Follow si Like:
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
http://giftededu.ro/stirile-protv-1/
Twitter
Visit Us

stirile_protv_logo

Fara un sistem educational care sa-i ajute pe cei supradotati, Romania s-a transformat in exportator de inteligenta. Cei mai multi dintre elevii supradotati pleaca la studii in strainantate si putini se intorc.

Mensa si Centrul Gifted Education, „casa” celor cu IQ peste medie

Dorian are 10 ani si e un mic savant care a inceput sa descopere lumea si tainele ei la numai trei ani. Acum e in clasa a-IV-a si in fata lui sta a treia invatatoare. La noua scoala s-a adaptat cel mai bine, desi la inceput era singur impotriva intregii clase. In noua clasa, printre noii colegi inca incearca sa-si faca loc. Dorian s-a simtit de multe ori discrimat, iar asta l-a transformat si pe el intr-un copil dificil. Cand si-au dat seama ca are nevoie de ajutor, parintii l-au dus la psiholog.

E destul de bine. Imi controlez mai bine furia„, a recunoscut Dorian Istrate.

Toate reactiile lui erau starnite de sentimentul ca inteligenta lui provoaca reactii de discriminare. In vreme ce copiii obisnuiti au un coeficient de inteligenta intre 100 si 114, ei, cei ca el, ajung la valori ce depasesc 140.

Dorian a fost acceptat la Centrul Gifted Education, creat de o asociatie pentru copiii supradotati. Cand i-am vizitat, erau la cursul de aritmetica relationala.

Aici sunt incurajati sa-si exprime sentimentele. 835 de copii din Sectorul 6 au fost testati la centru si 40% dintre ei au fost descoperiti cu intelect superior. 60 dintre ei au fost acceptati in program dupa ce au mai dat o serie de teste.

Centrul functioneaza pe baza teoriei lui Howard Gardner, un psiholog care sustine ca inteligenta este de sapte tipuri: verbală, logica, muzicala, corporală, interpersonală, intrapersonală sau naturalistă. Toti cei care au urmat cursurile au inregistrat progrese si mai ales au scapat de stigmatul de a fi altfel.

Sistemul educational din Romania, neputincios in valorificarea micutilor supradotati

Povestile acestor copii ilustreaza perfect neputinta unui sistem educational de a le valorifica talentul.

Irina este o micuta pictorita care la numai trei ani uimea lumea cu picturile ei. Lucrarile ei au ajuns in expozitii din Anglia, Germania si Italia, unde a primit numeroase premii, iar presa vorbea despre un adevarat fenomen, mai ales datorita felului in care aseaza culorile pe panza.

Azi, Irina are sase ani si o regasim la gradinita inconjurata de copii de varsta ei. Desenele ei nu mai au nimic iesit din comun pentru ca, odata ajunsa in invatamantul de masa, a fost incurajata sa se alinieze normelor clasice de predare.

Fara un suport din partea statului si familiei, micile genii se pierd in multime. Ajung la maturitate oameni normali, fara prea multe perspective.

Ce viitor are un supradotat in Romania

Ioan Mitrofan are un IQ mult peste medie. Cu toate acestea la scoala n-a fost un copil eminent, insa a simtit intodeauna ca e diferit. N-a fost un copil sociabil si nici nu si-a dezvoltat talentele pentru ca au ramas nedescoperite. Dupa ce a terminat liceul, s-a angajat si de 14 munceste intr-un atelier. Isi aminteste ca in 1999 a facut test de inteligenta, iar rezultatul l-a uimit pana si pe el. Tarziu a aflat de Mensa, organizatia mondiala infiintata in 1946 la Oxford si care are scopul a descoperi si pune in legatura oameni cu un coeficient de inteligenta ridicat. Cei acceptati trebuie sa aiba un IQ mai mare de 130. Poate ca viata lui ar fi aratat altfel daca familia sau profesorii l-ar fi ajutat sa-si puna in valoare inteligenta, dezvotandu-si talentele si pasiunile.

Mensa Romania are in prezent 250 de membri, iar la nivel mondial sunt 110.000. Majoritatea au cariere de succes. Oameni pe care IQ-ul ridicat i-a ajutat sa-si valorifice si celelate tipuri de inteligenta.

George Hristodol e un alt membru membru Mensa care crede ca pe langa IQ, inteligenta emotionala l-a ajutat sa reuseasca. In strainatate statutul de mensan iti asigura accesul catre cele mai ravnite job-uri. La noi, inca isi fac loc in societate. De ceva vreme, George conduce din Romania departamentul tehnic al unei companii de IT din America. Coeficientul de inteligenta l-a ajutat sa inteleaga domeniul, dar n-ar fi reusit fara alte calitati invatate de cei ce l-au crescut. La doi ani, ramanea orfan de ambii parinti. A fost luat in grija de unchiul si matusa de la Cluj, un cuplu de intelectuali care i-au intuit potentialul si i l-au exploatat.

Toate economiile si le-au folosit pentru ca el sa invete doua limbi straine si sa-si dezvolte pasiunea pentru matematica si informatica. Azi, la 32 de ani, lucreaza la un calculator performat, si e fericit cu viata pe care o are. S-a casatorit si rand pe rand a bifat toate planurile de viitor ale anilor copilariei. Cu primii bani castigati ca programator si-a cumaprat o masina. Apoi un teren ca intr-un final sa intre in casa pe care visa sa si-o contruiasca. Stie ca tot ce are se datoreaza mintii lui, dar mai stie ca n-ar fi ajuns aici daca IQ-ul nu era dublat celelalte tipuri de inteligenta. E modest, empatic, sociabil si mai ales e constient de cine e el in societate. Ei sunt o mica parte din cei multi si inteligenti, nedescoperiti inca pentru ca n-au fost ajutati de familie, de scoala, de societate.

Sa fii inteligent nu e de ajuns, dar e un avantaj, care descoperit, potentat si exploatat la maxim, poate sa transforme viata unui copil supradotat intr-o capodopera. Altfel nu vor fi decat o valoroasa marfa de export pentru strainii care o preiau si investesc in ea pentru ca mai tarziu sa se foloseasca eficient de geniul lor.

Sursa: Pro TV
300-135 400-051 101 adm-201 1z0-808 CCA-500 1v0-621 mb2-707 70-980 70-483 2v0-621 nse4 1z0-434 9l0-012 101-400 300-085 og0-093 1z0-061 70-488 1z0-062 mb5-705 102-400 PEGACPBA71V1 70-463 mb2-704 PR000041 IIA-CIA-PART1 700-037 PEGACSA71V1 1z0-144 2v0-621d 1z0-051 070-461 a00-211 jn0-102 1z0-804 640-875 API-580 3002 400-151 98-365 712-50 9l0-066 ns0-506 156-215.77 70-466 lx0-104 9a0-385 642-980 og0-091 74-678 700-260 70-494 c_tfin52_66 lx0-103 m70-101 pmi-001 DEV-401 1z0-067 1K0-001 220-801 TB0-123 700-038 IIA-CIA-PART2 cwna-106 070-487 hp0-y50 070-483 mb2-708 C2010-595 1z0-883 c_tadm51_731 pk0-003 700-039 jn0-633 98-364 300-080 74-343 1z0-133 70-465 c_tscm62_66 PRINCE2-PRACTITIONER mb6-704 1v0-605 API-571 500-007 and-401 c_taw12_731 AX0-100 070-463 70-981 1z0-052 070-488 c_hanatec_10 010-111 mb6-700 700-270 600-455 600-460 1z0-533

Vendor: Cisco Exam Code: 210-451 Exam Name: Understanding Cisco Cloud Fundamentals Version: DemoDEMO

QUESTION 1 Which option is one essential 210-250 dumps characteristic of Cloud computing? A. It must use virtualization. B. It must provide load balancing services. C. It must provide on-demand self service. D. It must run on open source software. Correct Answer: C

QUESTION 2 Which Cloud service model is appropriate 210-255 dumps for a physical data center move to the Cloud? A. Infrastructure as a Service B. Platform as a Service C. Compute as a Service D. Software as a Service Correct Answer: A

QUESTION 3 What is an invalid Cloud deployment model? A. distributed B. private C. community D. hybrid Correct Answer: A

QUESTION 4 Which two options are benefits of the Cisco 200-150 dumps InterCloud Solution? (Choose two.) A. enforces standardization on a single hypervisor product B. provides self service for hybrid resources C. management of heterogeneous SAN solutions D. secure connectivity between public and private Clouds Correct Answer: BD

QUESTION 5 Which option contains server hardware identifiers, firmware, state, configuration, and connectivity characteristics? A. pools B. policies C. service profiles D. resource groups Correct Answer: C

QUESTION 6 Which two technologies support 200-155 pdf running Linux and Windows virtual machines? (Choose two.) A. KVMB. LXD C. Docker D. Microsoft Hyper-V Correct Answer: AD

QUESTION 7 Which of the following best describes the order of operations of FCoE Initialization Protocol? A. VLAN Discovery, FCF Discovery, FLOG I/F Discovery, FC Command B. VLAN Discovery, FCF Discovery, PLOGI Discovery, FLOG I/F Discovery C. FCF Discovery, PLOGI Discovery, FLOG I/F Discovery D. VLAN Discovery, FCF Discovery, FLOG I/F Discovery Correct Answer: D

QUESTION 8 Which option is an open and extensible southbound 300-160 dumps protocol that supplies policy directly to data center networks? A. OpFlex B. vPath C. VM-FEX D. OpenDaylight Correct Answer: A

QUESTION 9 Which two descriptions of VXLAN are true? (Choose two.) A. The VXLAN Identifier space is 24 bits. B. VXLAN uses the Internet Protocol as the transport medium. C. VXLAN adds 24 bytes of overhead to each packet. D. VXLAN is primarily designed for small environments. Correct Answer: AB

QUESTION 10 Which of the following is a feature that improves 300-165 dumps the performance of software applications that run on the Cisco UCS servers in a data center by bypassing the kernel when sending and receiving networking packets? A. A, vPath B. VM-FEX C. usNIC D. VMware PassThrough Correct Answer: C

QUESTION 11 What are two characteristics of a LUN? (Choose two.) A. A LUN must be fully comprised of one physical disk B. A LUN handles file system creation C. A LUN can be comprised of multiple physical disks D. A LUN is a unique identifierCorrect Answer: CD QUESTION 12 Refer to the command line display 300-170 dumps below: vsan database vsan 1000 name FCoE vlan 1000 fcoe vlan 1000 int e1/1 switchport mode trunk switchport trunk allowed vlan 1000 no shut int vfc10 bind interface e1/1 switchport trunk allowed vsan 1000 no shut On which line does the error occur that prevents FCoE from 300-175 dumps operating correctly in a Cisco Nexus switch? A. fcoe vlan 1000 B. switchport trunk allowed vsan 1000 C. int vfc10 D. bind interface e1/1 Correct Answer: A