Monica Gheorghiu

Monica Gheorghiu

Monica Gheorghiu. Project Manager, MBA. “Femeia Anului 2012 pentru Apararea si Promvoarea Drepturilor Copilului”

„Sunt consultant de management, freelancer, membru Mensa UK şi antreprenor
social. Am terminat un MBA ca bursier Soros în 2004, la CEU Business School şi un
Exchange Progam în SUA la Weatherhead School of Business, top 10 în
Antreprenoriat în SUA cu specializarea Marketing şi IT. Visul meu este să realizez un
campus verde pentru copiii supradotaţi, promovând acest proiect al inteligenţei
înalte, un proiect care aduce o contribuţie socială imensă, un plus de valoare
autentică şi un drive social maxim. CCPD in Gifted and Teaching Gifted, ICEP
Europe.”

Mai multe despre viziunea mea:

Am primit recunoasterea sociala pentru proiectul pe care il derulez :

* 125 Femei Antreprenor de la Avon in 2011 si

* Femeia Anului 2012 pentru Promovarea şi Apărarea Drepturilor Copilului – pentru programele de identificare și susținere a copiilor supradotaţi.

Cercetări în domeniu arată că aceşti copii au un risc social înalt pe care puţini îl cunosc: 97% se ratează. Sunt vulnerabili pentru că nu se integrează de la sine în sistemul şcolar de masă, îşi ascund abilităţile, îşi risipesc talentul şi deseori sunt ridiculizaţi în familie sau în cercul de prieteni. Recomand prezentarea: Miturile Copiilor Supradotati, CE PIERZI daca NU STII

Pentru a stopa şi a preveni această risipă de inteligenţă, începând cu anul 2004 m-am alăturat unui proiect de mari proporţii, cu o miză uriaşă: implementarea educaţiei de excelenţă în învăţământul românesc. Experienţa campusului american de la Case Western Reserve, facând parte din University System of Ohio, cel mai mare campus universitar din Statele Unite şi top 6 în lume, m-a inspirat în iniţierea demersurilor de a înfiinţa un mediu de studiu similar pentru copiii din România. In campusul imens al celor doua Universitati unite, Case Western Reserve, atmosfera era visul oricarui student: o deschidere uriasa spre cunoastere, profesori straluciti, o atitudine extraordinara de incurajare a gandirii antreprenoriale libere, o suprapopulatie de cladiri ce reprezentau insitutii unde puteai alege sa mergi la orice cursuri iti trecea prin cap, o biblioteca cat un palat si bucsita de carti cum nici prin vis nu visai si resurse la discretie. Atunci mi-am spus in sinea mea ca putem crea in Romania aceste resurse pentru copii. Asa s-a infiripat in inima mea proiectul.

Am susţinut timp ani de zile alături de dl prof. Florian Colceag realizarea scolilor de vara in Gifted Education pentru profesori, a cursurilor pentru parintii copiilor supradotati şi adoptarea Legii 17/2007 pentru educaţia copiilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă. Legea a fost adoptata dupa ce au fost depuse eforturi uriaşe. Este legea care înfiinţează categoria de copil supradotat cu nevoi speciale de educaţie şi care stipulează dreptul la educaţie diferenţiată, pentru prima dată în România!

Prin Centrul Gifted Education oferim sansa copiilor supradotati sa invete la nivelul inalt al abilitatilor lor. Este un drept inalienabil al fiecarui copil sa invete la nivelul abilitatilor lui. <<Poti face un efort sa-ti aminteste-ti cand erai tu copil si doreai sa inveti altfel, si stiai ca poti si vrei mai mult? >> Astazi poti da sansa copilului tau sa invete altfel. Ceea ce nu stiati este ca: Copiii cu abilitati inalte au nevoi speciale de educatie diferentiata, consiliere si ca nu pot invata altfel pentru o dezvoltare optima, ca sunt copii cu riscuri sociale ridicate, si trebuie sa le constientizam – alienare, abandon scolar, depresie, suicid, comportament antisocial. Un mediu propice de hranire in care ei sa-si poata dezvolta abilitatile, potentialul natural, este pur si simplu normalul.

Centrul Gifted Education a prins viaţă în 2010; funcţionează ca organizaţie non-profit, membru ECHA – European Council for High Ability, cu misiunea de a descoperi şi de a dezvolta potenţialul copiilor supradotati şi de a crea reţele formate din experţi şi profesionişti în educaţie. Are 100% satisfactie din partea copiiilor ceea ce eu consider ca este cea mai puternica carte de vizita, si ceea ce imi da curajul pentru viitor.

Eu cred in dreptul inalienabil al copiilor supradotati de a invata la nivelul inalt al abilitatilor lor.”