Cum functioneaza creierul integrat al unui copil gifted (versus neintegrat)?
Follow si Like:
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
http://giftededu.ro/cum-functioneaza-creierul-integrat-al-unui-copil-gifted-versus-neintegrat/
Twitter
Visit Us

Am vrea sa subliniem cat se poate de mult, cat de important este sa invatam despre functionarea creierului integrat si ce putem face noi ca adulti si parintii pentru a dezvolta un creier integrat la copiii nostri. Regretam ca informatiile despre rezilienta si creierul integrat au devenit o perspectiva de referinta abia in ultimii 10 ani, prin publicarea rezultatelor din neurostiinte.

Sistemul educational promoveaza in general o dezvoltare dezechilibrata, a cognitivului in dauna emotionalului si socialului. In acest context nefavorabil, copilul supradotat are nevoie sa dea sens, impreuna cu alti colegi, unei provocari, intr-un mediu unde se simte in siguranta, acceptat asa cum e, si tot acolo sa rezvolve conflicte, sa cunoasca stari si emotii care apar simultan cu procesele lui cognitve – procese care duc la integrarea creierului. Abia atunci putem vorbi de provocari integrate emotional la nivelul lui ridicat de cognitie.

Din observatiile noastre din peste 15 evaluari comportamentale (intalniri la prima vedere a copiilor supradotati cu comisii de psihologi clinicieni pentru a descoperiri comportamente in situatii de limita, sau in situatii neprevazute) din ultimii 7 ani de activitate, si in urma analizei pe comportamente de rezilienta pentru aproximativ 200 de copii care au lucrat peste 2000 de ore alaturi de echipa de facilitatori si traineri pe parcursul Programului Academic lucrurile stau asa:

Copilul gifted integrat:

  • Este extrem de deschis, senzitiv, atent la ceilalti si la el insusi
  • Poate pune in cuvinte in mod elevat continuturi interioare
  • Este constient si conectat din punct de vedere corporal cu sine (poate sa verbalizeze),
  • Are simtul umorului dezvoltat si se exprima in public cu usurinta.
  • Este spontan, creativ, inovativ si nu simte nevoia sa isi puna o masca pentru a se integra in colectiv – se accepta si ii accepta pe ceilalti asa cum sunt.
  • Beneficiaza de suportul si iubirea parintilor in mod neconditionat.
  • Chiar daca este hiperfocusat la ceea ce le place si distras (neatent) cand nu se simte stimulat, nu manifesta comportamente disruptive sau agresive, ci se refocalizeaza si isi foloseste creativitatea pentru a gasi aspecte stimulante in contexte pe care el/ea le vede ca fiind nestimulative.
  • Unii copii gifted au abilitati ridicate de relationare (abilitati interpersonale) si sunt foarte empatici. Altii performeaza intr-un domeniu/subiect de interes fiind intr-un contact profund cu emotiile lor, cu corpul lor sau cu efectele comportamentului lor asupra celorlalti.

    Copilul gifted neintegrat

  • Isi doreste sa fie centrul atentiei (prin orice mijloace), sau, la polul opus, este complet dezinteresat si neparticipativ la activitati de grup.
  • Mizeaza pe cognitivul lui in detrimetrul componentei emotional-sociale si este incurajat in acest demers de familie, care adesea face acelasi lucru.
  • Devine agresiv sau dominator, monopolizeaza grupul sau este retras, absent sub pretextul ca se plictiseste.
  • Este manipulativ si dezinteresat de contactele interpersonale: tot ceea ce mediaza relatiile cu ceilalti tine de subiectele lui preferate.
  • Nu stie sa lucreze in echipe si nici nu are vreun interes pentru acest aspect deoarece colaborarea presupune negociere si compromis.
  • Se teme sa se afirme din punct de vedere emotional, e vulnerabil si usor de destabilizat, avand un comportament observabil de tip agresiv (verbal – foloseste sarcasmul, fizic) pasiv agresiv (renunta sa se exprime la timp si o face doar cand poate sa domine, sau evita confruntarea) sau de tipul “clovnul clasei” (sa ii faca pe ceilalti cu orice pret sa rada, pentru a fi acceptat, integrat in colectiv).
  • Renunta repede, are toleranta scazuta la frustrare si prezinta adesea tulburari emotionale sau de comportament.

De obicei, copilul gifted neintegrat are parinti permisivi si indisponibili emotional, foarte autoritari sau agresivi, folsind cognitivul drept unica moneda de comunicare, si singura panta de autoafirmare pentru a primi iubirea familiei.

Te invitam sa retii:

 

  • Copilul tau supradotat are nevoie de integrare emotionala si sociala, pe orizontala si pe verticala. Atunci cand Emisfera stanga si Emisfera dreapta functioneaza integrat, adica schimba informatii prin corpul calos, avem un creier care functioneaza integrat pe orizontala. Cand copilul simte emotii, senzatii, si frici irationale intra in alerta si se panicheaza. Insa cand stie sa discute despre aceaste emotii de baza ale vietii cu un adult (dezgust, frica, tristete si furie) atunci integreaza creierul pe verticala si va putea functiona multumitor in situatii de stress sau amenintare. Poti afla mai multe despre aceasta in Cartea „Creierul Copilului tau”
  • Fiecare interactiune este invatare pentru copilul tau; relatiile se construiesc in timp; alfabetizarea emotionala a copilului incepe de la faptul ca adultul poate recunoaste acea emotie la el insusi si acea emotie nu-l face sa se simta inadecvat, incat sa nu poata fi prezent in relatie cu copilul. Multi parinti nu stiu cum sa faca acest lucru.
  • Fara sa vorbim si acasa, si la scoala, despre emotii, ce simtim, ce ne doare, cand ne doare, ce nu intelegem, ce nu se leaga, nu integram pe orizontala, cele doua emisfere. Si intarim dezechilibrul, asincronia in dezvoltare. Si apoi apare falia care se rupe, trauma. „Chestia” aia care nu face sens, comportamentul ala incredibil si incalculabil, si imprevizibil, si …si…si……putem invata sa facem contact cu emotiile, asa cum sunt si sa le integram, vorbind, comunicand, analizandu-le, lasandu-le sa fie. In felul acesta se dezvolta rezilienta, mintea integrata, inteligenta integrata. In felul acesta ne pregatim pentru viata, pentru a trece peste obstacole, care, cu siguranta, ne asteapta.
  • Invatarea prin joc este sansa integrarii tuturor functiilor cognitive, emotionale si sociale, conform cu ultimele rezultate in domeniul neurostiintei pentru un creier integrat.
  • Citeste mai multe aici

Add Comment

300-135 400-051 101 adm-201 1z0-808 CCA-500 1v0-621 mb2-707 70-980 70-483 2v0-621 nse4 1z0-434 9l0-012 101-400 300-085 og0-093 1z0-061 70-488 1z0-062 mb5-705 102-400 PEGACPBA71V1 70-463 mb2-704 PR000041 IIA-CIA-PART1 700-037 PEGACSA71V1 1z0-144 2v0-621d 1z0-051 070-461 a00-211 jn0-102 1z0-804 640-875 API-580 3002 400-151 98-365 712-50 9l0-066 ns0-506 156-215.77 70-466 lx0-104 9a0-385 642-980 og0-091 74-678 700-260 70-494 c_tfin52_66 lx0-103 m70-101 pmi-001 DEV-401 1z0-067 1K0-001 220-801 TB0-123 700-038 IIA-CIA-PART2 cwna-106 070-487 hp0-y50 070-483 mb2-708 C2010-595 1z0-883 c_tadm51_731 pk0-003 700-039 jn0-633 98-364 300-080 74-343 1z0-133 70-465 c_tscm62_66 PRINCE2-PRACTITIONER mb6-704 1v0-605 API-571 500-007 and-401 c_taw12_731 AX0-100 070-463 70-981 1z0-052 070-488 c_hanatec_10 010-111 mb6-700 700-270 600-455 600-460 1z0-533

Vendor: Cisco Exam Code: 210-451 Exam Name: Understanding Cisco Cloud Fundamentals Version: DemoDEMO

QUESTION 1 Which option is one essential 210-250 dumps characteristic of Cloud computing? A. It must use virtualization. B. It must provide load balancing services. C. It must provide on-demand self service. D. It must run on open source software. Correct Answer: C

QUESTION 2 Which Cloud service model is appropriate 210-255 dumps for a physical data center move to the Cloud? A. Infrastructure as a Service B. Platform as a Service C. Compute as a Service D. Software as a Service Correct Answer: A

QUESTION 3 What is an invalid Cloud deployment model? A. distributed B. private C. community D. hybrid Correct Answer: A

QUESTION 4 Which two options are benefits of the Cisco 200-150 dumps InterCloud Solution? (Choose two.) A. enforces standardization on a single hypervisor product B. provides self service for hybrid resources C. management of heterogeneous SAN solutions D. secure connectivity between public and private Clouds Correct Answer: BD

QUESTION 5 Which option contains server hardware identifiers, firmware, state, configuration, and connectivity characteristics? A. pools B. policies C. service profiles D. resource groups Correct Answer: C

QUESTION 6 Which two technologies support 200-155 pdf running Linux and Windows virtual machines? (Choose two.) A. KVMB. LXD C. Docker D. Microsoft Hyper-V Correct Answer: AD

QUESTION 7 Which of the following best describes the order of operations of FCoE Initialization Protocol? A. VLAN Discovery, FCF Discovery, FLOG I/F Discovery, FC Command B. VLAN Discovery, FCF Discovery, PLOGI Discovery, FLOG I/F Discovery C. FCF Discovery, PLOGI Discovery, FLOG I/F Discovery D. VLAN Discovery, FCF Discovery, FLOG I/F Discovery Correct Answer: D

QUESTION 8 Which option is an open and extensible southbound 300-160 dumps protocol that supplies policy directly to data center networks? A. OpFlex B. vPath C. VM-FEX D. OpenDaylight Correct Answer: A

QUESTION 9 Which two descriptions of VXLAN are true? (Choose two.) A. The VXLAN Identifier space is 24 bits. B. VXLAN uses the Internet Protocol as the transport medium. C. VXLAN adds 24 bytes of overhead to each packet. D. VXLAN is primarily designed for small environments. Correct Answer: AB

QUESTION 10 Which of the following is a feature that improves 300-165 dumps the performance of software applications that run on the Cisco UCS servers in a data center by bypassing the kernel when sending and receiving networking packets? A. A, vPath B. VM-FEX C. usNIC D. VMware PassThrough Correct Answer: C

QUESTION 11 What are two characteristics of a LUN? (Choose two.) A. A LUN must be fully comprised of one physical disk B. A LUN handles file system creation C. A LUN can be comprised of multiple physical disks D. A LUN is a unique identifierCorrect Answer: CD QUESTION 12 Refer to the command line display 300-170 dumps below: vsan database vsan 1000 name FCoE vlan 1000 fcoe vlan 1000 int e1/1 switchport mode trunk switchport trunk allowed vlan 1000 no shut int vfc10 bind interface e1/1 switchport trunk allowed vsan 1000 no shut On which line does the error occur that prevents FCoE from 300-175 dumps operating correctly in a Cisco Nexus switch? A. fcoe vlan 1000 B. switchport trunk allowed vsan 1000 C. int vfc10 D. bind interface e1/1 Correct Answer: A