Descriere
Vol II Regatul Emoțiilor Animalelor – un joc unic de inteligență emoțională
Centrul Gifted Education lansează un joc unic în lume care folosește pentru prima dată animalele pentru a construi competențele emoționale ale copiilor:
** folosește o abordare unică în lume, un concept prin care animalele, cei mai sinceri prieteni ai copiilor, le facilitează descoperirea emoțiilor
** pune accent pe perspectiva copiilor și pe descoperire.
** dezvoltă creierul integrat
** naște o legătură puternică în familie, când copiii rad și interactionează împreună cu părinții
** te ajută să-ți construieșți o mai bună relație emoțională cu copilul tău.
** ajută copiii să descopere ce emoții simt animalele din junglă, din pădure, sau chiar animalul de companie
Cum te poate ajuta?
- În primul rând, lucrul cu emoțiile este garanția dezvoltării unei personalități armonioase și a unui creier integrat la copii. Plecând de la animale, jocul este o șansă uriașă pentru copii să fie validați că ceea ce ei simt e adevărat și astfel să se dezvolte emoțional.
- Jocul este, de asemenea, o șansă perfectă pentru adulți de a construi o mai bună relație emoțională cu copilul lor.
- Copiii simt ceea ce simt animalele și le iubesc. Copiii au nevoie să se descopere în relație cu sine, cu ceilalți, cu natură și cu animalele. Acest joc le oferă exact acest cadru de auto-descoperire emoțională, cu ființe de care se simt atrași empatic
- Există aproximativ 800 de emoții*. Prin joc copiii vor explora și vor învăța 30 dintre cele mai de bază emoții alături de prietenii lor dragi! Cât este de important acest joc: copiii vor putea să recunoască peste 20 dintre cele 30 de emoții de bază (conform cercetătoarei Brené Brown) – emoții care constituie fundamentul alfabetizării emoționale umane.
- Cu Volumul II vom explora si vom invata alte 30 de emotii noi dintre emotiile de baza.
Ce zic copiii?
•”E cel mai tare joc..mă face să gândesc”, Efrem, 8 ani.
•”E un joc altfel..practic nu am stat niciodată să mă gândesc că animalele au emoții așa de asemănătoare cu noi”, David, 10 ani.
Ce zic părintii?
•”De trei zile de când l-am luat, Efrem mă bate la cap în fiecare seară să ne jucăm. Noi am trecut de primul nivel. Este foarte fain. Reacția lui a fost: e cel mai tare joc, tati. Mă pune să gândesc. Vă recomand acest joc. E o bună ocazie să învățăm împreună cu ei cum simt și cum argumentează ce simt. Totul arată impecabil. Calitatea este excepțională. Spor la joacă și la introspecție 🙂 Aaa Și era să uit. Cred că este primul joc de pe piață care aduce laolaltă părintele, copilul, și… animalul de companie. După ce ne-am jucat, luăm pisicile, le îmbrățișăm, și apoi vedem ce simt. E foarte amuzant. Felicitări Monica Gheorghiu.” – Marius Constantin.
•“Wow, pare atât de atrăgător acest joc. Abia aștept și versiunea în engleză. Va fi triplu câștig. Distracție, înțelegerea emoțiilor și aprofundarea limbii engleze în context ludic. Mii de felicitări tuturor celor ce au contribuit la această minunată resursă pentru copii și adulți deopotrivă.” – Roxi Photos
•”Felicitări pentru produsul scos pe piață. Este un subiect tare folositor pentru copii. Eu am făcut comandă. 🙂 Aștept să îmi ajungă, să mă joc cu Thomas.” – Ramona Păduraru
•”Cea mai relevantă experiență pentru Darius e cea legata de jocul Regatul Emoțiilor Animalelor. I-a plăcut așa mult pentru că e ancorat în realitate. Regatul Emoțiilor Animalelor ne-a placut foarte tare prin faptul ca exploram tangibil lucrurile.”– Stefan, parintele lui Darius
Ce zic specialiștii?
- „Regatul Emoțiilor Animalelor este un joc care contribuie la dezvoltarea inteligenței emoționale. Copilul învață treptat să recunoască și să numească mai multe emoții, pornind de la cele simple, de baza: frică, furie, tristețe, bucurie, curiozitate, dezgust. Pe măsură ce sunt parcurse mai multe nivele ale jocului, copilul își rafinează recunoașterea emoțiilor, dar și vocabularul emoțional. Nu mai puțin de 60 de emoții sunt propuse spre identificare în tot jocul. Regatul Emoțiilor Animalelor este un joc în care nu există răspuns corect sau greșit și care, în acest fel, încurajează o libertate mare de exprimare. În plus, poate fi folosit la orice vârstă, odată ce limbajul a fost dobândit. Jocul are și beneficii în zona cognitivă. Prin imaginile oferite, jocul lărgește orizontul percepției și intepretărilor pe care le dăm anumitor situații din viața de zi cu zi. Regatul Emoțiilor Animalelor este în concordanță cu descoperirile de ultimă oră din domeniul inteligenței emoționale. Este vorba despre teoria emoțiilor construite propusă de Lisa Feldman Barrett, potrivit căreia aceiași indicatori fiziologici, aceeași mimică, aceleași gesturi pot să redea emoții diferite, după cum aceeași emoție poate fi redată prin indicatori diferiți, in funcție de context.” – Roxana Ristache, psiholog clinician, Learning Facilitator
- “Este un instrument foarte bun, arată impecabil, e sincer și aduce un subiect sensibil într-un mod care ajută, prin corelația cu animalele” – Madalina Matei, Facilitator in Invatare in cadrul Centrului Gifted Education.
- “Este un joc foarte complex. M-a impresionat faptul ca a fost gandit pe mai multe nivele si posibilitati de joc care se dezvolte diverse lucruri. Materialele sunt extrem de bine realizate vizual si tactil. Imi face placere sa le folosesc. Imaginile sunt foarte bine selectate din punctul meu de vedere. Eu nu pot sa zic ca iubesc animalele, dar acum vad o alta perspectiva a lor. Ajuta clar la modul de exprimare al emotiilor si l-as numi un joc – dictionar emotional. – Diana Mirea, Facilitator in Invatare in cadrul Centrului Gifted Education. ”
- “Jocul ii ajuta pentru ca copiii au momentele lor de tristete si suferinta pe care printii de foarte multe ori nu le depisteaza si nu le vad, si sunt convinsa ca aceste emotii le-au gasit exprimate la animale. Pentru mine va fi foarte interesant sa vad cum pot sa explorez acest joc. Voi avea foarte mult de invatat. Iar pentru copii va fi o mare bucurie sa descopere ca existe cu adevarat un regat al animalelor prin care ei pot sa-si exprime emotiile. Sunt convinsa ca vor da multe lectii parintilor.” Marilena Leurzeanu, Profesor – scoala generala NR.6 “IACOB MURESIANU” BRASOV.
- “Este mai usor pentru copii sa relationeze cu animalele pentru ca ei, copiii, vad adultii inca mult prea mari pentru ei
si vad animalele mult mai aproape, mai accesibile, cu care sa comunice. Si atunci ei sunt atrasi sa inteleaga emotiile printr-un animal. Copiii reactioneaza diferit cu animalele decat cu adultii.” Ramona Paduraru, mamica si trainer. - “Darul cel mai mare al jocului ar fi faptul ca ii pui pe copii sa-si recunoasca emotiile si sa le recunoasca si la ceilalti. Vor putea sa recunoasca si sa le interpreteze mai exact. Un alt castig ar fi faptul ca poti sa petreci un timp de calitate cu copiii tai, daca ai copii mici. Jocul ii ajuta pe copii sa se cunoasca pe ei insisi, sa recunoasca emotiile in ceilalti, sa invete sa comunice mai usor unii cu ceilalti si sa se distreze impreuna cu familia, caci aceasta naste o legatura puternica in familie, cand copiii rad impreuna cu parintii” – Daniela Nane, actor.
- “M-am dus spre metoda Feuerstein, si acolo e modulul basic, cu planse din viata copiilor, si pe baza discutiilor se trag anumite concluzii si apoi copilul e intrebat de cate ori te-ai regasit intr-o astfel de situatie si ce ai facut. Dupa care sunt scoase niste principii, care sunt folositoare in viata de zi cu zi. Eu simt ca pot lucra cu cardurile, si pe baza lor, cred ca pot scoate prin discutiile cu copiii principii de viata. Il intreb pe copil: “Te-ai simtit vreodata asa, te-ai certat vreodata cu vreun prieten?” Tot timpul vreau sa-l duc in situatii din viata lui. Apoi il intreb ce ai simtit, ce crezi ca a simtit colegul tau, si daca la Feuerstein imaginile acelea nu erau intodeauna sugestive, trebuia sa pun foarte multe intrebari, cred ca aceste imagini cu animale pot sa scoata mai usor starile emotionale, pentru ca se pun in pielea lor. As putea sa aplic din Feuerstein principiile invatate si sa intru putin in lumea animalelor cu ele. Poti face o tema transcurriculara excelenta cu aceste cartonase. Ai putea spune ca sunt doar imagini, dar nu, e mult mai mult decat atat. Intr-o imagine descoperi foarte multe: culoare, forma, miscare, miros. Daca lucrezi pe toate simturile, prin intrebari ii poti duce in multe domenii. Pot sa dirijez, si ma ajuta foarte mult si pe partea psihologica, pot sa fac un profil al unui copil, pe care nu-l cunosc. Pe mine acest joc ma ajuta, daca stiu cum sa-l dirijez si spre ce sa conduc discutia. Si ascultand, descopar in copil, si-mi notez, aha, acolo e o problema, asta nu am observat. Jocul e foarte bine venit in orice cabinet. L-as recomanda in centre de asistenta psihopedagogica, pentru consilierii scolari, si la intalnirile individuale sa se lucreze. Foarte multe pot iesi din acest joc.” Marilena Leurzeanu, Profesor – scoala generala NR.6 “IACOB MURESIANU” BRASOV
- “Primul cuvant care imi vine este: Umanitate. Pentru ca aceste carduri ne pun in contact cu umanitatea din noi, din cei care le folosesc, si este foarte util, incalzeste coarda noastra sensibila la natura de care suntem legati. Si ma uit la copiii gifted, sau la clasa la care lucrez, sunt foarte in mintea lor, sunt foarte isteti, dar au foarte multe stangacii in ceea ce priveste relatia cu ceilalti copii si cred ca acest joc ne ajuta sa ne incalzim, sa ne antrenam sensibilitatea. Uitandu-ma la imagini eu ma incalzesc imediat, ma inmoi, aproape ca intru in diferite emotii.” Cristina Barbu, Facilitator in Invatare si RC in cadrul Centrului Gifted Education.
- “Copiii stau foarte mult in rational. Am observat ca atunci cand ne jucam, copiii au tendinta sa aleaga raspunsul corect, cardul corect. Eu ii invit sa mai aleaga si o alta emotie, pentru acel card, si-i intreb, “este doar asta sau ai putea sa mai alegi o alta carte, sau poate chiar mai multe”, si atunci ei se relaxeaza, si isi dau seama ca nu e vorba de un raspuns corect, e poate vorba de mai mult, sa ma uit la imagini. Si ii vezi ca zic: “eu pe asta nici n-am observat-o”.
Erau asa de grabiti sa gaseasca raspunsul corect, si deodata ii vezi ca devin mai increzatori, ca nu e vorba de corect sau gresit, ci pur si simplu despre a te exprima. Si apoi ii incurajez sa argumenteze de ce au ales cardul respectiv, si din nou, sunt blocati, caci nu sunt obisnuiti sa vina cu propozitii mai bogate, la 4 ani. E importanta si varsta. La 4 ani sunt bucurosi ca au facut alegerea. Apoi sa argumenteze este ceva nou pentru ei, si atunci invatam impreuna. Dupa un timp, vezi ca sunt mai bogati si sunt mai ancorati si cu jocul, si cu tine, facilitatorul, si cu ei insisi. Pentru ca ei atunci invata si isi dau seama ca invata, sunt constienti ca au invatat ceva din jocul respectiv, si au un sentiment de satisfactie. Am mai remarcat ca daca copiii nu recunosc animalul, nu recunosc nici emotia. Am mai remarcat ca este important sa iti vada entuziasmul ca facilitator, si inainte de joc, incepem sa vorbim un pic despre animale, despre emotii, si apoi sa jucam jocul impreuna. Si am mai remarcat ca e important sa iau si eu ca facilitator un card, sa descopar jocul impreuna cu copilul. Daca poti sa joci ca facilitator si sa fii si participant, este posibil ca acel copil sa fie interesat mai mult.” – Ramona Paduru, mamica si trainer TOT. - “La 13 ani, cu acest joc, s-ar putea sa se lege mult mai bine de intamplari de zi cu zi, sa identifice emotia intr-un card si sa o transfere foarte rapid in viata lui, sa o aduca in viata lui. L-as intreba: azi ai avut un moment in care te-ai apropiat, macar ai simtit aceasta emotie 1%? Si chiar daca nu raspunde, sa aiba contextul de a reflecta.” – Diana Mirea, Facilitator in Invatare in cadrul Centrului Gifted Education. ”
- “L-as intreba pe copil: Te-ai simtit ca unul dintre animalele acestea astazi, la intalnirile tale, sau cu colegii tai? Care ar fi cardul, si de ce, si ce exprima animalul acela despre care ai simtit la fel? Exista si placerea de a inventa povesti, si am putea intreba de ce ar putea avea nevoie animalul acela in poza, sau ce ar putea sa faca din situatia respectiva, din aceasta poveste pentru a depasi situatia. Le place enorm ideea de poveste si am putea sa ne jucam cu povestea lor.” Cristina Barbu, Facilitator in Invatare si RC in cadrul Centrului Gifted Education.
- “Copiii au gandirea magica la varsta asta, si rezoneaza imediat cu metaforele si cu diverse personaje.
L-as intreba: “Cu care animal te-ai putea imprieteni si ce ti-ar oferi?” Ar putea arata o emotie pe care nu o primeste de la adulti sau din mediu. Depinde ce urmaresti. Se pot face foarte multe lucruri. Pentru reflectie sunt impresionante, foarte bine ar lucra si adultii si ele.” Marilena Leurzeanu, Profesor – scoala generala NR.6 “IACOB MURESIANU” BRASOV - “Din experienta observ ca imi place sa le parcurg, sa fac si eu povestea mea, cand ma uit la un animal pe card,
imi imaginez la ce se gandeste. Ce-i lipseste? Cum s-ar simti altfel? Cand am jucat jocul cu o fetita, ii explicam mamei ei, traducandu-i in engleza, emotiile. Mi-a marturisit ca pentru ea e ceva nou sa se joace cu emotiile, ca este primul joc care chiar o intereseaza, si ar vrea sa-l joace la nesfarsit. In general nu e mamica de jocuri, dar a zis ca jocul acesta chiar a fascinat-o, si a zis ca il vrea si ea.” Ramona Paduraru, mamica si trainer. - “Eu ma intrebam din cate emotii are jocul, cate folosesc zilnic, sau saptamanal, cate dintre cuvintele acestea folosesc ca sa exprim felul in care ma simt. Si nu stiu daca folosesc jumatate. Le cunosc pe toate, dar mai degraba le folosesc pentru a descrie altceva, in nici un caz pentru a spune cum ma simt eu, sau pentru a vorbi cu mine insami, pentru a-mi spune mie cum m-am simtit in situatia x, foarte putine. Pentru ca nu am crescut cu acest antrenament, desi lucrez cu copiii, imi prinde bine si mie, si mi-ar folosi, daca nu in cele mai dificile situatii, macar sa constientizez ce cocktail de emotii am, ce predomina.. ” Cristina Barbu, Facilitator in Invatare si RC in cadrul Centrului Gifted Education.
Despre Joc
• Regatul Emoțiilor Animalelor conține ca abordare unică în lume un joc special conceput pentru copii folosind animalele ca prietenii cei mai sinceri ai copiilor.
• Acest joc permite dezvoltarea unor competențe foarte importante emoționale. Copiii vor învăța peste 20 dintre cele 30 de emoții de bază (conform cercetătoarei Brené Brown) necesare pentru alfabetizarea noastră emoțională. Lumea noastră depinde acum mai mult decât oricând de competențele noastre emoționale și de o mai bună înțelegere a propriei comori de emoții pentru comunicarea inter-specii, inter-umană, și propria înțelegere interioară. Le vom exersa cu ajutorul celor mai sinceri prieteni ai noștri, animalele.
• Include 60 de flashcard-uri cu Animale Emoționale, 30 de carduri cu Emoții, și Ghidul Emoțiilor Animalelor unde vei putea să inveți cum să facilitezi învățarea despre emoții, super-puterile noastre, roata emoțiilor, cum să conectăm emoțiile cu părți ale corpului și cum a rămâne curios este singura șansă de a dezvolta competențe emoționale noi.
• Are 7 nivele de dificultate (Vol I + II).
• Jocul dezvoltă: inteligența emoțională, memoria, inteligența verbală, concentrarea, jocul în echipă (nu există concurență între copii), simpatia, compasiunea, empatia, raționamentul și argumentarea, gândirea la emoții, gândirea vizibilă și gândirea la gândire sau metacognitia.
• Un joc care te ajută să-ți construiești o mai bună relație emoțională cu copilul tău.
• Un joc necesar în fiecare casă, grădiniță și școală.
Acest joc special conceput pentru copii permite dezvoltarea unor competențe foarte importante:
• Numirea emoțiilor și dialogul despre emoții
• Recunoașterea emoțiilor și unde se manifestă în corp
• Lucrul cu emoțiile
• Trăirea prin empatie a emoțiilor altor ființe
• Citirea, interpretarea și numirea intențiilor
• Citirea poziției corpului energetic
• Realizarea sensului emoțiilor noastre și integrarea emisferelor stângă și dreaptă
• Integrarea minții prin conștientizarea primelor 5 simțuri și a celui de-al 6-lea, al 7-lea și al 8-lea simț