Follow si Like:
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
http://giftededu.ro/sole-pentru-prima-data-in-romania-proiect-sustinut-de-centrul-gifted-education/
Twitter
Visit Us

 

In perioada mai- iunie 2013 au avut loc 10 sedinte din seria TECHMENTORI coordonat de Master Trainer in Gifted Edu, Ramona Paduraru, workshop sustinut de catre CENTRUL GIFTED EDUCATION in parteneriat cu UEFISCDI – Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii urmarind implementarea si lansarea SOLE un modul de formare cu o extraordinara valoare adaugata in viata copiilor pasionati de tehnologie, reprezentand o ocazie speciala pentru copii sa intre intr-un dialog experimental si inspirational cu mentori care le pot deschide apetitul spre creativitatea tehnologica, gandirea creativa productiva, inventii, inovatie si descoperiri. Astfel, copiiii selectionati de centru incepand cu data de 18.04.2013, ora 18, cu varste intre 11-14 ani, au ocazia sa intalneasca 9 personalitati din domeniul Inovatiei, Inventicii, Stiintei, Tehnologiei, Descoperirilor Umanitatii in fiecare zi de Joi incepand cu 25 aprilie si incheiand cu 13 iunie.

Modulul beneficiaza de sustinere si din partea UEFISCDI ( Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii), prin invitatii sai, implicati pro bono.

Printre TechMentori s-au numarat:

 

  • Dl Cristian Sminchisescu, Institutul de Matematică “Simion Stoilow” al Academiei Române
  • Dl Eugen Gheorghiu, Director Institutul Internaţional de Biodinamică
  • Dl Adrian Stănică, Institutul National de Cercetare – Dezvoltare pentru Geologie si Geoecologie Marina – GEOECOMAR – Bucuresti
  • Dl Prof. univ. dr. Alexandru BABEŞ, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Biologie
  • Dl Prof. Dr. Leon Zăgrean, Universitatea de Medicină şi Farmacie “Carol Davila” din Bucureşti
  • Dl. Nicolae Zamfir, Director General Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică şi Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” – IFIN-HH Bucureşti
  • Dl Ioan Ursu, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică şi Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” – IFIN-HH Bucureşti
  • Dl Margarint Vlad, student Facultatea de Matematică şi Informatică din cadrul Universităţii din Bucureşti, locul 2 FameLab British Council
  • Dr Florin Munteanu, directorul Centrului pentru Studii Complexe – UNESCO
  • si altii

SOLE MindSet

Sole1

Metoda aplicata: SOLE (dezvoltata de Sugata Mitra) + invitati cercetatori, cu durata de 2h 30 min/intalnire

Participanti: 14 copii (9- 13 ani)

 

S-au urmarit:

  • dezvoltarea abilitatilor de lucru in echipa (au fost prezentate sub forma de tablite in primul curs si integrate in fiecare sedinta) –
  • eficienta si lucru in echipa (s-a oferit feedback la modul de lucru al copiilor dupa fiecare curs
  • dezvoltarea abilitatilor de Cercetare si Investigare Stiintifica (concepte, integrare si aplicare) prin utilizarea conceptelor realizate de Javits Project Clarion, Center for Gifted Education, College of William and Mary (Ce este un Cercetator; Ce calitati are un cercetator in gandire; Obiceiurile Stiintifice ale Mintii; Roata lui Paul; Elementele Gandirii Critice; Instrumentarul Stiintific; Modelul de Investigare; Cum creezi un experiment Stiintific; Roata Investigatiei Stiintifice; Cum creezi Document Raportare Experiment)
  • initierea in metoda SOLE  (Ce este SOLE -> Sugata MitraPremiul cel mare TED 2013; Cercetator in educatie, din UK defineste: „Viitorul predarii este învățarea = > SOLE se creeaza atunci când educatori și părinți încurajeaza copiii să lucreze ca o comunitate pentru a răspunde propriilor întrebările vibrante prin utilizarea internetului; Kitul SOLE; Acordul SOLE; Rolul Helperului)
  • dezvoltarea de Abilitatilor de Rezolvare a Conflictelor; Abilitatilor de Vorbit in Public si Abilitatilor Eficiente de Comunicare

 

Rezultate obtinute:

  • intelegerea si aplicarea corecta a tehnicii SOLE
  • imprietenirea si deschiderea catre cercetare
  • obtinerea concluziei: lucrul eficient in echipa este un proces ce se obtine pe termen lung

 

Desfasurarea proiectului

 

Sedinta 1 noi am dedicat-o cunoasterii

  •  participantilor, intre ei
  • a metodei SOLE
  • s-a creat si pastrat un nivel energetic mare, curiozitate si deschidere.

 

Sedintele 2-3, au fost oarecum confuze pentru ei:

  • un aspect emotional: confuzie- haos emotional – au mai lipsit 2-3 copii, ceea ce schimba dinamica de grup, atat timp cat nu sunt grupe fixe si ei pot sa le schimbe oricand n-ar trebui sa fie niciun fel de influenta, dar s-a resimtit
  • pare frumos sa primeasca autonomie in organizarea spatiului de invatare, dar le este dificil; se atinge usor ineficienta cand nu simt prezenta unui lider sau „autoritatea”: timp ineficient dedicat discutiilor, energie consumata pentru identificarea rolurilor (cine ce face, cine ar trebui sa spuna ce facem si cum facem)
  • atentia lor este data pe scurtele interventii ale HELPER-ilor si cer „non-verbal” sustinerea de catre adult
  • am gasit ca metoda de „ghidare a lor” postarea rezultatelor de la un curs la altul pe pereti, ca sa lege astfel informatia

Sedintele 4- 7, se dezvolta abilitatile de lucru in echipa, se instaleaza faza de “normare” a grupului

  • cursantii stiu ce au de facut si se simt confortabil
  • cursantii isi cunosc partenerii de lucru si eficientizeaza sau nu procesul (daca un copil este in echipa cu unul delasator, are tendinta sa se copieze comportamentul delasatorului si sa nu se ajunga la nicio sarcina rezolvata)
  • se simte ca e un curs solicitant pentru ei (ca terminologie din partea invitatilor)
  • fiind auto-didacti, adopta un timp “laissez faire” si cauta vinovati intre ei pentru ne-finalizarea sarcinilor

Sedintele 8- 10, creste nivelul de confort al participantului

  • participantii stiu cum se desfasoara cursul si care sunt “asteptarile” de la ei
  • deja stiu ce si ce nu merge in echipa si nu mai consuma timp pe disuctii intre ei, ci sunt mai centrati pe sarcini
  • vin cu input-uri: eu cred ca…, eu am inteles ca…, oare nu este si…., incep sa faca conexiuni, sa plimbe informatia prin acumularile lor de cunostinte
  • inca se lasa distrati de orice mic stimul extern

 

Ce am observat:

  • intalnirea cu mentorul este „momeala” ce le face mare placere, pun intrebari sunt 90% acolo
  • intalnirea SOLE, stiind ca au de „contribuit”, de „muncit” deja este partea cu SLOW thinking, le scade energia. Aici am gasit solutie sa le dam un stres „timpul”. Si din cand in cand ii invitam pe parinti sa le prezinte ce au invatat ei in acel curs si care a fost modul lor de lucru (1. constientizeaza intreaga sedinta si propriul rol, 2. se clarifica ce s-a intamplat – imaginea de ansamblu si punctele cheie 3. creste increderea in ei: simt ca sunt sustinuti de catre Helperi, de catre colegi, se creeaza sentimentul de echipa noi cei de la curs fata de „intrusii”= parintii)
  • abilitatile de lucru in echipa s-au conturat din a 4a sedinta cand am insistat sa vedem rezultate per echipa (ce a determinat acest lucru: sarcina, cunoasterea mai in detaliu a membrilor echipei care s-a realizat in acest timp: 4 sedinte)
  • tipul de abilitati de lucru in echipa: impartirea de sarcini, aprecierea interventiei co-echipierilor, ascultarea interventiilor. (este spatiu pentru mai bine, vedem cum vor evolua pana la sfarsit!)
  • Personalitatea copilului, varsta lui, au o influenta asupra procesului. Daca au mai multe puncte de interes in comun, sau un istoric comun (aceeasi scoala, aceeasi clasa, aceeasi varsta), atunci lucrul in echipa este mai usor, daca nu se recunosc ca fiind egali si cu potential, atunci grupul sta pe loc si devine ineficient.

 

 

Recomandari:

 

Timp: ar avea nevoie de mai mult timp dupa 1h cu invitatul (2h, 25 min): o pauza de 10 min, 15 min discutii- impresii, 45 min lucru, 10 min prezentarea a ceea ce au lucrat, 15 min feedback, 30 min refacerea/ imbunatatirea sarcinei, 10 min prezentarea, 10 inchiderea.

 

Model: sa vada Helperii (persoane adulte care au rolul de observatori si ghizi in momente de nedumerire/haos) cum lucreaza impreuna pe micile lor sarcini- sa se inspire din energia lor ca echipa

Auto-evaluare: pe toata durata cursului, participantii sa stie ce au facut (vizualizarea unei filmari de la sedinta anterioara de 10 min). Apoi cursantul noteaza: Ce contributie am adus? Ce timpi morti am identificat? Ce imbunatatiri pot sa aduc?

Notite: la fiecare final de curs se inregistreaza conceptele cheie (Se face un mind map!)

 

 

Feedbackul copiilor despre invitati:

Cel mai mult le-a placut cursul cu Giuliano Chiapolini, despre puterea gandului, unde s-au adus la curs si filmulete ca material didactic. A fost incurajata discutia si s-au generat idei. Al 2-lea curs la fel de indragit de copii a fost Gandire complexa sustinut de F Munteanu, cand a prezentat un experiment de masurare si i-a incurajat pe copii sa il aplice. Indragesc invitatii pentru ca vin cu informatii noi si bogate (copiii sunt pasionati de cunoastere si acumulare informativa), apreciaza rabdarea si deschiderea invitatilor.

O prezentare care a cucerit prin interdisciplinaritate a fost cea a dlui Dr Alexandru Babes (istorie, biologie, psihologie).

 

Ce sugereaza ei, pentru acesti invitati:

  • sa imbine prezentarea cu aplicatii (tinand cont ca vin de la scoala unde deja stau 6h pe scaun , vor interactiune – intrebari catre grup, sa foloseasca input-ul copiilor, sa-i puna sa lucreze in echipa 2-3 min)
  • sa ofere mai multe exemple, demonstrative

 

“Multumesc pentru frumoasa invatatura acordata” (Vlad, 12 ani)

“Temele prezentate au fost foarte frumoase si interesante, va multumesc pentru ca m-ati invatat lucruri noi” (Ana, 12 ani)

“Multumesc pentru fiecare clipa minunata pe care ati petrecut-o cu noi si pentru toate informatiile valoroase pe care ni le-ati impartasit” (Andreea, 12 ani)

“ O prezentare cu multe informatii a fost cea a lui Adrian Stanica, mi-a placut si pentru ca eu sunt pasionata” (Malina, 11 ani)

 

 

Feedbackul copiilor despre SOLE
“Observam (echipa de lucru: 4 copii 9- 12 ani) ca SOLE este o metoda eficienta de cercetare. Am aplicat in fiecare joi metoda intr-o sala de curs. Fiecare copil si-a exprimat opinia si la final s-a ales partea buna din fiecare idee. SOLE este o metoda eficienta pentru ca fiecare invata impartasind rezultatele cu ceilalti.”

“Cat timp am lucrat cu SOLE, am venit cu idei, le-am sintetizat, am contribuit la prezentare. Am realizat ca nu am ajuns cel mai rapid la o idee care sa multumeasca coechipierii (ne-am contrazis, ne-am si prostit). Am gasit ca ar fi oportun sa fiu mai interactica, sa schimbam ora cursului, sa fie mai devreme si sa fiu mai serioasa!” (Andreea, 11 ani)

 

Prezentare tematica si invitati

 

  1. Traim intr-un Matrix? Ce este realitatea? – Giulio Chiapolini

Acest curs a placut cel mai mult pentru ca a largit gandirea cursantilor, le-a permis o multime de intrebari si curiozitati

“Visele, ce sunt ele? Sunt ele reale sau nu? Dupa mine, visele pot fi reale dar si … doar in capul nostru” (Codrut, 12 ani)

2. De ce studiem marile si oceanele?– Adrian Stanica

Un curs care a oferit foarte multa informatie bine structurata intr-un timp scurt. A fost apreciat de catre copii pentru diversitatea informatiei. Subiectul a fost de interes.

3. Ce este cercetarea? Ramona Paduraru

Un curs care aduce un plus de clarificare a metodei si a ceea ce cursantii au inceput sa faca CERETARE. Definitia lor este originala: pornim de la o Enigma- Cautare- Resurse- Experiment- Analiza- Raspuns la Enigma – Concluzie si Experienta

4. Experimentul si jobby (Sa faci ceea ce iti place)- Florin Munteanu: avand si o parte practica, s-au facut experimente cu senzor de puls; copiii au invatat sa inregistreze si sa masoare rezultatele, sa le masoare practic si sa se intrebe ce fac cu ele, cum le folosesc.
5. Organele de simt, o interfata intre lume si creier– Alexandru Babes: un subiect de interes pentru copii; copiii au lucrat pe functionalitatea creierului si le-a starnit mult curiozitatea. Informatie bogata.
6. Dialog despre un drum de la observatie la intelegere si aplicatie– Eugen Gheorghiu

Acest curs s-a realizat chiar in Institutul de Biodinamica (o cladire cu prestanta), iar informatia pe cat de grea si seaca a fost pe atat de captivanta pentru ca avea multe exemple concrete.

7. Cum putem construi roboti care sa vada la fel de bine ca proprii nostrii ochi, poate chiar mai bine…- Cristian Sminchisescu. Un curs foarte mult asteptat de copii, dar cu informatii prea generale, nu le-a captat atentia. A fost o prezentare fara interactiune. Invitatul nu a valorificat inputurile copiilor

8. Laser, fizica si explicatii teoretice– Ioan Ursu

Invitatul a venit cu mari asteptari de la copii, fara sa creeze o legatura emotionala cu acestia, astfel incat raspunsurile lor intarziau sa apara. Fizica este un domeniu pe care tocmai incepeau sa il invete la scoala. A fost un curs cu continut bun, dar predare statica, obositoare.

9. Cunoasterea – conditie esentiala pentru definirea si integrarea fiintei umane– Leon Zagrean

Un curs numai bun pentru o recapitulare si o fixare a conceptului de invatare. S-a simtit o mare deschidere din partea invitatului catre copii, acestia au fost activi pentru ca vorbeau despre un interes comun si actual: invatarea

 

Fotografii:

click 1

click 2

Raportul a fost realizat de coordonator TechMentori SOLE-  Master Trainer in Gifted Edu, Ramona Paduraru.

Multumim!

300-135 400-051 101 adm-201 1z0-808 CCA-500 1v0-621 mb2-707 70-980 70-483 2v0-621 nse4 1z0-434 9l0-012 101-400 300-085 og0-093 1z0-061 70-488 1z0-062 mb5-705 102-400 PEGACPBA71V1 70-463 mb2-704 PR000041 IIA-CIA-PART1 700-037 PEGACSA71V1 1z0-144 2v0-621d 1z0-051 070-461 a00-211 jn0-102 1z0-804 640-875 API-580 3002 400-151 98-365 712-50 9l0-066 ns0-506 156-215.77 70-466 lx0-104 9a0-385 642-980 og0-091 74-678 700-260 70-494 c_tfin52_66 lx0-103 m70-101 pmi-001 DEV-401 1z0-067 1K0-001 220-801 TB0-123 700-038 IIA-CIA-PART2 cwna-106 070-487 hp0-y50 070-483 mb2-708 C2010-595 1z0-883 c_tadm51_731 pk0-003 700-039 jn0-633 98-364 300-080 74-343 1z0-133 70-465 c_tscm62_66 PRINCE2-PRACTITIONER mb6-704 1v0-605 API-571 500-007 and-401 c_taw12_731 AX0-100 070-463 70-981 1z0-052 070-488 c_hanatec_10 010-111 mb6-700 700-270 600-455 600-460 1z0-533

Vendor: Cisco Exam Code: 210-451 Exam Name: Understanding Cisco Cloud Fundamentals Version: DemoDEMO

QUESTION 1 Which option is one essential 210-250 dumps characteristic of Cloud computing? A. It must use virtualization. B. It must provide load balancing services. C. It must provide on-demand self service. D. It must run on open source software. Correct Answer: C

QUESTION 2 Which Cloud service model is appropriate 210-255 dumps for a physical data center move to the Cloud? A. Infrastructure as a Service B. Platform as a Service C. Compute as a Service D. Software as a Service Correct Answer: A

QUESTION 3 What is an invalid Cloud deployment model? A. distributed B. private C. community D. hybrid Correct Answer: A

QUESTION 4 Which two options are benefits of the Cisco 200-150 dumps InterCloud Solution? (Choose two.) A. enforces standardization on a single hypervisor product B. provides self service for hybrid resources C. management of heterogeneous SAN solutions D. secure connectivity between public and private Clouds Correct Answer: BD

QUESTION 5 Which option contains server hardware identifiers, firmware, state, configuration, and connectivity characteristics? A. pools B. policies C. service profiles D. resource groups Correct Answer: C

QUESTION 6 Which two technologies support 200-155 pdf running Linux and Windows virtual machines? (Choose two.) A. KVMB. LXD C. Docker D. Microsoft Hyper-V Correct Answer: AD

QUESTION 7 Which of the following best describes the order of operations of FCoE Initialization Protocol? A. VLAN Discovery, FCF Discovery, FLOG I/F Discovery, FC Command B. VLAN Discovery, FCF Discovery, PLOGI Discovery, FLOG I/F Discovery C. FCF Discovery, PLOGI Discovery, FLOG I/F Discovery D. VLAN Discovery, FCF Discovery, FLOG I/F Discovery Correct Answer: D

QUESTION 8 Which option is an open and extensible southbound 300-160 dumps protocol that supplies policy directly to data center networks? A. OpFlex B. vPath C. VM-FEX D. OpenDaylight Correct Answer: A

QUESTION 9 Which two descriptions of VXLAN are true? (Choose two.) A. The VXLAN Identifier space is 24 bits. B. VXLAN uses the Internet Protocol as the transport medium. C. VXLAN adds 24 bytes of overhead to each packet. D. VXLAN is primarily designed for small environments. Correct Answer: AB

QUESTION 10 Which of the following is a feature that improves 300-165 dumps the performance of software applications that run on the Cisco UCS servers in a data center by bypassing the kernel when sending and receiving networking packets? A. A, vPath B. VM-FEX C. usNIC D. VMware PassThrough Correct Answer: C

QUESTION 11 What are two characteristics of a LUN? (Choose two.) A. A LUN must be fully comprised of one physical disk B. A LUN handles file system creation C. A LUN can be comprised of multiple physical disks D. A LUN is a unique identifierCorrect Answer: CD QUESTION 12 Refer to the command line display 300-170 dumps below: vsan database vsan 1000 name FCoE vlan 1000 fcoe vlan 1000 int e1/1 switchport mode trunk switchport trunk allowed vlan 1000 no shut int vfc10 bind interface e1/1 switchport trunk allowed vsan 1000 no shut On which line does the error occur that prevents FCoE from 300-175 dumps operating correctly in a Cisco Nexus switch? A. fcoe vlan 1000 B. switchport trunk allowed vsan 1000 C. int vfc10 D. bind interface e1/1 Correct Answer: A