400 Bad Request
400 Bad Request
Please forward this error screen to 109.203.124.146's WebMaster.

Your browser sent a request that this server could not understand:

  • (none)/org88221.txt (port 80)

Iti oferim doar cateva intrebari pe care poate le ai si tu, si cateva repere despre felul cum lucram noi. Noi dorim sa te sustinem ca sa intelegi obiectivele unei scoli alternative.

Intrebari pentru parinti

*apasa pe + pentru a vedea raspunsurile

Un copil supradotat are nevoie de o lume aparte. Stii cum arata lumea lui? Stii care sunt nevoile esentiale ale copilului supradotat?

Parintii sunt implicati intr-un parteneriat cu Centrul Gifted Education pentru a descoperi nevoile copilului lor si pentru a intelege cum isi construiesc lumea interioara copiii supradotati. Poti intra in lumea copilului tau doar invatand, ca si el, si adaptandu-te nevoilor lui, si nu invers.

Pe copilul tau supradotat cine il intreaba cum vede el lumea?

Noi lucram plecand de la perspectiva copilului tau.

Ce stii despre creierul copilului supradotat?

Te invitam sa te informezi. Studiind cultura romaneasca observam ca miturile copilului supradotat promovate de mass media fac ravagii in societatea noastra contemporana; stim ca oamenii nu se opresc sa studieze nevoile lui, sau nevoile lui de educatie diferentiata, sau cum functioneaza creierul lui, tributari fiind toti „credintei” ca un IQ superior asigura un avantaj social, si ca asta ii va asigura ceva in societate, ceea ce este o credinta falsa, neconforma cu rezultatele studiilor care nu coreleaza IQ-ul cu nici un avantaj sau reusita sociala marita. IQ-ul este doar o fateta a capacitatii umane si acest IQ este ca un muschi: nefolosit in relatii sociale, neconstruind un creier integrat social (prin relatii cu semeni) si emotional (prin relatie cu propriile emotii) creierul intra in regresie, se dezvolta inegal si dezvolta  dezechilibre, apoi, nefiiind folosit la capacitate, ci la sub-capacitate, acest fapt conduce la modificari chimice care lasa amprente nedorite asupra dezvoltarii creierului (de exemplu: lipsa dopaminei – datorita lipsei satisfactiei legate de vreo provocare- creierul deci regreseza, si creeaza compusi chimici care sunt asociati stressului, ducand la anxietate, depresie, blocarea interesului spre invatare, apatie, plictis, lipsa de implicare in sarcina sau la scoala, sau mai rau, la comportamente reactive, distruptive – antisociale, sau abandon scolar).

Stii ce inseamna asincronia in dezvoltare si cum ii impacteaza viata?

Unul dintre cele mai dureroase si greu de dus aspecte ale supradotarii este asincronia.
Majoritatea oamenilor inteleg perfect ca este cu adevarat o tragedie sa ai o minte de 8 ani intr-un corp de 16 ani. Insa nu intelegem ca este posibil sa ai o minte de 16 ani prizoniera intr-un corp de 8 ani.
Si mai dureros, cu cat esti mai inteligent cognitiv, cu cat ai un IQ mai mare, cu atat intensitatea emotionala este mai mare, posibilitatile infinite de haos emotional si tot atat de mare prapastia cu restul lumii. Tot ce se poate trai in exces, supradotatul il va trai in exces. Inclusiv emotiile de toate felurile. Tot atatea momente de deruta, de respingere, de victimizare si reprimare. Copilul supradotat traieste intr-o lume paralela, intensa emotional, unde putini se pot aventura sa intre. Si astfel, copilul supradotat se simte singur in lumea lui, si apoi devine treptat un singuratic, un alien printre noi.
Cum il putem ajuta? Sa il sustinem in mod prioritar sa-si dezvolte inteligenta emotionala si sociala. Ceea ce de de multe ori ii blocheaza pe oameni de la avea un sentiment ca sunt capabili sa ia viață decizii bune si sa aiba un succes mai mare cu finanțele, sănătatea sau in relațiile lor este modul în care rezolvam partea cu sentimentele neplăcute. Psihologul Joan Rosenberg dezvaluie de exemplu strategia inovatoare și cheile surprinzătoare pentru a experimenta emoțiile provocatoare, care stau la baza încrederii, puterii emoționale și a capacitatii de adaptare. Detalii: click aici.

De la IQ 130 in sus stii ce inseamna o provocare pentru copilul tau? Stii cum sa lucrezi cu un copil supradotat?

Poti afla pe parcursul unui an la „Scoala Parintilor de copii supradotati.”

Stie cum sa isi rezolve conflictele emotionale?

IQ-ul este de cele mai multe ori un aspect de vulnerabilitate, care denota nevoi speciale corelate cu riscuri sociale, decat un aspect de avantaj social. ‎“Odata ce cineva a atins un IQ in jur de 120, a avea puncte de IQ in plus nu pare sase traduca in niciun avantaj masurabil in viata reala” – Malcolm Gladwell, cartea „Exceptionalii – Povestea Succesului”

Stii cat de importante sunt emotiile in dezvoltarea copilului tau?

Gardner apreciaza de o importanta cruciala capacitatile emotionale si relationale, aflate la baza vietii in opinia sa. El subliniaza: „Multi dintre cei care au un IQ de 160 lucreaza pentru cei cu un IQ de 100, in cazul in care cei dintai au o slaba inteligenta intrapersonala, iar a celor din urma este ridicata. In lumea reala, nu exista o inteligenta mai importanta decat cea interpersonala. Daca n-o ai, nu vei sti cu cine sa te casatoresti, ce slujba sa-ti iei s.am.d. Trebuie sa ne formam copiii la nivelul inteligentelor personale inca din scoli.” (Daniel Goleman, Inteligenta Emotionala).

In conditiile in care cu cat IQ este mai inalt, cu tot atat si intensitatea emotionala este mai ridicata, importanta descoperirii emotiilor si integrarii creierului emotional, pentru a dezvolta capacitati similare la nivel emotional cu cele cognitive, devin un focus de o importanta capitala la copilul supradotat.

Ai aflat ce inseamna un Plan Individualizat de Educatie pentru copilul tau?

La Centrul Gifted Education, IEP – Individual Education Plan este focusul intregii echipe. Sub indrumarea unui psiholog educational, un coach, si o intreaga echipa multidisciplinara care actioneaza in cadrul Forumurilor colegiale formata din Faciliatori in Invatare, Asistenti de Trainer si Traineri specializati, IEP-ul se contureaza individual si dinamic pe parcursul anului pentru fiecare copil. Nevoile lui speciale sunt considerate prin obiective specifice fiecarui copil, de la nivel emotional, la comportamente sociale – de grup (de exemplu: cresterea increderii in sine in grup, diminuarea nivelului de perfectionism , cresterea nivelului de focusare in sarcina, cresterea nivelului de verbalizare in cadrul grupului stimularea exprimarii punctului de vedere personal, exprimarea autentica, dezvoltarea creativitatii, cresterea curajului cu ajutorul grupului, cresterea flexibilitatii in contactele sociale, dezvoltarea unor mecanisme de a face fata frustrarii, antrenarea rabdarii, invatarea de noi emotii, recunoasterea emotiilor de baza la sine, exprimarea emotionala prin mima etc) la dezvoltare cognitiva prin gasirea de solutii in grup si in dinamica. Sunt urmarite obiective generale ca recuperarea asincroniei in dezvoltare, respectarea regulilor de grup si cresterea gradului de cooperare in cadrul grupului. Parintii lucreaza alaturi de echipa si de pshihologul educational pentru a intelege cum se compune si se creeaza in timp, pe baza informatiilor accumulate, observatiilor si comportamentelor observate in fapt real, si cum poate invata sa il fructifice si in relatiile de acasa si in mediul scolar extins.

Plan Individualizat de Educatie - de ce este importanta educatia personalizata?

Ce este Plan Individualizat de Educatie (Individual Education Plan- IEP)?
Planul individualizat educational este planul dupa care ne ghidam pentru a observa progresele copilului pe parcursul unui an petrecut in cadrul Centrul Gifted Education. El este conturat de la intrarea copilului in program, implementat cu ajutorul echipei si corelat cu interesele copilului (in anul II). Deoarece in primul an copii inca nu sunt obisnuiti cu un alt tip de educatie (in care sunt incurajati sa dea feedback, sa intrebe, sa gandeasca alternativ), planul individualizat in primul an se focuseaza pe cresterea abilitatilor sociale si emotionale in vederea reducerii asincroniei in dezvoltare. Urmarim prin acest plan sa incurajam copilul sa isi spuna parerea, sa isi asume proiecte/decizii/interese si sa le dea o forma concreta aplicabila in viata reala (extinderea cunostintelor la mediul exterior, din afara centrului). Deoarece nu vrem sa prezentam educatia alternativa ca pe o „bula” sociala din care copilul cand iese nu mai stie sa aplice nimic din ce a invatat, facilitam un proces de invatare in care studentul afla in mod special in ce fel poate extinde ceea ce a invatat in viata lui de zi cu zi.
Ce include IEP?
Copii gifted au nevoie de educatie diferentiata. Planul personalizat include evaluarea initiala a studentului, obiectivele setate in echipa (learning facilitators, traineri, psiholog scolar) – ele vizeaza dezvoltarea in primul rand sociala si emotionala, deoarece copii gifted manifesta sub aceste aspecte vulnerabilitati, nu neaparat in acumularea de cunostinte/informatii cognitive. Planul include exemple de activitati, jocuri prin care se ating aceste obiective, dar si recomandari pentru parinti in vederea diminuarii disonantei cognitive (apare in momentul in care la centru invata ceva, acasa altceva). Ne dorim ca universul copilului sa capete sens sub anumite aspecte deoarece creierul uman are nevoie de predictibilitate in vederea folosirii resurselor in mod optim pentru o dezvoltare superioara. Planul personalizat este documentat stiintific si actualizat in functie de evolutia copiilor in echipa. Educatia fiind un proces natural, uman, flexibil, ne asumam ca indeplinirea obiectivelor din IEP sa fie una dinamica, fluida, care se modifica pe parcursul anului.
Care este utilitatea IEP?
IEP-ul ajuta echipa de specialisti sa se ghideze in procesul de educatie diferentiata deoarece este individualizat in functie de abilitatile si vulnerabilitatile copilului. Are ca scop structurarea procesului de invatare a studentului si este prezentat parintilor, cu recomandari pentru contextul familial al copilului.

Stie cum sa rezolve o problema practica de viata? Stie cum sa vada o problema de matematica aplicata la viata lui de zi cu zi?

E o eroare de gandire sa presupunem ca un creier capabil de o performanta inalta la un moment dat, cum ar fi un test de IQ, intr-un anume context, va fi neaparat capabil sa reproduca performanta oridecate ori se re-creeaza contextul si cu atat mai mult cand este „scos din context”. Factorul obiectiv, biologic, felul cum relationeaza social conteaza, si de multe ori se intampla ca nu poate sa obtine nici o performanta. De ce? Pentru ca nu o poate reproduce, totul devenind contextual. Noi lucram cu copiii supradotati aplicat si in directa si stransa relatie cu lucru in echipa, si cu exemple si intrebari cu legatura cu viata reala.

Stii cat de mult ii poate influenta scoala imaginea de sine, si ulterior, viata copilului tau ca adult?

Intre 6 si 10 ani o influenta majora in dezvoltarea copilului supradotat o are scoala. Modul in care copilul se raporteaza la noii colegi si la reactiile acestora, comunicarea cu profesorii, activitatile scolare, reprezinta noi experiente pe care copilul le va integra mai mult sau mai putin. In aceasta perioada adaptarea la grup este foarte importanta. Copiii invata sa urmeze regulile grupului, sa-si subordoneze si sa renunte la propriile interese in favoarea grupului. Imaginea pozitiva despre sine si cresterea increderii in sine este puternic influentata de acceptarea grupului. Deseori copii supradotati au dificultati de adaptare scolara deoarece au evoluat prea repede comparativ cu generatia lor si au campuri de interes pe care nu le mai acopera programa scolara de masa. Ca parinti sunteti in situatia paradoxala de a avea copii foarte inteligenti cu rezultate scolare extrem de neconcludente si desigur aceasta duce la un permanent conflict in familie dublat de conflictul interior al copiilor. Copilul supradotat se vede sensibil, empatic, isi doreste mult sa fie acceptat de ceilalti. El este insa foarte sensibil la critica si la respingerea de catre copiii, are o puternica nevoie de recunoastere. El are asteptari crescute de la sine si de la ceilalti fiind un perfectionist – nimic nu e destul de bun, pare mereu dezamagit sau descurajat. Imaginea de sine este puternic influentata insa si de gradul de acceptarea a copilului de catre p arinti si profesori. Afectiunea primita de la voi dragi parinti, dar si de la cadrele didactice, valorizarea succeselor si realizarilor pe care copilul le are, implicarea copilului in luarea unor decizii care il privesc, independenta acordata, consecventa in respectarea regulilor care sunt necesare a fi intelese si nu impuse, toate acestea sunt extrem de importante in dezvoltarea psiho-socio-emotional a copilului dvs. Copiii isi formeaza identitatea pe parcursul anilor scolari iar perceptia lor despre sine in acesti ani le va influenta intreaga personalitate pe parcursul intregii vieti.

Stii cat de important este jocul in dezvoltarea copilului tau?

Toate cercetarile actuale din domeniul Dezvoltarii Cognitive si al Neurostiintelor confirma concluziile de acum aproape un secol al unuia dintre cei mai mari cercetatori rusi in domeniu, Lev Vygotsky, supranumit „Mozart al psihologiei”: copilul tau se hraneste din puterea educațională a jocului, sportului, dansului, storytelling-ului, a muzicii, ducand la dezvoltarea functiilor cognitive precum memoria de lucru, controlul inhibitor și comutarea atenției, flexibilitatea in gandire- functii care stau la baza creativitatii, și reflecției. Ceea ce hraneste spiritul uman, intreaga persoana, hraneste de asemenea si mintile noastre.
„În joc, un copil este întotdeauna peste vârsta lui medie, peste comportamentul său de zi cu zi, în joc, este ca și cum ar fi cu un cap mai înalt decât el însuși.”
„Fiecare funcție în dezvoltarea culturală a copilului apare de două ori: în primul rând, la nivel social, iar mai târziu, la nivel individual; în primul rând, între oameni (interpsihologic) și apoi în interiorul copilului (intrapsihologic). Acest lucru se aplică în mod egal atenției voluntare, memoriei logice, precum și la formarea conceptelor. Toate funcțiile superioare provin din relații reale intre indivizi”. – Lev Vygotsky (1896-1934).

Copilul tau este supradotat si are nevoi speciale. Stii care sunt nevoile lui speciale, ai fost la Scoala Parintilor de copii supradotati?

Daca stii acest lucru, stii ce inseamna pentru viata de zi cu zi? Te consideri bine informat?

Copiii supradotati sunt considerati ca avand nevoi speciale. Nevoile lor specifice se intind de la nevoia de a reduce asincronia intre EQ si SQ si IQ (inteligenta emotionala si sociala corelata cu inteligenta cognitiva, in mod integrat), la abilitati si strategii de invatare, lectii de gandire prin dezvoltarea gandirii, dezvoltarea „muschiului” compasiunii, contactul cu propriul corp si a emotiilor din corp, dezvoltarea gandirii corporale si a intuitiei, contactul cu stari de flow si in general, contactul cu propria stare de bine cand isi exercita propria gandire, simtire si propria fiinta in relatie cu altii, pana la a-si exercita creativitatea, abilitatea de solutionare prin lucrul in echipa, gasirea echilibrului emotional dupa stari conflictuale, dezvoltarea abilitatii de a gasi sens, dezvoltarea gandirii holistice, de emisfera dreapta, de a vedea intregul si apoi partile; dezvoltarea gandirii adaptative si inovatoare, dezvoltarea abilitatii de a gandi global si cros-cultural, abilitatea de a discerne informatia relevanta dintr-un calup informational mare, capacitatea de transdisciplinaritate (de a gasi solutii si de a intelege concepte si informatii la intersectie intre domenii), capacitatea de utilizare a noilor medii de colaborare. In cele din urma, si nu la urma, extrem de important este contactul cu mentori pe subiecte de pasiune care sa le trezeasca curiozitatea (asa cum s-ar pune seminte intr-un teren fertil, este important cine sunt persoanele care pun primii semintele in solul imaginatiei si curiozitatii fiilor si fiicelor dumneavoastra).

„Copiii nostri supradotati invata mai repede si nu au nevoie sa-si petreaca aceeasi cantitate de timp pentru a invata noi abilitati asa cum au nevoie alti copii. Ceea ce insa au nevoie este sa invete abilitati de studiu/de invatare: la un moment dat ei vor avea intr-adevar nevoie sa invete ceva, si nu doar sa-l absoarba rapid. Ei pot face acest lucru prin abordarea unor activitati si munci care ii provoaca. Scolile pot face acest lucru intr-o varietate de moduri. Acceleratia este doar una dintre optiuni. „ Lyn Kendall, British Mensa’s Gifted Child Consultant

„Copiii supradotati merg la scoala si nu intalnesc nimic care sa ii faca sa depuna efort. Cresc mari gandindu-se ca a fi destept inseamna ca nu e nevoie sa muncesti din greu. Si atunci cand pentru prima oara cand se intalnesc cu ceva cu adevarat dificil se gandesc ca nu sunt destul de destepti.” Dr Sally Reis Renzulli

Copilul tau supradotat are prieteni?

Nevoia de apartenenta, de a-si stabili conexiuni interpersonale, de fi el insusi si de a-si crea prieteni sunt implinite la noi.

Copilul tau are un grup de copii cu abilitati similare unde el sa traiasca provocari la nivelul IQ-ului sau, prin joc?

Interacțiunea socială si jocul structurat dezvoltă inteligentele cognitiva, emotionala si sociala. Daca te focusezi doar pe „scoli bune” care sa-i dezvolte IQ-ul, este nevoie sa-ti schimbi perspectiva. Abilitatile emotionale si sociale inalte, sunt un predictor mai mare dacat IQ in ce priveste succesul copilului tau, inclusiv din punct de vedere academic. Iar pentru un copil supradotat, cel mai mare efort depus in principal, va fi pentru reducerea asincroniei, pentru a-si echilibra un IQ inalt, cu un EQ si SQ la fel de inalte.

La scoala i se spune ce sa faca?

Aici copiii sunt „driveri”, „profesorii” sunt facilitatori, pentru că se urmăreste primordial perspectiva copilului. Copiii devin astfel complet implicați punandu-si amprenta lor personala asupra scolii si invatarii.

Copilul tau supradotat se dezvolta haotic?

Pentru noi, este prioritar să realizăm un echilibru între coeficienții emoțional, social și de inteligență cognitiva ai copilului, astfel încât acesta să se bucure de școală și de viață. Parintii parcurg o perioada de adaptare a asteptarilor si de reconfigurare pentru a intelege ca prioritar in viata unui copil supradotat este stabilirea de relatii sigure emotional cu persoane compatibile, care sa-i asigure continuitate, siguranta si predictibilitate, si pe aceasta baza sa construiasca un cognitiv puternic. Fara relatii, copilul supradotat alearga predictiv dupa „cunostinte si informatii”care ii tin mintea ocupata, ii creeaza siguranta de moment si sentimente de superioritate si multumire, si in cele din urma, il lasa complet vulnerabil in fata unor situatii de viata unde aceste informatii acumulate nu au nici o valoare practica.

Stii care e unul dintre cele mai mari mituri ale copilului supradotat?

Ca oricum „le are” pe toate si ca fiind asa de destept, viitorul ii e asigurat.
Din pacate, lucrurile nu stau deloc asa. In primul rand pentru ca nu sunt intelese nevoile sale speciale, si cu ce comportamente si modificari in educatie, consiliere si abordare parentala se coreleaza. De la modificari structurale in creier (felul cum isi folosesc emisferele cerebrale si zone din neocortex) pana la hipersensibilitatea lor emotionala si hiperexcitabilitatea lor, la nevoile lor speciale de a invata diferentiat (si nu e vorba de pregatire la olimpiada cum eronat se intelege in cultura educationala romaneasca) …noi adultii, avem nevoie sa parcurgem un traseu pentru a ne modifica perceptiile asupra a ce inseamna zona proximei dezvoltari pentru un copil supradotat. Cat despre mituri, sunt cel putin 15 mituri. E nevoie sa te familiarizezi si sa inveti sa inoti printre aceste mituri pentru ca ele distorsioneaza realitatea si conduc la etichete, agresiuni emotionale, psihice sau chiar fizice -care il pun pe copil in situatie de risc social, inclusiv abandon scolar si alienare sociala.

Educația standard nu se potrivește cu nevoile copilului tău supradotat?

În școala noastră fiecare copil învață în ritmul propriu și beneficiază de un Plan Educațional Individual. Parintii invata alaturi de un specialist sa inteleaga componentele statice si cele dinamice ale acestui lan si cum sa le urmareasca pe perioade mari de timp. Parintii invata cum sa aplice pe cont propriu abordarea academica, in planul practic, al vietii curente.

Copilul meu se va descurca in societate?

Este geniul mai comod acum decât pe timpul lui Einstein?
Suntem noi mai deschiși social spre genialitate decât pe timpul lui Einstein?
Nicidecum. Dovada sunt studiile care arata esecul lor social.
De ce oare? Sa fie EQ-ul si SQ-ul inferior IQ-lui? Evident. Asincronia este un aspect de mare vulnerabilitate. Unicitatea supradotatilor ii face vulnerabili in mod particular si cere modificari in educatia parentala, in invatare si consiliere pentru a le oferi o dezvoltare optima (grupul Columbus, 1991).
Nici Albert Einstein nu si-a gasit de lucru; l-a ajutat tatal lui Marcel Grossman sa ia in primire un post la oficiul de pantente din Bern, Elvetia. Dvs. ca parinti credeti ca lucrurile s-au schimbat prea mult pentru oamenii supradotati, incomozi de pe vremea lui Albert Einstein, si daca nu, de ce nu? Ce anume ii face pe ei sa nu poate fi angajabili? V-ati gandit ce competente de relationare si emotionale are nevoie un tanar supradotat pentru a se integra in societate? IQ-ul, dupa stiinta noastra si dupa rezultatele cercetarilor in domeniu, este o pista falsa dupa care oamenii se orienteaza in mod vadit, eronat; cu cat e mai mare, cu atat riscurile sociale mai mari. Sansa unui copil supradotat sunt programele de inteligenta integrata, specializate, care urmaresc reducerea asincroniei in dezvoltare si implinirea nevoilor lor.

Cum arata un supradotat integrat social?

Un tanar supradotat integrat social are o inteligenta integrata. Se bucura in primul rand de cine este el, are o stare de bine, un confort interior, si are capacitatea sa isi actualizeze singur potentialul, are autonomie. E constient ca poate sa-si lase amprenta in aceasta lume si crede in capacitatile sale. Judeca singur din perspective multiple, cu capul propriu. Isi asculta intuitiile si are spontaneitate. Are umor, are o buna imagine de sine, se simte in siguranta in lume, se simte bine în corpul sau, are o buna cunoastere de sine si are respect de sine. Aceste aspecte tin de un EQ și SQ integrate cu IQ-ul. De asemenea, el este constient de el insusi, poate face fata criticii, admite ca altii au o alta parere decat a lui, accepta diferentele ca facand parte din ecuatie. Poate lucra in echipa. Face fata emotiilor disconfortante, si isi cunoaste limitele. Nici o inteligenta mare nu poate fi de vreun folos, dacă nu te poți exprima pe tine, si cu atat mai mult cand nu te poti exprima, sau te exprimi inadecvat in momente de panica, de stres ridicat. Acestea sunt momente in care fie iti implinesti imaginea despre rolul tau, despre cine esti tu, in lume, sau nu. Atunci cand un individ supradotat devine bine integrat pe ambele emisfere, de exemplu, functiile inteligentei integrate si produsele acestei inteligente sunt net superioare si sunt vizibile. De exemplu, cresc capacitatile creatoare si de auto-expresivitate, cu inmultirea starilor de flow. Aceste stari de flow se coreleaza cu constientizarea conditiilor de optim pentru a genera flow-ul, cat si cu cresterea capacitatii de auto-reflexie. Capacitatea elocinței verbale devine extrema, cu generarea complexa, creatoare, si profunda de idei, solutii, abordari, etc, o expresie extinsa a unei personalitati infloritoare.

Stii care vor fi cerintele pe piata muncii in 30 de ani?

Afla mai multe despre lucrurile cu care se va confrunta copilul tau in lumea pe care o va aduce viitorul. Afla abilitatile si competentele necesare. Timpul trece!
Afla mai multe aici.

300-135 400-051 101 adm-201 1z0-808 CCA-500 1v0-621 mb2-707 70-980 70-483 2v0-621 nse4 1z0-434 9l0-012 101-400 300-085 og0-093 1z0-061 70-488 1z0-062 mb5-705 102-400 PEGACPBA71V1 70-463 mb2-704 PR000041 IIA-CIA-PART1 700-037 PEGACSA71V1 1z0-144 2v0-621d 1z0-051 070-461 a00-211 jn0-102 1z0-804 640-875 API-580 3002 400-151 98-365 712-50 9l0-066 ns0-506 156-215.77 70-466 lx0-104 9a0-385 642-980 og0-091 74-678 700-260 70-494 c_tfin52_66 lx0-103 m70-101 pmi-001 DEV-401 1z0-067 1K0-001 220-801 TB0-123 700-038 IIA-CIA-PART2 cwna-106 070-487 hp0-y50 070-483 mb2-708 C2010-595 1z0-883 c_tadm51_731 pk0-003 700-039 jn0-633 98-364 300-080 74-343 1z0-133 70-465 c_tscm62_66 PRINCE2-PRACTITIONER mb6-704 1v0-605 API-571 500-007 and-401 c_taw12_731 AX0-100 070-463 70-981 1z0-052 070-488 c_hanatec_10 010-111 mb6-700 700-270 600-455 600-460 1z0-533