintei, tinerii au fost invitati sa vorbeasca despre talentul si pasiunile lor, sa se exprime liber si sa impartaseasca viziunea lor despre perspectivele tinerilor absolventi. Printre vorbitori s-au numarat si Vlad si Adrian Iliescu, cei doi gemeni care au dezvoltat propria afacere: Renderthing. Evenimentul s-a incheiat cu un scurt performance de dans contemporan sustinut de Gabriel Szalontai, viitor student la Midlessex University din Marea Britanie.
Concurs de talente, IRSCA Gifted Education
29 Mai 2009
“IRSCA Gifted Education lanseaza prima actiune competitiva pe toate domeniile de activitate extrascolara si artistica pentru descoperirea tinerelor talente din liceele din Bucuresti. Asociatia IRSCA Gifted Education, recunoscuta la nivel national si international in domeniul promovarii valorilor educatiei de excelenta anunta cu bucurie lansarea primului eveniment de identificare a copiilor si tinerilor talentati, ce se va desfasura in data de 28 mai, ora 12:00, in sala de sport din cadrul Colegiului Iulia Hasdeu (Bucuresti). Prin organizarea acestui concurs, Asociatia IRSCA Gifted Education impreuna cu Colegiul National Iulia Hasdeu, partenerul principal al evenimentului, isi propun sa identifice talente nedescoperite inca, cat si sa recompenseze si incurajeze tinerele talente prin oferirea unui suport de programe si activitati in cadrul asociatiei IRSCA Gifted Education prin care ei se pot dezvolta armonios.” Mai multe informatii despre acest eveniment pe Giftededu.ro.
16 aprilie 2009, Lansare Proiect Centrul Gifted Education
Au reflectat evenimentul:
“In Romania geniul e un handicap” – Dan Arsenie
17 Aprilie 2009
Copiii supradotaţi sunt consideraţi tineri cu risc social ridicat. Aşadar, se naşte o întrebare: Dacă suntem îngrijoraţi şi căutăm programe de educaţie a copiilor retardaţi, de ce nu manifestăm măcar aceeaşi preocupare pentru elevii extrem de talentaţi? Aceasta este problema pe care îşi propune să o rezolve primul centru pentru copii supradotaţi din România, susţine Adina Tulbure, responsabila pentru tehnologii didactice inovative a asociaţiei IRSCA Gifted Education. Centrul este departe de a funcţiona, stadiul proiectului fiind definit clar de vicepreşedintele Monica Gheorghiu: “Umblăm după nişte pereţi şi un acoperiş”.Citeste tot articolul
“Ana Constantinescu, o fetita extrem de talentata, se implica in lansarea proiectului primului Centru Gifted Education”
17 Mai 2009
Recent, in amfiteatrul Academiei Romane, IRSCA Gifted Education a anuntat un eveniment de o importanta majora pentru educatie la nivel national, sustinut de EDUGATE – Consortiul National pentru Educatia Copiilor si Tinerilor Capabili de Performanta Inalta: lansarea proiectului primului Centru Gifted Education non-profit privat si independent pentru Descoperirea si Dezvoltarea Talentului si Inteligentei.
Citeste tot articolul.
“Primul centru educaţional dedicat copiilor supradotaţi” Institutul Român de Studii şi Cercetări Avansate în Educaţia Excelenţei (IRSCA) a lansat, joi, la Biblioteca Academiei Române, proiectul primului Centru Gifted Education pentru Descoperirea Talentelor şi Dezvoltarea Inteligenţei în România.
29 Aprilie 2009
Proiectul are sprijinul EDUGATE – Consorţiul Naţional pentru Tinerii şi Copiii Capabili de Performaţă Înaltă – şi a două universităţi prestigioase – CEU School of Business şi Johns Hopkins Carey School of Business. Centrul va avea o grădiniţă pentru 80 de copii cu vârste între 3 şi 6 ani şi un afterschool pentru 45 de şcolari.Citeste tot articolul.
“FABRICA DE SUPRADOTAŢI” A LUI FLORIAN COLCEAG (III). MODELUL DE ŢARĂ
16 Decembrie 2009
Există o Românie de care habar n-avem. Ceea ce ni se livrează zilnic la televizor, sau ceea ce vedem direct în instituţii, în politică, în lumea afacerilor, este o ficţiune, un coşmar. Există însa, repet, şi o altă Românie: o Românie reală, a valorilor care ne definesc şi care ne-ar putea propulsa pe adevărata traiectorie a identităţii noastre ca naţie şi popor. Această Românie are mai multe straturi de existenţă sau, mai exact, de persistenţă: una subterană, debranşată total de la simulacrul sistemului numit convenţional (şi impropriu) democraţie – categorie care aşteaptă, mai mult sau mai puţin conştient, să se polarizeze în jurul unui adevăr funcţional – şi alta la vedere, alcătuită din oameni care s-au apucat deja de treabă, fără să mai ceară protecţie şi subvenţie de la statul politic sau de de la partidul stat (care se recompune, iată, din propriile deşeuri!).
Citeste tot articolul.
Finlanda, unde Europa ţine piept Statelor Unite
Sistemul educaţional finlandez surprinde pe toată lumea. Fără a avea clase speciale pentru copiii supradotaţi sau cine ştie ce metode de predare sofisticate, Finlanda are cele mai spectaculoase rezultate la nivel liceal şi contează din ce în ce mai mult în lumea cercetării. Elevii finlandezi uimesc lumeaSursa: edu.fi Cu o economie bazată în mare măsură pe electronice şi telecomunicaţii, nordicii au înţeles că primul lucru în care trebuie să investească este cercetarea. Printre cei racolaţi de puternicul sistem finlandez se numără şi câţiva români. Totul porneşte însă de jos şi se bazează pe o construcţie armonioasă şi unitară. Imediat după naştere, fiecare mamă primeşte un pachet din partea guvernului de la Helsinki, din care cărţile educaţionale sunt nelipsite. Marele avantaj pare a fi însă modul în care sunt selectaţi şi trataţi profesorii.
Citeste tot articolul.
Intalniri cu copiii supradotati la Salonul de Psihologie 2008, 19-22 iunie
18 iunie 2008
In acest an, Centrul de evaluare si art-terapie pentru copii din cadrul Salonului de Psihologie organizat la Sala Palatului este realizat cu sprijinul IRSCA Gifted Education, organizatie nationala care promoveaza educatia de excelenta si sprijina copiii supradotati. In fiecare zi, de joia viitoare si pana duminica, la Centrul dedicat copiilor din cadrul Salonului de Psihologie veti avea ocazia sa intalniti si sa discutati cu copii speciali, ale caror abilitati depasesc media.
Mai jos va prezentam cine sunt si prin ce se remarca acesti copii deosebiti, pe care ii puteti intalni personal la Salonul de Psihologie din acest an:
ANDREEA -IULIANA TINT
Scriitoare in limba engleza la 14 ani, Andreea este o tanara cu o creativitate literara si abilitati ligvistice iesite din comun. Concursul National Winners, Limba Engleza si Cultura Generala si in 2007, Premiul national Prima Verba pentru proza. Diploma de excelenta in domeniul creatiei literare. Membra a cenaclului “Sagetatorul” condus de Prof. Dr. Tudor Opris. Are carti publicate la editura Criterion Publishing si Mihai Eminescu (volumele I si II, Calatorind in timp; Ancient times – Vremuri Stravechi) si lucreaza in prezent la un volum de aventuri in limba engleza. Andreea viseaza sa fie citita in toate limbile pamantului. Nimeni nu o poate opri. Daca vrei sa afli cat de usor sau greu se atinge succesul la varsta de 14 ani, vino sa afli direct de la protagonista.Citeste tot articolul.
Copii condamnaţi “la coada vacii”
20 aug 2008
În luna martie a acestui an (n.ed 2008), Parlamentul a adoptat o lege prin care elevii de la sate cu rezultate bune la învăţătură, dar săraci pot învăţa la şcolile importante din marile oraşe pe cheltuiala statului. Oficialii din Ministerul Educaţiei nu au găsit însă timp pentru elaborarea metodologiei, astfel că legea nu poate fi pusă în practică.
Citeste tot articolul.
Infertilitatea şcolii româneşti
Stela Giurceanu
16 Martie 2008
Lobby pentru o educaţie diferenţiată EDUGATE este un consorţiu român înfiinţat în urmă cu trei ani, avînd ca scop principal educaţia elevilor supradotaţi din România. Fiind una dintre cele mai mari iniţiative educaţionale private din România, Edugate a promovat Legea 17 publicată în Monitorul Oficial în ianuarie 2007, prin care se creează, dacă nu condiţiile, cel puţin cadrul juridic de funcţionare şi organizare a Centrului Naţional de Instruire Diferenţiată.
Citeste tot articolul.
EDUGATE militeaza pentru educatia diferentiata in scoli
14 Februarie 2008
Sistemul educatiei din Romania descurajeaza abilitatile, este bazat pe reproducere, iar majoritatea profesorilor nu au capacitatea de a capta si de a motiva elevii, ei insisi nefiind motivati – sunt criticile aduse de presedintele Edu-Gate, profesorul Florin Colceag, cu prilejul lansarii programului “Cred” – Centrul Roman pentru Educatie Diferentiata. Profesorul sustine ca programul propus de consortiul EDUGATE se axeaza pe tratarea diferentiata a copiilor, pe descoperirea si exploatarea abilitatilor fiecaruia, cu profesori competenti si motivati, care au urmat cursuri speciale in acest scop.
Citeste tot articolul.
De la sansa geniului la ratati social: Copiii supradotati fug de sistemul romanesc
16 Octombrie 2008
Jumatate dintre copiii supradotati ajung adulti ratati din cauza unui sistem educational care nu le ofera metode specifice de invatare, a unei familii care nu ii ajuta sa isi dezvolte potentialul si a unei societati care ii determina sa se izoleze. O parte dintre cei care reusesc sa depaseasca aceste obstacole aleg exodul spre tari cu mai multe oportunitati. Citeste tot articolul.
GENII IGNORATE: Copiii supradotaţi au nevoie de Moş Crăciun
21 Decembrie 2008
IQ. Chiar dacă sunt convinşi că Moşul nu există, ei nu concep Sărbătorile de iarnă fără acest simbol. Statistic, România este o ţară binecuvântată cu tineri şi copii supradotaţi, unul din patru fiind înzestrat cu un IQ peste 130. Coşmarul micuţilor abandonaţi în orfelinate, al aurolacilor, cerşetorilor şi micilor infractori apare tot mai rar în visele oamenilor mari. Vrem să uităm anii trişti în care eram „ultimii din lume“ şi privim cu speranţă spre tinerele generaţii. Le antrenăm frenetic pentru concursuri şcolare, evaluări naţionale şi olimpiade, apoi le lăsăm să emigreze. Centrul Naţional de Instruire Diferenţiată a rămas în fază de proiect, iar sistemul „gifted education“, dedicat copiilor supradotaţi, pare un concept SF.
In Romania, unul din patru copii este supradotat
4 iunie 2007
Cand plantezi un pom, trebuie sa-l uzi, sa ai grija de el. Cand ai in tara ta atatia copii supradotati, ar trebui sa faci pentru ei cel putin cate ai face pentru un pom care speri ca va inflori si va rodi candva Ce parinte nu priveste cu mandrie la realizarile copilului sau? Cine nu se incanta de primele cuvinte, de primele litere scrise sau de premiul I cu coronita de la scoala? Pentru multi copii, acestia raman doar pasii firesti ai unui destin ce le va aduce pana la urma o viata normala, fara tentatia cuceririi vreunui Everest, fara gandul vreunui Premiu Nobel ori al cine stie carei glorii nemuritoare. Exista insa si copii ale caror talente depasesc simpla intamplare a varstei. Prin forta lor creatoare sau talentul artistic deosebit, ei pot deveni cei care sa schimbe destinul umanitatii. Au nevoi speciale Copiii supradotati pot incurca orice adult cu intrebarile, dar si cu stiinta lor. Sunt copii care, cu putin noroc, dar si mult ajutor, mai ales financiar, ar putea fi noi Einstein sau Enescu, Van Gogh sau Bill Gates, dar, mai presus de toate, s-ar putea implini pe ei insisi spre folosul tuturor. Din pacate, majoritatea celor care debuteaza in viata uimind prin abilitatile lor la varste fragede se pierde pe drum din diverse motive: lipsa unui ajutor financiar venit la timp, a intelegerii propriei familii sau sistemul de invatamant defectuos, ce le da senzatia ca sunt mai degraba niste ciudatenii ale dezvoltarii decat niste culmi ale acesteia. Una dintre putinele organizatii ce face din soarta copiilor supradotati un punct central al activitatii sale este IRSCA Gifted Education, organizatie nonguvernamentala, condusa de profesorul Florian Colceag.Citeste tot articolul.
Florian Colceag, un visator pragmatic
6 August 2007
A pregatit generatii intregi de olimpici la matematica si si-a vandut casa pentru a se specializa in SUA in educatia copiilor supradotati. La 57 de ani, profesorul este unul dintre putinii Don Quijote care se lupta cu inertiile invatamantului romanesc Punctul de intalnire: in fata Ministerului Educatiei. Poate gaseste o sala acolo, unde am putea sta sa vorbim. “Mai bine mergem in Cismigiu. E unul din melei, imi spune iesind din cladirea Ministerului. “Au ratacit documentatia pe care le-o trimisesem pentru infiintarea Centrului National de Instruire Diferentiatai, adauga incruntandu-si putin sprancenele stufoase, ce-mi amintesc de marii actori Mircea Albulescu sau Ilarion Ciobanu. Dar acum imi numar pasii alaturi de profesorul Florian Colceag, unul dintre acei rari impatimiti ai ideii de educatie, dar si de performanta in educatie, presedintele EDUGATE (Consortiul Roman pentru Educatia Copiilor si Tinerilor Supradotati si Talentati), dar si al IRSCA Gifted Education (Institutul Roman pentru Studii si Cercetari Avansate Gifted Education).
Citeste tot articolul.
Cursuri de specializare pentru profesorii geniilor
18 Februarie 2006
Cei mai buni profesionişti din România se pot specializa în educaţia copiilor supradotaţi şi talentaţi. La Colegiul Naţional Mihai Viteazul, în fiecare duminică, de la ora 9, timp de patru ore, profesorul Florian Colceag susţine un curs pentru profesorii şi specialiştii care “antrenează” creierele copiilor-genii. Programul de specializare pentru formatorii de inteligenţe este o iniţiativă a IRSCA Gifted Education, o asociaţie nonprofit. Cursul se desfăşoară pentru prima oară în România şi este deschis chiar şi pentru părinţi. Prof. dr. Florian Colceag este un matematician cu 20 de ani de experienţă în educarea geniilor, dar şi specialist în psihopedagogie. Elevii săi au luat 60 de medalii de aur la olimpiadele de matematică.
Andrei Şerban creează peisaje în plastilină
29 August 2006
Andrei Serban are opt ani şi vrea să se facă regizor. Sau pompier, sau medic, sau ziarist, sau bucătar, dar în niciun caz… parlamentar. Talentul nici nu l-ar lăsa să păşească pe un asemenea drum. Pentru că Andrei şerban este un viitor pictor sau arhitect, sau om de cultură. Toate la un loc sau câte puţin din fiecare. Are opt ani şi uimeşte, deja, cu o abilitate uluitoare: creează opere de artă din… plastilină.Citeste tot articolul.
Pianista Monica Hurdubei, adoptată de canadieni
5 Septembrie 2006
“În România nu puteam şi nici nu cred că se va putea vreodată să-mi realizez visele, pentru că este o junglă plină de hiene”, spune studenta. Are 19 ani. Este româncă. Pianistă de senzaţie. Alungată din Bucureşti de “nedreptate şi pile, care n-ar trebui să fie şi care nu există într-o ţară civilizată”. Adoptată imediat de a doua patrie, Canada. Va rămâne aici, pentru că şi-a compatibilizat instantaneu scara de valori cu lucruri… banale într-o societate avansată: “dreptatea, civilizaţia şi puţină liniştire sufletească”. Monica Hurdubei este unul dintre acei copii geniali despre care mai-marii culturii spun că se nasc rar. O tânără modestă, care face afirmaţii răsunătoare: “În România nu puteam şi nici nu cred că se va putea vreodată să-mi realizez visele, pentru că este o junglă plină de hiene”. CV-ul Monicăi este impresionant, fiind “sufocat” de greutatea a numeroase premii întâi şi mari premii la concursuri din România, Canada, Franţa şi Italia, primul câştigat la doar opt ani.
Citeste tot articolul.
Alma Mihu face un portret într-un sfert de oră
26 Septembrie 2006
Când pictează sau desenează, în alb-negru, cu tuş sau cărbune, Alma Mihu, 15 ani, dă muzica foarte tare. De obicei, Iron Maiden sau Iris îi fac mâna să meargă mai uşor pe planşă. Alma
Citeste tot articolul.
Edit Gyenge cameraman şi reporter la 16 ani
8 August 2006
Vorbeşte engleză, franceză, spaniolă, maghiară, italiană şi germană. Scrie poezii şi eseuri. “Mi-am dorit foarte mult să ajung în mass-media, motiv pentru care am recurs la toate mijloacele locale… radio, ziar şi televiziune. Am trimis CV-ul meu la toate şi am ajuns la TV Bistriţa”, spune Edit. Nu aş suporta să stau într-un birou şi să aştept să treacă vremea. Am plecat de multe ori să filmez pe ascuns în instituţii publice, pentru a scoate la iveală anumite nereguli. Am filmat cu camera ascunsă la policlinica de aici, pentru a arăta condiţiile precare. Niciodată munca nu mi-a afectat situaţia şcolară. Anul acesta am terminat cu 9.91″.
Citeste tot articolul.
Autor de culegeri de matematică la 14 ani
15 August 2006
A învăţat să citească singur, de la trei ani. Până în clasa a IV-a şi-a trecut în palmares 44 de volume de beletristică. Acum are 14 ani şi 130 de cărţi “devorate”. Tudor-Adrian Micu, elev al Liceului Teoretic “Avram Iancu” din Cluj-Napoca, nu este un literat, cum ar părea la prima vedere, ci un matematician cu greutate, coautor al unor volume de specialitate.Citeste tot articolul.
Legea care vrea să ţină supradotaţii în ţară
14 Decembrie 2006
Legea privind educaţia tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, a trecut de Senat şi aşteaptă să fie promulgată de preşedintele României. Cadrul legislativ nou creat ar putea fi un prim pas pentru rezolvarea crizei exodului creierelor. Profesori mai bine instruiţi, centre de recrutare a tinerilor cu IQ ridicat, învăţământ specializat, materiale didactice alcătuite în ritm cu actualitatea puncte tari ale legii care i-ar putea împiedica pe elevii supradotaţi să-şi valorifice potenţialul în altă parte decât în România.
Citeste tot articolul.
Alexandra Abrudan canta la o vioara veche de 125 de ani
22 August 2006
Cu o vioara veche de 125 de ani, Alexandra Abrudan a spulberat concurenta la concursuri din Italia si Romania, castigand premiul intai. Ar putea domina multe alte competitii, daca ar ajunge la ele. Dar n-are bani.Sta cu chirie, intr-un apartament cu doua camere, impreuna cu cei doi parinti. Ca sa-si plateasca meditatiile, isi rupe din timpul de studiu impartind fluturasi publicitari, cateva ore pe zi. Alexandra n-a fost nicaieri in vacanta de anul acesta. A investit economiile cu care s-ar fi putut distra in marea ei pasiune
Citeste tot articolul.
Cum evaluezi inteligenta copilului tau
Ah! Mi-am patat bluza cu care trebuie sa plec la petrecere! Mi s-a modificat programul la scoala si nu mai pot merge la antrenament! Cum sa-l fac sah mat pe tata? Copilul tau gaseste rezolvari in astfel de situatii problematice? Inseamna ca ai un copil inteligent. Inteligenta este inteleasa ca adaptare la situatii si capacitate de a rezolva problemele. Cand afirmam despre o persoana ca este inteligenta spunem, de fapt, ca se adapteaza usor situatiilor noi de viata prin care trece si gaseste solutiile cele mai bune la problemele cu care se confrunta. Inteligenta privita ca o capacitate de rezolvare a problemelor a condus la descrierea mai multor tipuri de inteligenta corespunzatoare fiecarui tip de problema rezolvata. Un copil care rezolva cu usurinta problemele concrete ale vietii are o buna inteligenta concreta. Daca, atunci cand ajunge in statia autobuzului care-l duce zilnic la scoala descopera ca acesta nu circula si gaseste o alta cale de a ajunge la scoala la timp, se poate afirma ca are o buna inteligenta concreta. Daca rezolva rapid probleme abstracte, de matematica, de exemplu, are o buna inteligenta abstracta. Atunci cand apeleaza frecvent la analiza in gasirea unei solutii la o problema are inteligenta analitica, pe cand daca inventeaza solutii are inteligenta inventiva. Copiii cu inteligenta inventiva spun des acasa: “Am obtinut acelasi rezultat la matematica astazi, dar am rezolvat altfel decat Roxana, care a lucrat la tabla. Doamna invatatoare mi-a spus ca am rezolvat si eu bine, chiar daca pe alta cale”.
Citeste tot articolul.
Pentru ca romanii nu stiu cum sa se poarte cu ei, Copiii supradotati au o viata chinuita
Ionut este un baiat de 4 ani din Bucuresti. A invatat sa scrie si sa citeasca de la varsta de 2 ani. Este un copil supradotat. Lucreaza foarte bine pe calculator si vorbeste deja doua limbi straine. Scrie poezii. Tot de la 2 ani deseneaza coerent, precum un copil de 6-7 ani, observa diferentele de gen, face distinctia intre masculin si feminin. In acest caz, parintii sunt informaticieni si au abilitati deosebite, totusi, “de foarte multe ori, parintii nu stiu ca au un copil cu un coeficient de inteligenta ridicat. Familia trebuie sa comunice cu el, nu trebuie sa il minta referitor la cat este el de deosebit. Multi parinti se sperie, incep sa aiba probleme in a comunica cu acesti copii, intra in alerta”, spune Florin Colceag, presedintele asociatiei “IRSCA Gifted Education”. Frecvent, acesti copii ajung sa aiba probleme in a se integra in mediul social, chiar traume. “Sunt considerati tocilari sau ciudati, nu au cu cine sa comunice, sunt foarte insingurati, tocmai pentru ca sunt prea deosebiti, sunt perceputi poate prea mandri de ei insisi. De aici, necesitatea crearii de centre “Gifted”, in care sa intre acesti copii. Din pacate, in Romania nu exista astfel de centre destinate copiilor cu un coeficient ridicat de inteligenta, care i-ar putea ajuta sa se dezvolte corespunzator, sa inteleaga lumea si sa se inteleaga pe ei insisi”, crede Florin Colceag. Statisticile arata ca in Statele Unite ale Americii si in Australia, dar si la nivel global, se nasc de aproape 100 de ori mai multi copii cu un coeficient ridicat de inteligenta, fata de acum 10 ani. In Romania, 2% din populatie este reprezentat de copiii cu un IQ peste 130.
Preluare din Adevarul, 4 Mai 2005. Articol semnat Adriana C. Nedelea.
4 Mai 2005
Zâmbetul si racordarea bunã la propriul viitor
Autor: Marius Vasileanu, redactor sef Adevãrul Literar si Artistic
Zilele acestea am avut sansa de sa discuta cu mai multi reprezentanti ai tinerei generatii care au fãcut serioase studii în Occident. Este de la sine înteles cã perspectiva lor asupra problemelor tãrii din care au plecat si unde, din pãcate, nu mai vin decât în vacante, dar de care sunt alãturi sufleteste este complexã, adesea criticã, neîmpãcatã însã cu situatia – ei sunt românii care niciodatã nu vor mai folosi pãgubosul “asta e”… A afla despre numãrul de doctoranzi români existenti astãzi numai în Franta (peste 1.000) ne face sã ne mai creascã self-esteem-ul. Iatã o temã niciodatã suficient mediatizatã: excelenta unor români care, muncind din greu, cu imense sacrificii, fac performantã peste hotarele tãrii în cele mai importante centre universitare ale lumii si în cele mai importante institute de cercetare. Ne doare cã au plecat, suntem constienti cã aici nu ar fi fãcut decât mult mai putin, din cauze binecunoscute. Se cunosc prea multe despre fetele care pleacã “la produs”, despre hoti, despre culegãtorii de cãpsune si prea putine despre elitele României care ne fac onoare pe orice meridian s-ar exprima. Ne-am propus sã implicãm si “Adevãrul literar si artistic” în aceastã necesarã campanie de cunoastere a adevãratilor nostri reprezentanti în lume.
Citeste tot articolul.
50.000 de tineri supradotati au renuntat la educatia romaneasca
(Extras din articolul Tinerete fara educatie si viata fara de viitor , copyright Cotidianul , 12 Septembrie 2005) Romania este locul in care zeci de mii de copii se pierd pe drumul spre performanta sau isi contureaza acest drum in afara granitelor. In timp ce unu din patru absolventi de liceu sau facultati viseaza sa plece, lipsa unui sistem centrat pe programe educationale cu tinta precisa in nevoile actuale si politicile educationale ale liceelor sau universitatilor din alte tari ii fac pe tineri sa renunte la studiile in Romania. “Peste 50 de mii de tineri romani supradotati sint plecati in strainatate. Returul este foarte firav. Daca s-au intors mai mult de citeva sute, e mare miracol”, spune profesorul Florin Colceag, directorul IRSCA Gifted Education. Aceasta este o organizatie neguvernamentala care se ocupa de copiii supradotati din Romania. De asemenea, un studiu al Fundatiei pentru o Societate Deschisa arata ca, in ultimii trei ani, 25% dintre absolventii de liceu sau de facultate viseaza sa plece din tara.
Citeste tot articolul.
Educarea supradotatilor si promovarea lor – o prioritate nationala
“In fata lui Dumnezeu nu exista genii, Dumnezeu lucreaza nu cu genii, ci cu oameni”, spunea Petre Tutea. As sublinia: oricare individ este in primul rand om, fie el mediocru sau genial. Despre copiii supradotati s-a discutat de multe ori, s-a comentat in presa, exista site-uri dedicate lor. Matematicianul Florian Colceag are o experienta de 20 de ani in “gifted education” (lucrand mult cu tinerii supradotati) si in antrenarea co-piilor olimpici la matematica. Reprezentant in Romania al International Council for Gifted and Talented Education, el este si presedintele IRSCA Gifted Education, o organizatie nonprofit care promoveaza si sprijina dezvoltarea copiilor supradotati in toate domeniile, atat stiinta, cat si arta, management, leadership.
Citeste tot articolul.
IRSCA GIFTED EDUCATION http://www.supradotati.ro lanseaza prima conferinta din Romania asupra educatiei copiilor supradotati RO-GATE ’05 Suceava
20 Mai 2005
In colaborare cu asociatiile neguvernamentale non-profit RO-TALENT, FDSC (Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile), Fundatia pentru Integrare Europeana, Junior Achievement si centrul Codecs (The Centre for Open Distance Education for a Civil Society), asociatia IRSCA Gifted Education organizeaza, in perioada 27-29 mai a.c., conferinta cu participare internationala RO-GATE 05 (Romanian Gifted and Talented Education Conference 2005), prima de acest gen organizata in Romania.
Citeste tot articolul.
Prima conferinta pe tema educatiei copiilor supradotati
31 Mai 2005
“Trebuie sa abandonam sistemul romanesc de educatie abstract, sofisticat si fara finalitate practica, pentru a adopta unul care sa-l atraga pe elev si student, usor de aplicat, intuitiv”. Aceasta este concluzia celor 30 de specialisti romani si straini, care au participant la prima conferinta nationala “Gifted Education”, pe tema educatiei copiilor supradotati din intreaga lume, organizata de Institutul de Studii si Cercetari Avansate (IRSCA) la Suceava, intre 27-29 mai. Lucrarile au pus accentul mai ales pe nevoia unei asistente psihologice si sociale, de programe de training pentru dezvoltarea abilitatilor de leadership si care promoveaza cultivarea, afirmarea si consacrarea copiilor talentati.
Citeste tot articolul.
Cursuri online pentru educatia supradotatilor
6 Mai 2005
Pe site-ul Asociatiei “IRSCA Gifted Education”, www.supradotati.ro, exista programe de pregatire a profesorilor si psihologilor pentru educatia copiilor supradotati. Programele contin cursuri online sau in clase, preluate din experienta internationala in domeniu. Se au in vedere psihologia copiilor supradotati, testarea psihologica a acestora, metodologii de predare si stiluri de invatare, administrarea si organizarea educatiei copiilor supradotati, finantarea educatiei copiilor supradotati si atragerea de fonduri.