400 Bad Request
400 Bad Request
Please forward this error screen to 109.203.124.146's WebMaster.

Your browser sent a request that this server could not understand:

  • (none)/org88221.txt (port 80)
Follow si Like:
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
http://giftededu.ro/leonardo-gifted-school-campusul-verde-emil-palade/
Twitter
Visit Us
Leonardo Gifted School – Campusul Verde „EMIL  PALADE”

Aceasta e o harta a Campusului Verde Palade pentru copii si adulti. Este visul oricarui copil sa se joace si sa invete in acest campus. Fa-l sa prinda viata!  Campusul Verde Palade este conceput de echipa noastra incluzand cele mai moderne abordari de campus experential pentru educatie alternativa si incluziva pentru ca adulti si copiii sa continue sa invete prin joc, sa experiementeze, sa dezvolte relatii, sa creeze si sa inoveze pe tot parcursul vietii.

Campusul este conceput ca un EduCity, prima Atractie Educationala si Culturala a Orasului Bucuresti pentru locuitorii sai si pentru locuitori din intreaga tara si din lume, un best practice si un model unic mondial de campus pentru educatia inclusiva si alternativa, care permite accesul tuturor copiilor, in zona centrala cu atractii iar in zona „salba” – in jurul zonei centrale-, se vor afla centre si scoli specializate pentru educatia copiilor cu nevoi speciale.

Daca iti place acest concept, ia in considerare o mica donatie si ajuta-ne sa facem visul realitate pentru copii. Realizarea acestui proiect costa mai mult daca nu este facut, asa ca te invitam sa donezi si sa ne sustii cu cateva minute din timpul tau si sa il oferi prietenilor. Daca vrei sa te implici personal pentru a face campusul, ar fi absolut fabulos!
Campusul este lansat pentru crowdfunding adica financiar va lua nastere din contributia tuturor. Daca ai intrebari sau vrei sa il sustii scrie-mi mie. Te invitam sa faci parte dintr-o coalitie sociala de ong-uri interesate de realizarea acestui campus. Campusul va fi realizat in parteneriat social cu alti actori sociali, ong-uri cu profil educational si cultural.

Centrul Gifted Education este initiatorul si comanditarul acestui campus care va include o scoala specializata destinata educatiei copiilor supradotati (marginalizati pana acum si sustinuti de o lege de protectie a drepturilor lor speciale – legea 17/2007).

Crowdfunding

Ne sunt necesare aproximativ 1 milion de donatii. Fii tu  schimbarea pe care vrei sa o vezi in lume. Te invitam sa faci o donatie prin sistemul Euplatesc.ro de Plata online prin card bancar tip Visa/Visa Electron/MasterCard/Maestro.  



Leonardo Gifted School –  scoala „fara ziduri”, scoala internationala dedicata copiilor supradotati, – un best practice in domeniul constructiilor educationale centrate pe nevoile copiilor utilizand rezultatele cercetarilor in domeniu si cele mai inalte standarde internationale.

Randari

Despre

Centrul Gifted Education are misiunea de a sustine copiii supradotati si educatia de excelenta si este initiatorul Campusului Verde George Emil Palade, un campus verde, unic in lume, conceput sa fie prima Atractie Educationala si Culturala a Orasului Bucuresti pentru locuitorii sai, pentru locuitori din intreaga tara si din lume unde:

  • cultura si educatia intra in dialog intens si se intrepatrund mai mult in vietile noastre
  • promovarea inteligentei si valorilor autohtone romanesti este un standard, incepand de la faza de proiectare pana la desfasurarea activitatilor propriu-zise
  • se respecta nevoia de creare a unui spatiu de inalta tehnologie verde in capitala, care sa reprezinte cel mai atractiv spatiu cultural de informare si promovare a valorilor unei societati romanesti moderne si a relatiei armonioase cu natura si creativitatea umana
  • se creeaza spatiul pentru un strans dialog inedit si extraordinar cu copiii supradotati – copii care doresc sa intre in dialog cu intreaga lume (vezi Robert Oppenheimer la varsta de 12 ani tinand o prelegere despre roci la New York Mineralogical Club – Exceptionalii, Malcolm Gladwell, editura Publica) si sa fie in relatie cu intreaga societate pentru a oferi darurile cu care ei vin inzestrati spre a se valorifica pe sine si a aduce o contributie sociala semnificativa si pozitiva
  • se creeaza un spatiu de interactiune sociala si de relationare al copiilor intre ei, si totodata, un spatiu de relationare al parintilor cu o lume a copiilor; acest campus va oferi un spatiu de promovare pentru ideea ca de fapt toti copiii au nevoi particulare de invatare si ca au riscuri sociale daca nevoile lor nu sunt respectate, vocea lor nu e auzita, si nu au libertatea sa creeze. Toti copiii au nevoie de educatie individualizata, au nevoie sa aiba relatii intre ei, indiferent de tipul de nevoie speciala pe care il au. Iar copiii nu au granite cand e vorba de joc. Copiii nu isi pun etichete. Adultii  o fac si creeaza separare intre copii, promovand atitudini, valori, si ulterior, segregare, copiilor lor, constient sau inconstient.

Intregul Complex „E. Palade” este gandit pentru a deveni o statie Pilot, care sa exemplifice un nou stil de viata – calitativa, la standardele cerintelor actuale:

  • protectia planetei si folosirea resurselor in mod rational – prin implementarea tehnologiilor eco-friendly si a standardelor internationale – cladiri verzi net zero energy
  • calitatea aerului, apei, pamantului, a materialelor
  • folosirea resurselor naturale in vederea alimentarii – autosustenabilitatii administrative a Complexului
  • asigurarea conditiilor optime, de inalt standard mondial, bazate pe studii psihologice si sociologice, prin realizarea unui aspect de ultima ora in materie de concept architectural exterior si amenajari de interior, mobilier si paleta coloristica (ce pot fi schimbate la intervale de timp, dupa sezon sau event-uri) pentru a-i ajuta pe copii sa invete mai bine, mai rapid, mai creativ – si sa fie mai creativi
  • modularitate, flexibilitate, transparenta – expesie a dinamismului.
  • existenta in sit a unor zone unicat de atractie si inspiratie pentru relatia armonioasa om-natura si dezvoltarea multi-senzoriala, a creativitatii si a inteligentei umane in relatie cu natura

 

In Romania Campusul Verde George Emil Palade inseamna:

  • Un best practice in domeniul constructiilor educationale verzi centrate pe nevoile copiilor utilizand rezultatele cercetarilor in domeniu si cele mai inalte standarde internationale.
  • Un Complex Cultural Eucativ cu numele singurului premiant Nobel roman
  • Singurul „Mall” Cultural Educativ al Bucurestiului
  • Prima atractie de acest gen al capitalei care va contribui la nominalizarea orasului: Capitala Culturala Europeana, in anul 2021.
  • Unde toti copiii si adultii vor putea sa invete distrandu-se si sa se distreze invatand experimental, descoperind cele mai inovatoare jocuri creative, materiale si instrumente si fiind liberi sa creeze si sa inventeze
  • Beneficiarii complexului vor avea contact cu avangarda culturala si stiintifica a momentului intr-un dialog orientat spre valoare si valorificare persoanei, a inteligentei si a creativitatii ei, demn de era pe care o traim

Complex „E. Palade” inseamna:

  • „WALL of FAME”
  •  Muzeul Experimental „E. Racovita”
  • Pentagon, Alee Senzoriala, Sera cu Fluturi
  • Child Creativity Lab – Centru de Creativitate si Inventica pentru copii
  • Animation Workshop
  • Optical Illusions House
  • Treasure Hunt
  • Hipoterapie
  • Think BIG Hub – Centru Multimedia cu Sala Conferinte
  • AntiCafé- Centru resurse complexe si Info
  • Curtea interioara (courtyard), Zona „Caffee” si Zona Shop
  • Scoala „Leonardo Gifted School” pentru copii supradotati, scoala „fara ziduri”
  • alte centre de educatie alterantiva si scoli pentru copii cu nevoi speciale

 

Despre

Dand numele Complexului „E. Palade” dorim sa omagiem inteligenta sclipitoare romaneasca prezenta pe toate meridianele globului pamantesc.

Prezentare Personalitati:

  1. George Emil Palade (nascut la Iasi – Romania)
  2. George Emil Racovita (nascut la Iasi – Romania)
  3. Leonardo da Vinci (n.1452 – d. 1519 – Italia)

 

*George Emil Palade a fost medic roman, dar a preferat sa isi urmeze pasiunea de a lucra in cercetare de laborator – in domeniul biologiei moleculare. Cu descoperirea sa in domeniul biologiei celulare pe proteine a obtinut in 1974 Premiul NOBEL pentru fiziologie și medicină. Stabilit inca din anii tineretii in Statele Unite ale Americii, doctorul Palade a fost la fel de respectat si omagiat si in Romania. In anul 2012 BNR a emis o medalie de argint – pentru colectionarii de numismatica – cu efigia lui Emil Palade. Propunem ca in incinta Complexului Muzeal sa existe un aparat de confectionat MONEZI SOUVENIR care sa reproduca moneda BNR si care sa fie achizitionata contra cost de catre vizitatori. Carti sau alte materiale de informare despre biologie ar putea sa fie inspirate dupa rezultatele cercetarilor efectuate de marele savant.

* George Emil Racovita O alta personalitate stiintifica romaneasca care este prezenta in conceptul Complexului Cultural Educativ este biologul – speologul roman Emil Racovita. Pe cand se afla la Paris, unde lucra in cercetare, el este angrenat in calatoria echipei de savanti francezi si belgieni pe vasul „Belgica” spre Antarctica. Acolo, timp de 3 ani, echipa descopera viata necunoscuta dintre ghetari.descrie diferite vietati ce populeaza gheturile Antarcticii – pinguinii si balena cu cioc. Interesant este ca, intors in Romania, a fost invitat la Cluj ca profesor universitar. In acea vreme, in anii ’30, a plecat pentru infiintarea unui Centru National de Turism – care a fost O.N.T. (Oficiul National de Turism), aprobat prin decret de catre Regele Carol I. O.N.T. a functionat pana in anii 2000, cand s-a desfiintat.

* Leonardo da Vinci este prin excelenta reprezentarea OMULUI UNIVERSAL, RENASCENTIST.

Leonardo avea preocupari din domenii artistice (pictura/sculptura/arhitectura), stiintifice (biologie, anatomie, geografie – cartografie), literatura, constructii. A realizat numeroase inventii: roata cu zbaturi, catapulta, elicopterul si parasuta. Un desen iconic este OMUL VITRUVIAN (1490), in care Leonardo da Vinci arata ca stapaneste cu subtilitate proportiile corpului uman.

Machetele obiectelor inventate de Leonardo pot fi produse si achizitionate de catre vizitatori in zona Shop.

 

Complexul Palade aduce elemente cheie de noutate si zone unicat in peisajul citadin:

  • Proiect verde net zero energy building (standard international)
  • Leonardo Gifted School, Scoala fara ziduri, spatii interactive centrate pe copil (vezi scoala Vittra, Suedia)
  • Muzeu experimental al stiintei pentru copii “Emil Racoviţă” Museum. Experimental Sciences „Touch & Get Inspired”
  • Sera cu fluturi si flori exotice, gradina cu plante aromatice
  • Laborator de Inventica si Creativitate pentru copii “Child Creativity Lab Think. Create”
  • Alee Senzoriala
  • “Anticafe” orientata spre promovarea valorilor autohtone: Acces liber al publicului pentru spatiu interactiv, de studiu si de informare in Centrul de Resurse Complexe si Informare
  • Spatiu interactiv al avangardei culturale, tehnice si artistice cu publicul si copiii “Think BIG Hub – Experiment. Experience
  • Abordarea interdisciplinara, multi-senzoriala a spatiilor
  • Alimentarea cu energie termica si electrica a cladirilor se va face prin intermediul panourilor solare.
  • Scoala Leonardo Gifted School – furnizor de bioenergie

 


CONCEPT  –  COPACUL

La baza gandirii acestui proiect se afla conceptul notiunii de structura naturala care este un COPAC. Copacul simbolizeaza esenta VIETII, radacinile sale bine infipte in sol preiau hrana din pamant pentru a furniza energie intregii plante, care creste si se dezvolta cu ramnificatii pe directii diferite. Forma de baza a ramnificatiilor seamana cu litera „Y” care este multiplicata la infinit; prin crestere, planta cucereste teritoriul subteran (colul) si aerian, inaltandu-se pe verticala pe directii diferite din spatiu.

Din punct de vedere filosofic, copacul are simbolistica sa proprie: un singur copac in peisaj reprezinta SOLITUDINEA, instrainarea, departarea de social; o persoana singura (daca raportam la conditia umana) este trista si deprimata, nu comunica cu semenii, nu socializeaza.

O aglomerare de copaci, formand un palc, o padurice (cel putin) este sesizata ca un GRUP in care fiecare individ este completat de celalalt.

Care copil nu s-a catarat in copaci?

Curiozitatea ii indeamna pe oameni, de mici, sa actioneze conform nevoii de aventura, de cunoastere. De la inaltime, de pe crengile sau varful copacilor perspective se largeste. Orice copil se joaca in exteriorul casei si vrea sa se catere pe crengi din ce in ce mai sus.

Este un lucru bun, dar poate deveni periculos atunci cand nu exista limita si nu stii sa te opresti la timp. Dar, de mai sus, aproape de inaltul cerului, omul a visat sa isi ia zborul cu aripile (mainile) desfacute. Din Antichitate (de exemplu: Icar care si-a construit aripi din ceara penru a ajunge pana la soare) si pana in secolul al XX-lea, cand s-au perfectionat aparatele de zbor – avioane, planoare, elicoptere etc, fiinta umana nu a incetat sa cerceteze si sa perfectioneze posibilitatea desprinderi de la sol – de fapt, infrangerea gravitatiei terestre.

Leonardo da Vinci, titanul Renasterii, al carui nume il poarta Scoala, are numeroase inventii, printre care elicopterul si parasuta.

Pentru tinerii nostri inteligenti, pe care ii socotim a fi generatia „Y” (young generation), COPACUL (ca simbol ales) reprezinta stabilitate si dezvoltare crescendo -de la mic la mare – si in acelasi timp, satisfacerea unei curiozitati legitime, multidisciplinare, in cucerirea realitatii cognitive inconjuratoare.

Pentru ei, tinerii supradotati, rezulta conceptul si simbolul proiectului: „CLIMB & DREAM” („Urca si viseaza”), indemn ce cracaterizeaza inteligenta superioara.

Antoine de Saint-Exupery, aviator si scriitor francez pentru copii – autorul cartii „Micul Print”, spunea despre acestia: „Un copil este aidoma unei albine care aduna nectarul pentru a face miere. Un copil preface totul in miere”, adica, el aduce in viata familiei sale puritate, intelegere si pace.

Romania este o tara bogata in paduri. Este suficient sa zburam pe deasupra muntilor Carpati cu avionul pentru a observa cantitatea imensa de lemn verde pe care o avem (sigur ca nu discutam aici despre defrisarile colosale executate in diferite zone Carpatine). Este necesar sa luptam cu toate mijlocele morale si materiale pentru reimpadurirea zonelor distruse. Aici, la acest capitol, au un rol hotarator educatorii generatiei „Y”, militanti ecologisti.

Literatura orala si scrisa populara consemneaza infratirea romanului cu codrul (copacii); natura participa la suferintele si bucuriile omului.

Copacul apare si in zicalele transmise din generatie in generatie :

  • „Aschia nu sare departe de pom”
  • „La pomul laudat sa nu te duci cu sacul „
  • “Codrul frate cu romanul” etc.

Lemnul este „rege” din punct de vedere al intrebuintarii sale in arhitectura si design, acest material cald, cu infinite texturi si nuante coloristice – este preferatul absolut in amenajari, atat interioare cat si la exterior.

In functie de alegerea esentei lemnului (tare sau moale) de culoare si vechime se pot exprima stari sufletesti diferite (prospetime, uscaciune, dramatism, aspect primavaratec)

Modulul „Y” – formeaza prin multiplicare conturul planurilor atat de la Scoala Leonardo Gifted School cat si de la Complexul Muzeal si chiar si in structura arhitecturala care poate fi marcata in interior – la sol, coloristic.

El poate fi ridicat in spatiu – ca forma tridimensionala (3D) si devine o structura metalica, care ulterior este „capitonata” pe exterior si interior cu materiale de protectie termica/fonica/ignifuga (anti foc).

Tot modulul „Y” este realizat sub forma de PANOU DECORATIV care acopera fatada superioara a scolii Leonardo Gifted School.

Iata cum, COPACUL  – avand infrastructura biologica in forma literei Y, devine leit-motivul acestui proiect destinat educatiei generatiei Y.

 

DOCUMENTATIE

Pentru mai multe detalii si planuri contact click

In scopul realizarii cerintelor impuse de tema proiectului „Complex Cultural Emil Palade” si mai ales, cu accent pe Scoala Leonardo Gifted School, a fost efectuata o munca documentara bogata si sustinuta pentru a afla care au fost propunerile si rezolvarile anterioare. Am gasit numeroase exemple de proiecte de scoli, realizate sau doar propuse de echipe de arhitecti si designeri din intreaga lume: din tari dezvoltate, cu implementarea tehnologiilor eco-friendly din ultimii 10 ani: Suedia, Scoala Vitra, Austria, Sighartstein sau din tari puternic agricole, cu posibilitati de rezolvare constructiva bazata pe materiale naturale, locale – India – Nepal, Africa – Ghana etc.

In Romania, echipe multidisciplinare din Universitati care au centre de Cercetare (UAUIM, Politehnica, UNArte) se ocupa de cativa ani de implementarea in proiectarea caselor, a tehnologiilor eco-friendly. Cu ajutorul substantial al unor firme producatoare de materiale si echipamente eco, studentii arhitecti, ingineri si designeri au participat la Concursul European „Casa Solara” (FdeN) cu care s-au prezentat in Europa: la Barcelona (2012), la Paris – Versailles (2014). In prezent, Casa FdeN reintoarsa de la Targul de la Versailles poate fi vizitata in incinta Facultatii de Instalatii, Bd. Pache Protopopescu, Bucuresti.

In faza documentarii acestui proiect, au fost studiate modalitatile de predare si invatare in scoli inovative, particulare precum Montessori, Waldorf, International British School, Step-by-step, unde copiii sunt tratati in mod autonom, educatorii cunoscand profund psihologia copilului, nevoile sale de cunoastere, de a acumula cunostinte prin joc, activitati fizice, dans si arta, si activitati manuale care conduc la o dezvoltare armonioasa psiho-emotionala.

Exemplificand prin Scoala Vittra, Suedia: Mobilierul indeamna la studiu in Zona Invatare sau la relaxare – Zona Joc.

SCOALA  VITTRA

Spatii tip hala, compartimentate pe functiuni doar prin mobilierul colorat diferit, formele fiind adecvate functiunii. Mobilierul exemplifica diferite situatii din viata exterioara scolii: la oras, la tara, in living, in bucatarie, in gradina etc. Copiii se deplaseaza dintr-o zona in alta, fac miscare, observa alte imagini, se relaxeaza. Un spatiu viu, colorat sau luminat in albastru (zona IT) ii determina sa „nu mai plece acasa”.

Acesta este si dezideratul nostru, ca ambientul interior sa fie oglinda dorintelor celor mici, pe care noi sa le indeplinim. Pe acest principiu – tip hala compartimentata in interior, sunt proiectate in Bucuresti HUB-uri, locuri de munca/studiu/ateliere pentru tineri arhitecti/designeri/hobby. Aici, tinerii petrec ore sau zile, lucrand cu placere prin studiu individual..

 

Situri
PREZENTARE COMPLEX CULTURAL – EDUCATIV „PALADE”

Din componenta Complexului Cultural „Emil Palade” fac parte mai multe corpuri de cladiri, dupa cum urmeaza:
1. Think BIG Hub – Multimedia. Experiment. Experience. Centrul Multimedia cu Sala de Conferinte (C.M. / S.C.)
2. Public Anticafe pentru promovarea valorilor autohtone – Centrul de Resurse Complexe pentru Informare (C.R.C.I.)
3. Muzeul Experimental al Stiintei si Tehnicii „Emil Racovita” (M.S.T./ E.R.) Experimental Sciences
Touch & Get Inspired care include Laborator de Inventica si Creativitate pentru copii – Child Creativity Lab Touch. Think. Create
4. Scoala Leonardo Gifted School (S.L.)
5. Zona Caffee (Z.C.)
6. Zona Shop (Z.S.)

* Scoala „Leonardo Gifted School” este nucleul de la care s-a pornit in dezvoltarea componentelor acestui Complex Cultural – Educativ.

DESCRIERE SPATII SI COMUNICATIE

a) COMPLEXUL MUZEAL
b) SCOALA LEONARDO GIFTED SCHOOL

 

a) Complexul Cultural Educativ „Emil Palade”

Un corp monolit care cuprinde mai multe cladiri, fiecare functiune avand INTRARE pentru public bine subliniata si separata. Am urmarit ca intrarea in diferitele obiective sa se faca dinspre exterior, iar iesirea sa se realizeze prin curtea interioara (courtyard) pe directia Zona Caffee si Zona Shop – astfel incat vizitatorii, incantati de ceea ce au vazut sa achizitioneze cu placere mici obiecte – suvenir / realizate de catre elevii Scolii Leonardo Gifted School / inventatori/ inovatori / expozanti.
Public Anticafe
• Este un CENTRU DE RESURSE COMPLEXE compus din spatii cu destinatii diferite care promoveaza valorile autohtone – inventatori, realizari romanesti in domeniul tehnic, cultural, architectural, muzeal, artistic, etc:
1. spatii interactive care permit accesul la baza de date stocate in diferite moduri, pe diferite suporturi – fizic sau virtual
2. spatii de studiu (sau de preluare) a acestor date – in caz de necesitate
3. spatiu pentru informari / prezentari „update”, sustinute de catre reprezentanti ai Institutiilor, ONG-urilor si fundatiilor interesate.

Public Anticafe va cuprinde tot arealul de mijloace informative:

learn2
1. literatura scrisa: carti, dictionare, enciclopedii, reviste, harti, pliante, albume, periodice, ziare etc.

 

2. audio: carti audio (adulti, copii), muzica
3. audio-video: filme (lung/scurt-metraj, filme de autor etc)

 

 

 

4. zone IT: wi-fi area, touch-screen

5. zona interactiva: tablete, ligh-desk, proiector, ecran de proiectie şi un amfiteatru

 

 

 

 


• Centrul de Resurse Complexe, destinat utilizatorilor de toate varstele, se doreste a se prezenta sub forma unei Anticafenele, unde timpul este pretios si folosit prin interactiunea cu zone de studiu-relaxare: canapele, fotolii, pufuri, ottomane amplasate in spatii luminoase (lumina naturala) – sursa de lumina poate fi gandita in lateral, pereti sau luminatoare in plafon. Pe acest traseu se vor gasi mai multe puncte de vanzare de cafea, ceai, snack bio, cu permisiunea ca, in timpul consultarii materialelor informative, utilizatorii sa poata consuma produsele comercializate in cadrul Anticafenelei.

 

MUZEUL Experimental al STIINTEI SI TEHNICII „Emil Racovita” „Touch and Get Inspired”.

Un muzeu experimental pentru re-inventarea cuvantului muzeu si al cuvantului educatie: aici muzeu este ceea ce tu creezi in relatie cu spatiul, iar educatie inseamna sa inveti si sa te distrezi interactionand in mod fericit cu exponatele, devenind si mai inteligent si mai imbogatit.
MUZEUL Experimental al Stiintei si Tehnicii pentru COPII si adulti inglobeaza circuite (trasee) educativ-distractive din domeniile stiintelor exacte: matematica, fizica, chimia, biologia, geografia etc.
Modelul conceptual al acestei zone este reprezentat de „Muzeul Nemo”, Amsterdam, Olanda; Muzeul Stiintei si Tehnicii „La Villette”, Paris, Franta si alte asemenea institutii in Europa si SUA etc.

 

Atractiile:

„WALL of FAME”

care sa permita mentionarea in mod elogios, cu impact (leduri/ laser etc) denumirile si siglele SPONSORILOR care au participat la conceperea, construirea si buna functionare a Complexului Emil Palade.

• Pentagon
• Aleea Senzoriala
• Parcul Kinestezic
• Child Creativity Lab – Centru de Creativitate si Inventica pentru copii
• Animation Workshop
• Optical Illusions House
• Treasure Hunt
• Sit MiniSalina (Sono terapie; Chess Palace)
Si Curtea interioara (courtyard) unde poti gasi: Zona Hipoterapie, Zona Gradinarit, Zona „Caffee” si Zona Shop

  • „Parcul Kinestezic” contine obiecte care iti folosesc la maxim simtul orientarii, al echilibrului, al presiunii interne si externe, al observatiei si reflexele fizice, ducand prin interactiune la cresterea inteligentei kinestezice atat a copiilor cat si a adultilor.
  • „Animation Workshop” conduce copiii spre realizarea de filme in 6 intalniri de 1 h intr-un curs de Film de Desene Animate, fiind cel mai puternic tool de invatarea a unor abilitati complexe. Va utiliza noile metode de invatare si aduce copiilor sansa sa isi dezvolte abilitatile multimedia si inteligentele multiple facand ceea ce adora. Copiii vor invata sa utilizeze laptopul, aplicatiile de editare filme si camera de filmat. Animatia creeaza viata!Animatia este populara in randul copiilor, este lumea lor: o iubesc si sunt curiosi sa afle cat mai multe despre ea! Obiectele aduse la viata prin animatie spun o poveste despre lumea din care noi toti facem parte. Este distractiv, incitant si fascinant, si copiii vor experimenta fiind absorbiti intr-o lume in care timpul si spatiul nu exista!! Prin animatie, copii isi dezvolta abilitatile si competentele in: Gandire Strategica, Imaginatie, Spontaneitate, Simtul Umorului, Logica, Abilitatile de Comunicare si Negociere, Abilitati de lucru in echipa, Inteligenta Vizual-Spatiala, Inteligenta Emotionala/Intrapersonala Inteligenta Spirituala prin dezvoltarea simtului eticii, Inteligenta Creativa: Copiii isi vor mai dezvolta: Spiritul de Observatie: observatia ca si tehnica si concentrarea, rabdarea, simtul calitatii in realizarea artistica. Animatia inseamna miscare de imagine, aducerea la viata a imaginii. Prin metode precum desenul, taieturi din colaj, modelaj din plastelina, miscare obiecte, se creeaza un scenariu, se creeaza personajele, cadrul de desfasurare, si asa resulta o frumoasa poveste unde copilul este creatorul, regizorul, cel care decide ce se intampla cu soarta personajului.
  • „Optical Illusions House” contureaza o lume fascinanta a mecanismelor fizicii optice, a experientelor in relatie cu aparaturi optice, oglinzi, un telescop. Poti descoperi o harta a Bucurestiului vazuta de sus!
    „Treasure Hunt” conteaza pe tine sa descoperi comoara ascunsa pe teritoriul complexului daca urmaresti semnele piratilor. Pentru fiecare, exista o provocare, iar numarul comorilor creste, in fiecare zi. Grabeste-te, doar nu ai in fiecare zi sansa sa traiesti o descoperire!
  • „MiniSalina” (Sono terapie; Chess Palace) coloreaza lumea oricarui vizitator cu sunete vindecatoare, imagini pline de emotie despre planeta, si tablite de sah unde poate vei dori sa joci cu Regele, pentru ca nu se stie niciodata, dar in vizita poate aparea un print, sau chiar un campion, si e bine sa exersezi, pana cand acesta apare. Judit Polgar se va bucura sa te vada jucand, intr-un adevarat Palat al Sahului! Aici vei lua cunostinta cu mutarile castigatoare facute de marii campioni si o galerie de imagini te va insoti – te incurajam sa retii cele mai avangardiste misari pe tabla de sah.
  • ” Child Creativity Lab”, un Centru de Creativitate si Inventica pentru copii – aici copiii creeaza, inventeaza noi obiecte (din parti componente noi sau reciclabile) care vor fi expuse intr-o vitrina permanenta (selectia lucrarilor se face de catre curatorii muzeului).
  • „Experientia” Un spatiu distractiv care exemplifica legile fizicii, chimiei si matematicii, experiente clasice ale stiintelor, dar si legi fiziologice (cum raspunde corpul omenesc la stimuli): atractia Pamantului (gravitatia), miscarea de rotatie, echilibrul, inertia, forta centripeta, forta de frecare, legile opticii (iluzii optice) etc
  • „Curtea Interioara” In curtea interioara, la iesirea din Muzeul „Emil Racovita” se afla mai multe atractii, pe care publicul le va aprecia:
  • „PENTAGONUL” – o cladire ce simuleaza atmosfera din Antarctica – ca pe vasul Belgica – diorame cu vietatile polare, ghetari;
    – va fi interactiva -> copiii (vizitatorii) se pot catara pe ghetari (butaforie), se pot da pe tobogan, toate dispozitivele fiind, desigur, proiectate si realizate pentru siguranta utilizatorilor.
  • Aleea Senzoriala – plasata intre Muzeul „E. Racovita” si „Pentagon”; un DRUM care sa solicite simturile celor care il parcurg:
  1. pipaitul (talpi, mainile goale)
  2. mirosul (con de brad, lavanda, fan,rumegus, flori diferite)
  3.  auzul (ape, o mica cascada)
  4. vazul
  5. gustul
  6. al saselea simt si inca cele 21 de alte simturi: termoreceptie, simtul presiunii interne si externe, simtul echilibrului,  proprioceptie, simtul tensiunii, niciceptie, simtul setei, chemoceptie, magnetceptie, simtul foamei, simtul timpului, etc. Mai multe aici.
  • „Aleea Senzoriala”;  un traseu ce va fi acoperit cu COPERTINA.
  • „Zona Hipoterapie” invita pe oricine sa simta bucuria cailor si a calestii – in special pe copii. Inseamna bucuria copiilor de a relationa cu un animal nobil si de a ameliora starea lors anatate fizica sau psihica, sustinand fiinta lor, in totalitate. Program permanent! Biletele se vor procura de la casa.
  • „Zona Gradinarit” inseamna plante aromatice si o galerie de mici tufisuri unde si tu poti invata sa plivesti, sa dai cu o sapa mica si sa simti natura solului – diferite tipuri de soluri si sa inveti despre ele. Cand dai de greu, e posibil sa apara un gradinar sa iti dea cateva sfaturi cum sa te bucuri de o gradina mai frumoasa, pentru la tine acasa si ce ai putea cultiva la oras.

Think BIG Hub

• Think BIG Hub este un Centrul Multimedia. Un Spatiu multimedia interactiv al avangardei cultural, stiintifice si artistice al dialogului cu publicul si copiii reunind manifestari din domeniul tehnicilor virtuale: vizual (ecrane cu touch), audio (boxe sound-surround), robotica (androizi), machete (mijloace de transport), efecte speciale 3D (exemplificari din studiourile de filmare si animatie etc), etc, hol acces cu garderoba si grupuri sanitare, spatii administrative si tehnice.
• Multimedia. Experiment. Experience exprima implinirea unei nevoi imediate si impetuoase a oamenilor de a exprimenta audio-viziual si de a trai experiente de neuitat multi -senzoriale

Sala de conferinte

pentru 100 persoane va fi prevazuta cu dotari speciale, astfel incat acustica si vizibilitatea sa fie la parametri optimi la standarde internationale.
Formele interioare pot fi preluari de structuri naturale precum: scoici, copaci, frunze, sectiuni vazute la microscop (plante) sau de inspiratie din peisaje SF, lumi cosmice- forme lenticulare.
In alcatuirea planului general al complexului se va avea in vedere amplasarea – la intrarea in obiectiv – a unui perete „WALL of FAME” care sa permita mentionarea in mod elogios, cu impact (led-uri/ laser etc) denumirile si siglele SPONSORILOR care au participat la conceperea, construirea si buna functionare a Complexului Emil Palade.

b) „GENERATIA Y” creste odata cu „SCOALA LEONARDO GIFTED SCHOOL”
SCOALA “LEONARDO GIFTED SCHOOL”

Scoala Leonardo Gifted School este o scoala unica britanica dedicat in exclusivitate copiilor supradotati din Romania si din intreaga lume care va urmari crearea unui mediu armonios pentru dezvoltarea multi-inteligentelor, a creativitatii umane si a realizarii de sine prin:
1. Educarea copiilor supradotati, cu nevoi speciale de educatie pentru aplicarea potentialului lor creativ in slujba dezvoltarii lor interioare, a formarii unui mediu echilibrat de viata si totodata, in folosul societatii
2. Sustinerea prieteniei dintre popoare si culturi si a continuitatii legaturilor de familie puternice si intarirea fundamentului unei vieti sociale morale si dezvoltarea unor relatii naturale, armonioase intre indivizi si grupuri;
3. Educarea copiilor in protejarea si restabilirea legaturii intime intre om si natura.
Scoala promoveaza modele de bune practici din domeniul educational international, aplicarea ulimelor descoperiri din domeniul neurostiintei in educatie, aducand abordari inovative, alternative, in educatie si promovand egalitatea de sanse a copiilor cu nevoi speciale de educatie.
Constructia se poate dezvolta de la nivel initial pentru copii supradotati pe categorii de varste pana la 18 ani. Aceasta intentie presupune o „dilatare” a cladirii de baza, cu zone noi destinate studiului (predare-invatare) si activitatilor extrascolare pentru copii cu varste mari. MODULUL DE BAZA Y, folosit in realizarea volumetriei cladirii Scolii, isi arata justificarea folosirii sale, putand fi multiplicat – se adauga spatii suplimentare, in acelasi spirit constructiv. Scoala Leonardo Gifted School va creste, se va dezvolta 3D, odata cu inaintarea in varsta a utilizatorilor sai.
Actualmente, spatiul gandit in zona claselor este destinat pentru 60 de copii, inscrisi la Leonardo Gifted School.
Scoala „Leonardo Gifted School” din Bucuresti va oferi o selectie de standarde internationale- conditii de studiu/ invatare prin joc pentru copii supradotati si convietuire intr-un CAMPUS GREEN, cu consum „NET ZERO ENERGY”. Sunt proiectate spatii in primul rand LUMINOASE, generoase ca suprafata – open space – cu compartimentari realizate cu ajutorul mobilierului special gandit: usor transportabil (spuma poliuretanica – canapele si pufuri modulare), mobilier pe role sau forme transparente, masute, scaunele si dulapioare ergonomice – pe masura copiilor – si pe categorii de varsta – viu colorate, in culori primare ce vor anima spatiul; pardoseala este gandita din rasina epoxidica verde – mar. La etaj, podeaua in nuanta uni Wasabi.

o zona extrem de importanta pentru educatia copiilor supradotati – copiii se pot aseza turceste pe podea, sau canapele, pufuri care pot fi depozitate – urcate spte plafon cu ajutorul unui dispozitiv cu scripete si coborare atunci cand este nevoie. Aceasta abordare de amenajare a spatiulu ii implica ad-hoc pe copii sa fie constructivi, sa isi aranjeze singuri locul actiunii ce va urma, sa fie participanti si sa lucreze in grupe ceea ce le da incredere in fortele proprii si ii conduce la autonomie in invatare.
Un alt „loc” atractiv pentru copii va fi, cu siguranta, PLATFORMA cu trepte unde ei pot exersa mersul (urcat-coborat) si se pot face vizibili (urcati pe trepte) ca sa cante la microfon, sa recite sau sa creeze scenete. La partea superioara a platformei (h= 2,40 m) se afla dulapioare incapatoare, destinate pastrarii lucrurilor cu care copiii vin din exterior.

SERA CU FLUTURI

in zona de N-E a spatiului elevilor este intrarea in sera, care cu siguranta va face deliciul celor mici, care vor participa la plantarea si ingrijirea legumelor – folosite apoi la cantina pentru hrana bio. Cantina promoveaza o nutritie bazata pe retete naturale de catre nutritionisti romani (vezi Jamie Oliver – care a produs programe culinare pentru copii britanici).

 

 

 

In sera vor fi fluturi care zboara liber.

 

Evenimente

• Targ de Jocuri Inteligente
• Festivaluri
• Ateliere
• Workshopuri
• Bienale de Arta
• Lansari
• KIDx: Public Speaking & Debate
• Expozitie permanenta Leonardo da Vinci
• Ziua Orasului
• Evenimente Tematice- Parada Medievala
• Teatru Improvizatie

Da-i tu viata!
Campusul este lansat pentru crowdfunding:
Incepand de astazi, poti dona pentru constructia Campusului Verde Palade intr-un cont special deschis

• Doneaza LEI in contul special deschis:

(LEI) la Banca Unicredit Tiriac Bank sucursala Drumul Taberei:
RO44BACX0000000805595001
Titularul contului este Asociatia Centrul Gifted Education.
CIF: 30 15 13 82

 

Implica-te
Cunosti o personalitate romaneasca care ar iubi ideea de a sustine generatia copiilor romani cu un proiect verde, si orientat spre viitorul educatiei?

Daca vrei sa sustii Campusului Verde Palade te asteptam in echipa: go@giftededu.ro /
0735-759539
https://www.facebook.com/CampusPalade/

www.campuspalade.ro

 

 

300-135 400-051 101 adm-201 1z0-808 CCA-500 1v0-621 mb2-707 70-980 70-483 2v0-621 nse4 1z0-434 9l0-012 101-400 300-085 og0-093 1z0-061 70-488 1z0-062 mb5-705 102-400 PEGACPBA71V1 70-463 mb2-704 PR000041 IIA-CIA-PART1 700-037 PEGACSA71V1 1z0-144 2v0-621d 1z0-051 070-461 a00-211 jn0-102 1z0-804 640-875 API-580 3002 400-151 98-365 712-50 9l0-066 ns0-506 156-215.77 70-466 lx0-104 9a0-385 642-980 og0-091 74-678 700-260 70-494 c_tfin52_66 lx0-103 m70-101 pmi-001 DEV-401 1z0-067 1K0-001 220-801 TB0-123 700-038 IIA-CIA-PART2 cwna-106 070-487 hp0-y50 070-483 mb2-708 C2010-595 1z0-883 c_tadm51_731 pk0-003 700-039 jn0-633 98-364 300-080 74-343 1z0-133 70-465 c_tscm62_66 PRINCE2-PRACTITIONER mb6-704 1v0-605 API-571 500-007 and-401 c_taw12_731 AX0-100 070-463 70-981 1z0-052 070-488 c_hanatec_10 010-111 mb6-700 700-270 600-455 600-460 1z0-533