Copiii trebuie să știe că sunt gifted?
Follow si Like:
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
http://giftededu.ro/copiii-trebuie-sa-stie-ca-sunt-gifted/
Twitter
Visit Us

Copiii trebuie să știe că sunt gifted?
Cum ii explicam?
25 mai 2011 | de Heidi Stevens, Tribune Newspapers

Traducere

Î: Școala elementară l-a etichetat pe fiul tau „gifted”. Ca parinte ar trebui să-i spun?
Sfat: Puteți să ii spuneți copilul dumneavoastră ca este „gifted”, atâta timp cât el știe că aceasta nu înseamnă că el este mai inteligent sau mai bun decat oricine, doar că el a dat un test si l-a rezolvat foarte bine [N. Ed. Testele de inteligenta sunt limitate in timp si spatiu, si nici un test dat nu este garantat decat cel mult o perioada de timp. El reprezinta capacitatea din acel moment, acel context]

Sfat Expert:
„Sunt copii gifted si copii gifted „, spune Liz Perelstein, fondator si presedinte al Choice International School, un serviciu de consultanță care ajută familiile să găsească școli potrivite pentru copiii lor supradotați.
Copiii care scoreaza sus pe un test standardizat, vor putea câștiga intrarea într-un program accelerat de la școală – acestia sunt fără îndoială copii cu minte stralucita, Perelstein spune. Dar ei nu sunt, cel mai probabil, gifted.

Totusi, acesti copii s-ar putea întreba de ce ei participa brusc la un program special de la școală – sau o școală cu totul nouă, în unele cazuri.

„Eu nu văd nici o nevoie de a ii eticheta”, spune ea. „Spuneti-le si faceti-le cunoscut ca toți copiii au puncte forte și puncte slabe. Trebuie sa stie ca ei au puncte forte academice, iar părinții lor și școala vor să se asigure că vor face lucruri care le vor provoaca mintea si care vor fi interesante anume pentru ei. Aceasta este o oportunitate pentru ei sa isi largeasca capacitatea mintii lor și să fie cu alți copii care au aceleasi interese – este exact modul in care scoala doreste sa aiba grija de nevoile lor și sa le hraneasca curiozitatea, la fel cum ar face si școlile speciale pentru sportivi sau muzicieni.”
Copiii supradotați cu adevărat, reprezinta doar 2 la suta din populatie, si in general, Perelstein spune, se lupta in prima parte din copilărie dar tot acestia sunt si cei care pot beneficia de fapt de a avea un nume pentru „soarta” lor, si anume „gifted”.

„Ei tind să se simtă diferit de colegii lor”, spune ea. „Ei nu au aceleași interese, au prea puține lucruri despre care ar putea vorbi cu colegii lor, si au adesea dificultăți în relațiile sociale. Cred că e un lucru bun pentru părinții să le spuna copiilor ca motivul pentru care se simt diferit este acesta, pentru ca sunt gifted, nu pentru că ceva este în neregulă cu ei. ”

Conversația cu copilul tau ar putea merge ceva de genul asta:
„Da, te lupti si suferi și e greu să fii tu insuti. Dar reversul care e foarte interesant este ca copiii ca tine tind să se simta mai bine pe masura ce trece timpul in școală și la vârsta adultă – mai bine decât în copilărie. Oamenii ca tine au inventat lucruri mari. ”
Perelstein sugerează sa le oferiti cărți despre Einstein și alți intelectuali celebri.

„Nu e vorba atât de mult despre a le oferi o etichetă, pentru că… ce ar putea face cu asta!?” spune ea. „Este vorba despre ameliorarea durerii lor, deoarece copiii se măsoara si se compara atât de mult cu colegii lor. Scoala este adesea foarte grea pentru ei, deoarece ei nu au nimic de vorbit cu ceilalti copii, si adesea profesorii ii trateaza ca pe copiii care fac probleme, copii enervanti si agasanti.””
Sansele sunt, ca odata ce ii explicati despre inzestrare – gifted-  aceasta noutate pentru copilul dumneavoastră sa fie binevenita, si poate chiar surprinzatoare.

„Copiii supradotați știu că sunt diferiti de la o vârstă foarte, foarte timpurie”, spune Perelstein. „Copiii supradotați pun întrebări, în timp ce copiii sclipitori sunt mai focusati pe a raspunde intrebarilor. Copiii supradotați au o dorinta arzatoare, nestavilita de cunoaștere. Au pasiuni pentru lucruri foarte devreme in viata și vor să știe totul despre ele. Uneori părinții nu recunosc semnele de supradotare, dar acestea chiar apar destul de devreme. ”

Ce poti face:

Perelstein sugereaza cateva lucuri pe care le poti face pentru copilul tau (si ne focusam pe cazurile de „gifted” adevarat):

1. Oferiti copilului dvs cărți despre Einstein și alți intelectuali celebri. Acest lucru ar ajuta pe copil să înțeleagă modul în care el / ea este diferită oferind în același timp modele pentru copilul dumneavoastră, pentru a atenua confuzia provenita de la presiunea colegilor de varsta.

2. Dacă ii spui copilului tau ca este gifted, asigura-te ca știe ca toți copiii au puncte forte și puncte slabe, iar unele dintre ele sunt diferite de punctele forte academice.

3. Tine seama că acest lucru ar putea fi o oportunitate de a iti ajuta copilul să înțeleagă de ce e el / ea este diferit de alți copii, și priveste aceasta conversație ca o sansa de a usura durerea copilului tau.

 

Traducere: sursa articol

Note: Centrul Gifted Education​, www.giftededu.ro

 

Add Comment

300-135 400-051 101 adm-201 1z0-808 CCA-500 1v0-621 mb2-707 70-980 70-483 2v0-621 nse4 1z0-434 9l0-012 101-400 300-085 og0-093 1z0-061 70-488 1z0-062 mb5-705 102-400 PEGACPBA71V1 70-463 mb2-704 PR000041 IIA-CIA-PART1 700-037 PEGACSA71V1 1z0-144 2v0-621d 1z0-051 070-461 a00-211 jn0-102 1z0-804 640-875 API-580 3002 400-151 98-365 712-50 9l0-066 ns0-506 156-215.77 70-466 lx0-104 9a0-385 642-980 og0-091 74-678 700-260 70-494 c_tfin52_66 lx0-103 m70-101 pmi-001 DEV-401 1z0-067 1K0-001 220-801 TB0-123 700-038 IIA-CIA-PART2 cwna-106 070-487 hp0-y50 070-483 mb2-708 C2010-595 1z0-883 c_tadm51_731 pk0-003 700-039 jn0-633 98-364 300-080 74-343 1z0-133 70-465 c_tscm62_66 PRINCE2-PRACTITIONER mb6-704 1v0-605 API-571 500-007 and-401 c_taw12_731 AX0-100 070-463 70-981 1z0-052 070-488 c_hanatec_10 010-111 mb6-700 700-270 600-455 600-460 1z0-533

Vendor: Cisco Exam Code: 210-451 Exam Name: Understanding Cisco Cloud Fundamentals Version: DemoDEMO

QUESTION 1 Which option is one essential 210-250 dumps characteristic of Cloud computing? A. It must use virtualization. B. It must provide load balancing services. C. It must provide on-demand self service. D. It must run on open source software. Correct Answer: C

QUESTION 2 Which Cloud service model is appropriate 210-255 dumps for a physical data center move to the Cloud? A. Infrastructure as a Service B. Platform as a Service C. Compute as a Service D. Software as a Service Correct Answer: A

QUESTION 3 What is an invalid Cloud deployment model? A. distributed B. private C. community D. hybrid Correct Answer: A

QUESTION 4 Which two options are benefits of the Cisco 200-150 dumps InterCloud Solution? (Choose two.) A. enforces standardization on a single hypervisor product B. provides self service for hybrid resources C. management of heterogeneous SAN solutions D. secure connectivity between public and private Clouds Correct Answer: BD

QUESTION 5 Which option contains server hardware identifiers, firmware, state, configuration, and connectivity characteristics? A. pools B. policies C. service profiles D. resource groups Correct Answer: C

QUESTION 6 Which two technologies support 200-155 pdf running Linux and Windows virtual machines? (Choose two.) A. KVMB. LXD C. Docker D. Microsoft Hyper-V Correct Answer: AD

QUESTION 7 Which of the following best describes the order of operations of FCoE Initialization Protocol? A. VLAN Discovery, FCF Discovery, FLOG I/F Discovery, FC Command B. VLAN Discovery, FCF Discovery, PLOGI Discovery, FLOG I/F Discovery C. FCF Discovery, PLOGI Discovery, FLOG I/F Discovery D. VLAN Discovery, FCF Discovery, FLOG I/F Discovery Correct Answer: D

QUESTION 8 Which option is an open and extensible southbound 300-160 dumps protocol that supplies policy directly to data center networks? A. OpFlex B. vPath C. VM-FEX D. OpenDaylight Correct Answer: A

QUESTION 9 Which two descriptions of VXLAN are true? (Choose two.) A. The VXLAN Identifier space is 24 bits. B. VXLAN uses the Internet Protocol as the transport medium. C. VXLAN adds 24 bytes of overhead to each packet. D. VXLAN is primarily designed for small environments. Correct Answer: AB

QUESTION 10 Which of the following is a feature that improves 300-165 dumps the performance of software applications that run on the Cisco UCS servers in a data center by bypassing the kernel when sending and receiving networking packets? A. A, vPath B. VM-FEX C. usNIC D. VMware PassThrough Correct Answer: C

QUESTION 11 What are two characteristics of a LUN? (Choose two.) A. A LUN must be fully comprised of one physical disk B. A LUN handles file system creation C. A LUN can be comprised of multiple physical disks D. A LUN is a unique identifierCorrect Answer: CD QUESTION 12 Refer to the command line display 300-170 dumps below: vsan database vsan 1000 name FCoE vlan 1000 fcoe vlan 1000 int e1/1 switchport mode trunk switchport trunk allowed vlan 1000 no shut int vfc10 bind interface e1/1 switchport trunk allowed vsan 1000 no shut On which line does the error occur that prevents FCoE from 300-175 dumps operating correctly in a Cisco Nexus switch? A. fcoe vlan 1000 B. switchport trunk allowed vsan 1000 C. int vfc10 D. bind interface e1/1 Correct Answer: A